Of Charge van Wynn’s werkt ook heel goed
:
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
Om die remmen in te vetten zodat ze goed in de klauw glijden en niet snel vast komen te zitten, waardoor de remwerking en het slijtagebeeld verbeteren. Anders is straks 1 remblokje opgeremd terwijl die andere nog redelijk goed is. Daarvoor doe je er meestal kopervet of ander soort vet tussen, naar mijn idee.
XBXG schreef:
@Martijn; ik heb geïnformeerd bij de diverse garages, maar waspatronen en handchokes zijn helaas niet meer leverbaar.
Weet je dat zeker, toen ik dat waspatroon heb laten vervangen een jaar geleden, hebben ze voor mij in een database gekeken van de voorraad van alle collega dealers en toen waren er nog redelijk wat garagebedrijven die ze op voorraad hadden..?!
Dan is het nu weer even tijd voor foto’s.
Allereerst in een nachtelijke haven van IJmuiden:
Vorige week in de buurt van Havelte langs de A32:
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
dat ziet er netjes uit
Je hebt altijd je camera bij je Wouter ?
Bart1989 schreef:Je hebt altijd je camera bij je Wouter ?
Hij is er mee vergroeid
Toffe plaatjes Wouter ! Enb ben blij dat het weer lekker remt !
Schijt aan originaliteit.
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Het zijn weer prachtige plaatjes Wouter! We hebben die gemist!
Totaal aantal Berichten: 3455
Geregistreerd: 19-08-2005
- BX 16 Soupapes
- HY HY camper
- XM 2.0i 16V VSX Break
mooie foto’s zeg
met zo’n regenboog erbij is wel heel speciaal! ik blijf de trouwe blauwe een prachtbak vinden! keep it rollin’!
Ook al ishet duidelijk voor mij, maar ik begin de BiXjes nog steeds met de dag leuker vinden! er kan gewoon niets aan tippen! met mijn baantje als prive chauffeur rijd ik genoeg “dikke” bakken maar blijf als een kind zo blij als ik weer het vertrouwde dashboard voor mijn neus zie. hou deze in ere Wouter (maar dat doe je wel) dit is echt een prachtexemplaar!
http://www.mechuccio.nl
Mijn auto’s: XM 2.0i 16V break VSX, HY Camper DA-11-30, BX 16Valve MKII 10-GB-RX
Ex: 7 BX, 1 XM, 1 ZX
Ik ben er ook elke dag heel erg blij mee. Daarom was ik ook zo woest toen vorige week iemand met zijn trekhaak in mijn voorste kentekenplaat bleek te hebben geprikt. Nu is de kentekenplaat ingedeukt en is de BX Club-kentekenplaathouder een beetje kapot gescheurd.
Ik heb ‘m nu 6½ maand, wat de afgelopen jaren bijna een record te noemen is. Het is sowieso al bijzonder dat ik sinds 1 mei geen nieuwe auto meer erbij heb gekocht. In 2006 heb ik geloof ik 7 auto’s verkocht en 4 gekocht… ops:
Na ruim 17.000 km ben ik er nog erg tevreden mee, al blijft het een groot zorgenkindje wat betreft de carburateur. Eeegister reed ik van Amsterdam naar mijn nieuwe huisje in Haarlem, toen de motor wat begon in te houden. Ik kreeg direct een “Vert Cali-déjà vu”. Ik ging er echter vanuit dat er een vuiltje in de carburateur zat en probeerde met moeite het gaspedaal te planken. Harder dan 80 wilde ie echter niet meer. Door van 4 naar 3 terug te schakelen (ik heb immers geen 5e versnelling ) ontstond er een gigantische rookwolk achter me.
Daarna reed het weer redelijk, al kan het altijd beter.
Ik ben tijdens mijn 2 vrije weken eind oktober eens op de diverse sloperijen gaan kijken naar een andere carburateur, ervan uitgaande dat de 205 en 309 zouden zijn voorzien van dezelfde carburateur.
En wat blijkt: mijn Weber-carburateur is dus niet door Peugeot geleverd op hun TU-blokken.
Wel kwam ik er achter dat de C15E dezelfde kleine carburateur heeft als de 205/309.
Nu is mijn vraag echter of de inlaat dan ook anders is? Zoja, wat moet ik allemaal vervangen/wijzigen indien ik een carburateur van een 205/309/C15 op de sloop koop?
Overigens zal er in de komende maanden een wel heel grote verandering komen in mijn BX, maar dat moet allemaal nog even worden geregeld.
Oja, over het verbruik: soms zuipt ie erg, wat vooral gebeurt in lange files met een veels te hoog toerental. Bij lange afstanden ligt het verbruik weer gewoon op de 1 : 13, wat ook het verbruik was bij de aanschaf.
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
Totaal aantal Berichten: 1986
Geregistreerd: 07-05-2006
- C5 Break 2.0 Hdi Exclusive automaat
mooi dat je er blij mee bent, want hij is zeer mooi en rijdt goed!
die grote verandering, ik begin al iets te denken maar zeg ik maar niet
trouwens, mooie foto’s weer
Citroen C5 Break exclusive 2.0 HDI automaat 2004
Waarom reviseer je de carburateur niet? Is vast wel een setje voor te krijgen.
Sja, daar zijn een paar redenen voor.
Ten eerste heb ik weinig tijd.
Ten tweede ken ik dit type carburateur nog helemaal niet. Hij is echt heel anders dan de carburateur die ik op mijn GT en Digits had. Daar komt ook bij dat ik bang ben iets te verkloten. ops:
Ten derde heb ik het idee dat er geen redden meer aan is. Een grote BX-kenner had al eens geconstateerd dat er niks meer af te stellen was aan de automatische choke.
En daar komt ook nog bij dat ik zojuist ben verhuisd, dus de centen zijn helemaal op om ‘m naar een garage te brengen. Ik ben al blij als ik het einde van de maand haal met genoeg geld voor benzine.
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
Vanavond heb ik de BX weer even gebruikt waar ie voor bedoeld is: als ruime gezinswagen met veel ruimte, dus daar past best een bankstel in.
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX