Das wel zuinig, 1 op 40. Kun je beter op je LHM pomp naar je werk gaan.
Ik vermoedt dat het het slangetje van de hoogteregelaar is. Als de wagen op druk is lekt er niets, zodra hij zakt dan giet hij het eruit.
Test
Totaal aantal Berichten: 27896
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Helaas kost LHM per liter wat meer als benzine
Nog wel….
Totaal aantal Berichten: 2255
Geregistreerd: 20-04-2004
- BX TZD Turbo
- BX 14 TE
- BX 19 GT
Misschien dan maar ‘s testen of een diesel LHM lust? Ik betwijfel of die 1:40 dan blijft staan.
Totaal aantal Berichten: 3680
Geregistreerd: 24-08-2006
- C5 2.0 16v HDi Break
ambijajance schreef:
APK staat hier los van trouwens…..
Er is geen APK-eis die zegt dat de auto geen LHM mag lekker. Maar er staat wel dat het remsysteem geen enkele vorm van lekkage mag vertonen, en strikt genomen is het hydraulisch circuit allemaal onderdeel van het remsysteem. Dus er zijn keurmeesters die het afkeuren.
Eveneens ben ik tevens ook.
Dat is dan toch apart, want de lekkage begon toen de BX vanuit het BX Clubmagazijn naar de APK-boer reed. Toen de BX tijdens de APK van voren op bokken werd gezet voor de remmentest, drupte het redelijk hard langs de assteunen…
Nu ziet de APK-keurmeester daar regelmatig BX’en, dus wellicht is ie er gewoon gewend aan geraakt dat er zo af en toe oude Franse hokken staan te lekken.
Overigens was vanochtend het plasje onder de BX echt miniem, maar vanmiddag na in de parkeerplaats bij mijn werd weer zo groot zoals op de foto van de vorige pagina. Het lijkt dus alsof ie ‘s nachts nauwelijks staat te lekken en overdag in de zon spuit het eruit.
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
Totaal aantal Berichten: 3680
Geregistreerd: 24-08-2006
- C5 2.0 16v HDi Break
Het is ook wel een beetje mierenneukerig als je auto op een druppelend retourslangetje wordt afgekeurd maar áls hij erop wordt afgekeurd is de reden dat het remsysteem geen lekkage mag vertonen.
Eveneens ben ik tevens ook.
Ja daar zijn de meningen over verdeeld.
Zo wou men eens een BX afkeuren op een roestige leiding naar achter toe, ik zei dat die van de vering was, en het was goedkeur.
Dus men wete het ook gewoon niet natuurlijk.
Maar bij een zeik station keuren ze erop af ja. Anders zeggen ze wel dat een schokdemper niet mag lekker als een veerpoot een beetje nat is.
Gelukkig doet mijn APK boer [en dus ook die van Wouter en zowat de helft van de BX club] niet moeilijk. Hij vraagt aan mij of het goed is, en dan neemt hij dat aan. Klaar, basta.
Test
Totaal aantal Berichten: 2999
Geregistreerd: 20-07-2007
- C5 Break 2.0i 16v Exclusive
knäckor schreef:ambijajance schreef:
APK staat hier los van trouwens…..
Er is geen APK-eis die zegt dat de auto geen LHM mag lekker. Maar er staat wel dat het remsysteem geen enkele vorm van lekkage mag vertonen, en strikt genomen is het hydraulisch circuit allemaal onderdeel van het remsysteem. Dus er zijn keurmeesters die het afkeuren.
Is ook wel weer zo, alhoewel je bij een normaal systeem bij lekkage je rempedaal zo zonder weerstand tot de grond trapt, en bij een BX de systemen gescheiden zijn totdat LHM nivo tot een te laag peil zakt….toch ?
Er zal wel een beetje onwetendheid ook meespelen ben ik bang…en APK keurmeesters zullen zelden afkeuren wegens vettigheid onder de auto..
(Als dat kentekenlampje het maar doet…)
Is ook.
Ich bin ein Breaker
Even een kleine update:
Ik heb de afgelopen dagen een geheel nieuw klokkenwerk samengesteld. De oorspronkelijke kilometerteller uit de BX 14 heb ik geplaatst in een klokkenwerk waarvan alle lampjes het doen (behalve die van de stadslichten, maar dat ga ik binnenkort nog eens vervangen). Daarnaast heb ik van de sloop een goed werkend analoog klokje gemonteerd en de oorspronkelijke benzinemeter met basis-oliepeilmeter (dus zonder wijzertje!) erin geplaatst.
Vanmiddag heb ik het geheel met een goed werkende tellerkabel gemonteerd en is het Jaeger-klokkenwerk weer in de kast gegaan. Daar wertke de snelheidsmeter wel van, maar bleef de km-stand stilstaan. Nu heb ik dus na 4 maanden eindelijk weer een volledig werkend dashboard, al moet ik bij de km-stand dus wel 7.368 km optellen.
Na het monteren van het nieuwe dashboard ging echter het knipperlichtlampje links achter kapot. Dat heb ik meteen vervangen, samen met het lampje van de linker achterrem, want die bleek ook kapot te zijn (ook al was het enkele weken geleden tijdens de APK nog allemaal in orde).
Ja, het oude lampje was écht op:
XBXG schreef:Bart, als je nog een weekje geduld hebt, heb ik een compleet fotoverslag met filmpjes gemaakt over het verschil tussen Veglia- en Jaeger-dashboars.
Hier ben ik nog mee bezig, dus nog even geduld a.u.b.
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
FYI, ik heb een Jaeger-tellerwerk met analoog klokje in de achterbak van mijn breok liggen, staat onbekend, maar wel mooi.
Ich bin ein Breaker
Tof wouter! Doe kallum an
Ik doe wel kalm aan, al denkt de LHM-lekkage daar anders over… Over 4 dagen wordt dit overigens gefixt.
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
Zon klein plasje maar? Da’s gewoon wat zweterig!
Dit is “lek”:
en dat is maar het restant, de rest lag op de rijplaat van de LT
Ich bin ein Breaker