25 van de 67
« Eerste  < Vorige 23 24 25 26 27 Volgende >  Laatste »

XBXG’s BX 14 [deel 2] verkocht!
Autofan
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3355

- 2CV Auto
Gepost: 01 juni 2009 12:25 AM
  [ # 361 ]

Luilak heb ik hier niet zoveel last van gelukkig. Vroeger wel dat er allemaal boter enzo gesmeerd werd (tsja logisch, op brood is het niet lekker), maar dat is de laatste jaren niet meer zo, gelukkig.

Toen ik het nieuws keek zag ik hoe Luilak vroeger gevierd werd en dat lijkt me nog wel leuk om aan mee te doen.

Ik loop nu al een paar jaar ‘s ochtends kranten en zie ieder jaar met Luilak kinderen lopen van basisschoolleeftijd. Gelukkig was het hier rustig.

——————————————————————————————-

Door dit soort fratsen wordt Luilak geen ‘feest’ meer, zoals het vroeger bedoeld was en dat is gewoon heel jammer. Crying or Very sad  Gelukkig dat je het in de wasstraat er nog af kreeg. Heb je het gewoon met hoge druk spuit gedaan? Want ik neem aan dat je haar gewoon met de hand wast?

Profiel  

oudelut
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1761

Gepost: 01 juni 2009 01:02 AM
  [ # 362 ]

Tja, Wouter, dat is een prijs die je betaald om in Haarlem te wonen…

Luilak is één van de tradities die nog hoogtij vieren in de achtergestelde gebieden rond Haarlem en Amsterdam…
En dan maar afgeven op carnaval, daar blijven ze tenminste van andermans spullen af (echtgenotes/vriendinnen niet meegerekend Laughing )

Citroën-loos (maar wel nog een paar BX-onderdelen: zie Aangeboden http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/220826/ )

Profiel  

Autofan
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3355

- 2CV Auto
Gepost: 01 juni 2009 01:32 AM
  [ # 363 ]

Ja, maar Luilak is van oorsprong allemaal herrie maken en de mensen wakker maken uit hun slaap. Niet de auto’s en andermans bezittingen besmeuren met dingen uit de keuken van je moeder…. Want dan maak je geen slapende mensen wakker. In dat Wiki verhaal staat dat het er wel bijhoort, maar ik snap niet zo goed hoezo dat er bij hoort. Want ik wordt (helaas) niet gewekt uit mijn slaap als ze mijn auto bekladden…

Profiel  

JaapJ
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2999

- C5 Break 2.0i 16v Exclusive
Gepost: 01 juni 2009 03:34 AM
  [ # 364 ]
oudelut schreef:

Tja, Wouter, dat is een prijs die je betaald om in Haarlem te wonen…

Luilak is één van de tradities die nog hoogtij vieren in de achtergestelde gebieden rond Haarlem en Amsterdam…
En dan maar afgeven op carnaval, daar blijven ze tenminste van andermans spullen af (echtgenotes/vriendinnen niet meegerekend Laughing )

Dan woont heel NH zeker in achtergesteld gebied ?..... Shocked

Luilak was vroegah in het holst van de nacht herrie maken en grote (georganiseerde) vreugdevuren maken en aardappels roosteren en via school sporttoernooitjes spelen midden in de nacht. Die herinneringen heb ik aan luilak, zal niet voor iedereen hetzelfde zijn.

Tegenwoordig viert de jeugd het door een uur of 7 op te staan en een beetje de vandaal uit te hangen. Heeft 1) met de jeugd te maken en 2) dat er niks meer georganiseerd word vanuit school of gemeente.
Luilak sterft een armoedige dood dus…
Laten we voor jou hopen dat carnaval dat niet doet, de vergelijking vindt ik een beetje mank gaan. Een jeugdhappening vergelijken met een volwassen (?) zuipfestijn.

Profiel  

Harm (verbannen)
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4105

Gepost: 01 juni 2009 02:12 PM
  [ # 365 ]

Zelfde verhaal op het BMW-forum gezien:

Daar hebben de onverlaten zelfs “bimmerworks” op de ruit gekalkt Wink Zal ook wel ergens bij jou in de buurt zijn geweest denk ik

Profiel  

Status Quo
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1542

- AX GT injection ph1
Gepost: 01 juni 2009 03:20 PM
  [ # 366 ]

dat is zeker van die rommel waarmee ze bij een dealer de prijs op het raam schrijven ofzo…

Profiel  

beerpeet
> 3000 berichten
Totaal aantal Berichten: 3025

- BX 19 GT
- BX 16 RS
Gepost: 01 juni 2009 03:38 PM
  [ # 367 ]

Wees blij dat ‘t slechts deze streepjes zijn. Paar jaar geleden was ik de zaterdagochtend van luilak toevallig in Krommenie en alles zat onder een hele gore smurrie van iets met eieren, meel en weet ik wat voor troep: auto’s, pinautomaten, ramen van huizen…

In mijn tijd was luilak gewoon een hoop blikjes aan ‘n touwtje achter je fiets…

Profiel  

XBXG
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 15822

- Ami 8 Club
Gepost: 12 juni 2009 04:21 AM
  [ # 368 ]
Autofan schreef:

Gelukkig dat je het in de wasstraat er nog af kreeg. Heb je het gewoon met hoge druk spuit gedaan? Want ik neem aan dat je haar gewoon met de hand wast?

Nee. Ik was mijn BX altijd met de hogedrukspuit.  Wink

Harm schreef:

Zelfde verhaal op het BMW-forum gezien:

Maar dat is niet erg. Dat zouden ze bij meer van die afschuwelijke BMW’s moeten doen (no offense verder, Harm, maar ik krijg automatisch kotsnijgingen als ik dergelijke Duitse schijtbakken zie Wink ).

Profiel  

XBXG
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank

- Ami 8 Club
Gepost: 14 juni 2009 11:53 PM
  [ # 369 ]

Vanvond stond ik op het parkeerterrein van de MacDonald’s aan de N201, ter hoogte van de A4 bij Schiphol, toen de BX (voor het eerst in 50.000 km!!!) niet aan wilde slaan.  Crying or Very sad

Zodra ik de sleutel omdraaide, was er enkel een “TIK” en alle dashboardlampjes gingen uit, er draaide niks rond en starten lukt hierdoor dus niet.  Confused

De vrienden van de ANWB maar weer eens gebeld (2 jaar geleden alweer dat ik dat voor het laatst heb moeten doen Laughing ). Binnen een kwartier was ie ter plaatse en de diagnose was gauw gesteld: accu is nog perfect, maar de startmotor is aan het einde van zijn Latijn.

Met wat duwen en trekken in de 4e versnelling kon ik de BX weer starten, nadat de wegenwachter wat ferme tikken had gegeven op de startmotor.

Overmorgen vervalt de APK en nu is mijn vraag dus: hoe groot is de kans dat de BX morgenochtend niet zal starten? Vervangen moet ik die startmotor sowieso, dus dat kan mooi gecombineerd worden met de APK.
Is het zinvol om de startmotor te laten reviseren? Zo ja, wat kost dat? En wat zou een nieuwe startmotor kosten?  Rolling Eyes

Profiel  

Alcyone
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2485

- Xantia Turbo C.T. Activa "Merak"
Gepost: 15 juni 2009 12:00 AM
  [ # 370 ]

Goh ik heb dat wel vaker dat ik TIK hoor en alles uitvalt. Komt door de accukabels die bij mij met een reden altijd wat losjes zitten: soms als een sterke stroom wordt gevraagd (dus alleen tijdens starten) krijg ik dan een grote vonk die gelijk de boel plaatselijk corrodeert waardoor er geen stroom meer loopt.

Eenmaal gedonder met de startmotor zal dat steeds vaker optreden iig. Tikken met een hamer of pijp is vaak voldoende.

Startmotor reviseren? Nieuwe startmotor? Geen idee van de prijzen, maar waarom niet uit een gemiddelde AX/BX/205/106 trekken?

Ik heb een berg startmotoren verzameld op die manier. Maar… helaas allemaal XU.

Over je stereo, bass op max!
http://www.youtube.com/watch?v=PbtdpnCrK7Y
http://www.youtube.com/watch?v=Kw6UWPaTUt0
Zo zou ik m’n motor willen starten. Ik kan dromen, nietwaar? http://www.youtube.com/watch?v=bEYEcVQklvY

Profiel  

Daan88
> 1900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1986

- C5 Break 2.0 Hdi Exclusive automaat
Gepost: 15 juni 2009 12:03 AM
  [ # 371 ]

ik zou gewoon voor eengereviseerde gaan van de brezan bijvoorbeeld, geen idee over de kosten eigenlijk

vervelend dat je stil stond, gelukkig valt het mee toch Smile

Citroen C5 Break exclusive 2.0 HDI automaat 2004

Profiel  

XBXG
> 15000 berichten

- Ami 8 Club
Gepost: 15 juni 2009 12:06 AM
  [ # 372 ]

Kun je bij de Brezan gereviseerde startmotoren halen? Of bedoel je dat ze daar ook mijn startmotor kunnen reviseren?

Profiel  

ikdiederik
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 71

- XM 3.0 V6 Pallas
Gepost: 15 juni 2009 12:10 AM
  [ # 373 ]

He Wouter,

2 jaar geen ANWB? En dat met jouw auto?  poke

Hoe groot de kans is dat ie morgen niet start is echt geen zinnig woord te zeggen. Hierbij dus alleen een paar onzinnige woorden:  Rolling Eyes
Mijn GS/A geeft al meer dan een half jaar aan dat ie een nieuwe startmotor wil. Maar tot nu toe pas 3 x dienst gewijgerd. Een klein tikje met een klein hamertje en hij doet het meteen. Bij jouw lukte die ANWBer dat gister al niet eens dus ik denk dat jouw startmotor een stuk verder heen is. Ik zou hem gewoon de hele nacht laten lopen, weet je zeker dat je morgen naar de APK kan Laughing

Een nieuwe kost je de kop niet en dat vind ik een betere oplossing dan troep van de sloop. Komende week ben ik druk, maar kom binnenkort gerust even langs met een nieuwe, zet ik hem er wel even op. Of kom van het weekend naar het Schermertreffen, doen we het ter plekke!

Suc6 met de Apeka morgen!

Groeten Died

Profiel  

Hilko16TZI
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 6133

- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Gepost: 15 juni 2009 12:12 AM
  [ # 374 ]
XBXG schreef:

Kun je bij de Brezan gereviseerde startmotoren halen? Of bedoel je dat ze daar ook mijn startmotor kunnen reviseren?

Ja, dat kan.
Je kan ook zelfeen revisiebedrijfje opsnorren en daar:
-of je gedemonteerde starter heenbrengen en die laten maken (goedkoopst)
-of je gedemonteerde starter ruilen voor een volledig gereviseerd exemplaar (meestal met garantie maar dus wel duurder)

Laatste keer dat ik een starter heb laten maken (halve of driekwart revisie Wink ) kostte me dat 50 euro. En zelf de- en monteren… Cool

Profiel  

Alcyone
> 2000 berichten
Totaal aantal Berichten: 2485

- Xantia Turbo C.T. Activa "Merak"
Gepost: 15 juni 2009 12:12 AM
  [ # 375 ]

De een haalt troep van de sloop, de ander de diamanten.

Over je stereo, bass op max!
http://www.youtube.com/watch?v=PbtdpnCrK7Y
http://www.youtube.com/watch?v=Kw6UWPaTUt0
Zo zou ik m’n motor willen starten. Ik kan dromen, nietwaar? http://www.youtube.com/watch?v=bEYEcVQklvY

Profiel  

25 van de 67
« Eerste  < Vorige 23 24 25 26 27 Volgende >  Laatste »

© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook