Heb je dat wel bij de RDW laten keuren? Kan natuurlijk zomaar niet. Een Peugeot startmotor in een Citroen.
Goed gedaan Wout. Ik ben trots op je.
Test
Overigens hoeft dat niet, omdat PSA al bestond ten tijde van het uitbrengen van mijn BX.
Ik heb daarom gebruikt gemaakt van de diensten van Peugeot.
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
@ Thijs: moehahaha
@ Wouter: goed bezig kerel, de juiste keuze… nooit draadjes doorknippen En toch weer mooi zelf opgelost, chapeau!
Nu volgt uiteraard de quiz: waar in de BX zit het door mij gebruikte stukje metaal, waar het stekkertje nu op zit??
Prijs: eeuwige roem!
@Diek: ik had m’n schaar meegenomen in mijn gereedschapskist (serieus!), maar ik kreeg een Scissorhands-déjà-vu, dus heb ik alles op alles gezet om niet te hoeven knippen…
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
Vanochtend ineens problemen met de BX. De koude start was heel moeilijk, nadat de BX 2 dagen had stil gestaan. Gitzwarte rook uit de uitlaat en maar moelijk lopen. Toen de BX eindelijk goed liep, sloeg ie meteen weer af nadat ik een meter had gereden.
Dit herhaalde zich bij elk stoplicht: motor viel uit, heel erg moeilijk starten, enorme knallen van waarschijnlijk backfire en een hoop geïrriteerde medeweggebruikers.
Toen maar de vrienden van de Wegenwacht gebeld. Eenmaal ter plaatse, startte de wegenwachter de BX en ze liep als een zonnetje.
Volgens hem kon ik weer gewoon de weg op en gaf me een groot compliment over de BX en vooral over de TU-motor: “Heeeerlijke motoren, meneertje”.
Heeft iemand enig idee wat het geweest zou kunnen zijn :
Ik ben overigens meteen naar het APK-station gereden, waar de BX werd afgekeurd op de rechter adal. Daar zit zoveel speling in dat ik ‘m van een afstand kon zien bewegen toen de monteurs eraan zaten te sjorren.
Ik had echter begrepen dat adallen nooit APK-afkeur konden zijn….
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
Totaal aantal Berichten: 3680
Geregistreerd: 24-08-2006
- C5 2.0 16v HDi Break
Tuurlijk wel, scheve lagers zijn niet direct afkeur, maar er mag geen speling opzitten.
Maargoed, als die adal alles is, is het best te overzien. Ik heb nog wel een draagarm voor je, kan je daar een nieuw lager in zetten en die draagarm zo onder de auto schroeven.
Eveneens ben ik tevens ook.
Hmm, dat is een best aanbod, alleen heb ik niet het juiste gereedschap om nieuwe lagers erin te persen.
Ik zit wel een beetje in de knoop met m’n werk, dus waarschijnlijk laat ik bij een garage even nieuwe adals monteren.
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
Ben je in de W.Polder geweest voor APK?
Jazeker. Hoezo?
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
XBXG schreef:Nu volgt uiteraard de quiz: waar in de BX zit het door mij gebruikte stukje metaal, waar het stekkertje nu op zit??
Prijs: eeuwige roem!
@Diek: ik had m’n schaar meegenomen in mijn gereedschapskist (serieus!), maar ik kreeg een Scissorhands-déjà-vu, dus heb ik alles op alles gezet om niet te hoeven knippen…
Heeee, da’s lang geleden dat ik die opmerking heb gehoord!!
11x BX/ 1x 2CV6/ 3x Xantia/ 3x ZX en nog heel veel andere merken.
Nu Xsara Break Phase 2 1.6 16V “Comfort” en Honda VF1000 Interceptor 1985.
XBXG schreef:Jazeker. Hoezo?
Daar ken ik wel wat mooie verhalen over En aangezien jij vermelde dat je naar het APK-station geweest was, had ik al zo’n vermoeden. Het schijnt trouwens dat je daar een aantal dagen de tijd hebt om de afkeur te repareren en dat de herkeur dan gratis is ofzo? Zoiets had ik gehoord namelijk. Weet niet of dat nog steeds zo is.
Totaal aantal Berichten: 27901
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Volgens mij tegen lager tarief, niet gratis toch?
Dat zou ook nog kunnen. Heb het ook maar van horen zeggen. APK laat ik altijd op mijn stage doen of werk nadat ik er eerst onderdoor gelopen ben en de dingen gemaakt heb.
Ze gaan daar wel razendsnel onder een auto door voor de APK en zien dan nog weleens iets over het hoofd..
XBXG schreef:Nu volgt uiteraard de quiz: waar in de BX zit het door mij gebruikte stukje metaal, waar het stekkertje nu op zit??
Prijs: eeuwige roem!
Mag ik meedoen?
Lipje van de kofferbakverlichting?
Test
Over die adal, gewoon even hier in het dorp af melden. Altijd goed.
Test