Schroef er toch een injectiesysteem op, dan heb je geen gezeur meer met chokekabels en slechte afstellingen!
Totaal aantal Berichten: 6135
Geregistreerd: 23-03-2007
- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
XBXG schreef:
Waar zouden chokekabels in godsnaam besteld kunnen worden? Ik neem aan toch niet bij elke automaterialenzaak?
Bij de dealer. Je koopt het geheel, met contactje eraan. Ik dacht niet dat daar ook een universele chokekabel voor was.
Jemig, wat zullen ze me raar aankijken als ik met die vraag bij de dealer kom…
Ik ben benieuwd en ga het morgen meteen proberen.
Ik moet er overigens wel bij vermelden dat tijdens de ombouw van autochoke naar handchoke al bleek dat de kabel niet al te fris meer was.
Overigens reed de BX weer als een naaimachientje vanmiddag.
Vorige week viel het me al op dat ie ´s ochtends soms op 3 cilinders reed bij gasgeven na het schakelen van 1 naar 2. Alleen vorige week maandagmorgen en vanmorgen ging het dus goed fout. Beide dagen ben ik midden op een kruispunt stil komen te staan. Wat voel je je ontzettend gefrustreerd op zo´n moment. Iedereen zit je maar aan te gapen terwijl je je BX naar de rechter baan duwt.
Daar komt ook een beetje de frustratie van vanmorgen vandaan.
Ik ben er zeker van dat ie het de rest van de week weer gewoon netjes gaat doen, maar het is toch wel apart dat nu 2 maandagen achter elkaar er gelazer is…
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
Totaal aantal Berichten: 27901
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Als je in het weekend dronken ben betekend dat niet dat je ook bier in je BX moet gooien
:
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
Kop op Wouter, je rijdt hartstikke veel in je BX, en ik denk niet dat veel mensen het klaarspelen om 40k relatief probleemloze kilometers te rijden in een auto van 20 jaar oud. Dat het nu tegenzit is gewoon vervelend, helemaal mee eens, maar ben blij dat je nu een aantal problemen hebt die tegelijk de kop op steken, anders heb je iedere maand wel iets kleins, en dan is de ergernis alleen maar groter.
Je bx is een plaatje, zoals heel erg veel bxen die je al hebt gehad. Deze is in een behoorlijk zeldzame kleur (ik zie ‘m althans nooit), en het zou zonde zijn als deze weg zou gaan….
Komt goed, toch?
Totaal aantal Berichten: 27901
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
XBXG schreef::
Moet je niet te serieus nemen
deur63 schreef:Kop op Wouter, je rijdt hartstikke veel in je BX, en ik denk niet dat veel mensen het klaarspelen om 40k relatief probleemloze kilometers te rijden in een auto van 20 jaar oud. Dat het nu tegenzit is gewoon vervelend, helemaal mee eens, maar ben blij dat je nu een aantal problemen hebt die tegelijk de kop op steken, anders heb je iedere maand wel iets kleins, en dan is de ergernis alleen maar groter.
Je bx is een plaatje, zoals heel erg veel bxen die je al hebt gehad. Deze is in een behoorlijk zeldzame kleur (ik zie ‘m althans nooit), en het zou zonde zijn als deze weg zou gaan….
Komt goed, toch?
Hoi Mark,
Ja, ik weet wel dat je gelijk hebt, maar ik heb in ruim 200.000 km in BX’en zelden pech gehad.
Laten we het houden op de frustratie van stil komen te staan midden op een kruispunt, wat écht geen pretje is.
Daarnaast heb ik al enkele gezeik op m’n werk omdat ik een paar keer te laat ben gekomen wegens autopech.
Maar nog erger is het feit dat al m’n spaarcentjes nu in de APK en de bovengenoemde kleine probleempjes gaat zitten, waardoor ik mijn vakantie naar Frankrijk dus mooi kan vergeten.
Al 3 jaar (sinds Eurocitro 2006) kijk ik uit naar volgende maand (Eurocitro 2009). Dat worden dus 2 weken aan het strand van Bloemendaal i.p.v. lekker in Frankrijk te zijn.
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
XBXG schreef:Hoi Mark,
Ja, ik weet wel dat je gelijk hebt, maar ik heb in ruim 200.000 km in BX’en zelden pech gehad.
Laten we het houden op de frustratie van stil komen te staan midden op een kruispunt, wat écht geen pretje is.
Daarnaast heb ik al enkele gezeik op m’n werk omdat ik een paar keer te laat ben gekomen wegens autopech.
Maar nog erger is het feit dat al m’n spaarcentjes nu in de APK en de bovengenoemde kleine probleempjes gaat zitten, waardoor ik mijn vakantie naar Frankrijk dus mooi kan vergeten.
Al 3 jaar (sinds Eurocitro 2006) kijk ik uit naar volgende maand (Eurocitro 2009). Dat worden dus 2 weken aan het strand van Bloemendaal i.p.v. lekker in Frankrijk te zijn.
Ik begrijp je frustratie volkomen, ik ben gelukkig nog nooit stil komen te staan, heb wel eens rondgereden met een hoop rook uit het vooronder, en ook dat is absoluut geen pretje. Ik kan me echt voorstellen dat je baalt als een stekker, en dat je vakantie nou niet door kan gaan is enorm rot, ik zou je graag helpen met alles te fixen aan je bx, maar helaas kan ik dat ook niet.
Heel erg veel sterkte in ieder geval!
Troost jezelf met het feit dat mijn vakantie met het kapot gaan van de BX ook niet meer zal doorgaan. Je bent dus niet alleen .
Maar denk gewoon aan dat gelukzalige gevoel dat je krijgt als je in je BiX rondrijdt
@XBXG;
Zoek je een complete chokekabel?
Of alleen de binnen of buitenkabel.
Ik heb namelijk nog wel aantal chokekabels liggen.
BX 19 GT ‘85, XM 2.0 TCT ‘94, CX 2400 GTI ‘81, BX 14 ‘89, AX 1.4 Rallye ‘96
ex: BX 14 Rallye, XM 2.0 8v, XM 2.0 16v, BX 14, BX 14, CX 2400 Prestige, XM V6 ‘90
De buitenkabel is nog wel goed. Het is echt de binnenste kabel die ik zoek.
De mijne is aan de korte kant. Wellicht dat een iets langere al wat helpt.
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
Vanochtend ging alles perfect.
Blijkbaar heeft mijn BX nu dus geen zin in maandagen.
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
Wie wel Wouter.. Wie wel..
XBXG schreef:De buitenkabel is nog wel goed. Het is echt de binnenste kabel die ik zoek.
De mijne is aan de korte kant. Wellicht dat een iets langere al wat helpt.
Binnenkabels heb ik nog wel een aantal van liggen.
Meet de jouwe maar op, dan zal ik kijken of die van mij langer zijn.
Buitenkabel inkorten kan misschien ook een oplossing zijn?
BX 19 GT ‘85, XM 2.0 TCT ‘94, CX 2400 GTI ‘81, BX 14 ‘89, AX 1.4 Rallye ‘96
ex: BX 14 Rallye, XM 2.0 8v, XM 2.0 16v, BX 14, BX 14, CX 2400 Prestige, XM V6 ‘90