Buitenkabel nóg verder inkorten is geen optie.
Ik laat het je wel weten of ik er een nodig heb.
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
misschien gooi ik het op een andere boeg: lekker met de trein naar je werk en de bx mooi wat sparen en in je vrije tijd gebruiken
de citroen-liefhebber
Totaal aantal Berichten: 2485
Geregistreerd: 13-05-2004
- Xantia Turbo C.T. Activa "Merak"
XBXG schreef:Sja, sloop heeft niet zoveel zin, dat weet ik ook wel. Dan ben ik écht al mijn investeringen in de BX kwijt.
Ik was gewoon zó woest op dit (mooie) scheithok dat ff alle frustratie eruit moest. Bij een BX zeg je dan gewoon dat ie naar de sloop gaat…
Ik denk dat ik eerder Harakiri zeg dan “Flying Frankenstein naar sloop”.
Edit: Wouter, weet je nog dat de vorige carb een extra trekveer had? Hebben wij een veer gemonteerd? Overigens, als de chokeklep niet uit zichzelf terug wil tijdens terugduwen, direkt kap open en handmatig forceren. Laten we wel wezen, de ombouw was succesvol, want hiervoor was het helemaal een ramp. Echter, het was nog steeds een ongedocumenteerde “field repair”, het testen doe je in het wild. Je moet juist hierop bedacht zijn en de auto extra kansen geven, een emotionele response is de facto de verkeerde. En een auto is nooit verantwoordelijk voor het falen van enkele onderdelen, net zoals je geen zelfmoord pleegt omdat je teennagel ingroeit.
Denk je dat mijn ombouw helemaal zonder problemen is verlopen? Hell no! Allerlei kleine dingetjes die je soms achtervolgen. Ik heb een troepauto gebouwd uit troep met troep. Wat krijg je dan: troep. Ik reken er op
Over je stereo, bass op max!
http://www.youtube.com/watch?v=PbtdpnCrK7Y
http://www.youtube.com/watch?v=Kw6UWPaTUt0
Zo zou ik m’n motor willen starten. Ik kan dromen, nietwaar? http://www.youtube.com/watch?v=bEYEcVQklvY
Hey Alex!
Die veer ga ik inderdaad maar eens monteren. Had er in de gauwigheid nog niet echt aan gedacht. ops:
Overigens is hier een nieuwsflits: :smt202
De BX mag weg naar een liefhebber. Ze staat bij deze dus te koop
De voornaamste reden hiervoor is dat ik na 2 jaar en 50.000 km verder toch echt de stap wil gaan maken naar een diesel-BX. Ik heb al een BX op het oog, dus dat is het probleem niet.
Overmorgen laat ik ‘r overigens gewoon door de APK rollen met verse adallen.
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
Totaal aantal Berichten: 2485
Geregistreerd: 13-05-2004
- Xantia Turbo C.T. Activa "Merak"
XBXG schreef:Hey Alex!
Die veer ga ik inderdaad maar eens monteren. Had er in de gauwigheid nog niet echt aan gedacht. ops:
Overigens is hier een nieuwsflits: :smt202
De BX mag weg naar een liefhebber. Ze staat bij deze dus te koopDe voornaamste reden hiervoor is dat ik na 2 jaar en 50.000 km verder toch echt de stap wil gaan maken naar een diesel-BX. Ik heb al een BX op het oog, dus dat is het probleem niet.
Overmorgen laat ik ‘r overigens gewoon door de APK rollen met verse adallen.
Ah… oh… vandaar
Ja, wel slim om te gaan dieselen. Volgens mij zei ik dat nog tegen je toen je hier was. Otto motoren zijn toch maar inferieur joh
Over je stereo, bass op max!
http://www.youtube.com/watch?v=PbtdpnCrK7Y
http://www.youtube.com/watch?v=Kw6UWPaTUt0
Zo zou ik m’n motor willen starten. Ik kan dromen, nietwaar? http://www.youtube.com/watch?v=bEYEcVQklvY
Totaal aantal Berichten: 27901
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
XBXG schreef:De voornaamste reden hiervoor is dat ik na 2 jaar en 50.000 km verder toch echt de stap wil gaan maken naar een diesel-BX. Ik heb al een BX op het oog, dus dat is het probleem niet.
Een grijze Turbo toevallig?
Sja, ik vind het ook wel jammer hoor, want ze was 2 jaar lang m’n trouwe metgezel. Maar voor practisch gebruik moet ik nu toch eens de stap wagen.
Ik zeg vooral “voor practisch gebruik”, omdat voor mij een BX niet een auto is die ik elke dag poets en in de garage laat staan, maar een auto die ik dagelijks moet gebruiken voor woon-werkverkeer.
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
Arjan Verkade schreef:Een grijze Turbo toevallig?
Nee, een turboloze BX.
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
Totaal aantal Berichten: 27901
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Wel gekeken naar die Turbo, of kwam je er toevallig langs?
Ik kwam er serieus gewoon langs. Ik weet waar Bram woont en wilde nog even zijn nieuwe BX fotograferen voordat ie verkocht wordt.
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
betreft het wel een goed onderhouden BX diesel??
met 25000 per jaar wel minimaal 100 euro per maand voor onderdelen en uitbesteed werk reserveren(bij 90 procent zelfwerkzaamheid)
kleine beurten om de 10000, grote om de 30000 en mega onderhoud na 60000km.
onderhoud aan een diesel is goedkoper, reparaties vaak iets duurder
de citroen-liefhebber
Hoera!! De BX 14 is APK goedgekeurd!!
Vanochtend vroeg opgestaan en de BX willen starten. Dat ging dus niet, maar een vriendelijke ANWB-meneer was binnen een kwartier ter plaatse. Volgens hem kon het absoluut niet liggen aan het contactslot, maar het was gewoon de startmotor.
Eenmaal op weg heb ik de BX niet meer uitgezet, uit angst dat ik ‘m niet meer aan zou krijgen. Gelukkig heb ik op de laatste druppel benzine de vrienden van Hegru in Veldhoven bereikt.
Eerst werden de achterdraagarmlagers vervangen, vervolgens werd er een andere startmotor in gezet. Ook werd de BX nog verwend met nieuwe motorolie en oliefilter.
Uit de APK-keuring, die erna volgde, bleek dat de achterremschijven afkeur waren, evenals een ring van de linker ashoes (die zat niet vast) en de linker handremkabel moest worden vervangen.
Nadat dit allemaal gedaan was, ben ik heerlijk zwevend naar m’n werk in Amsterdam gereden.
Wat opvalt, naast het heeeeerlijke deinen van de achterkant:
- het stuur staat weer recht (stond behoorlijk scheef).
- ik kan weer door de binnenspiegel naar achteren kijken.
Ik heb wel besloten om voorlopig de BX lekker te houden, omdat ik momenteel meer waarde hecht om geld te kunnen uitgeven aan een vakantie dan aan een wissel van een auto.
Nog to do voor de komende tijd:
- nieuwe bougies en bougiekabels
- nieuwe verdelerkap + rotor
- voorveerpoten goed insmeren
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
Totaal aantal Berichten: 3762
Geregistreerd: 07-09-2008
- C5 2.0i 16V Ligne Prestige G3
- BX 1.9 GTI
Gefeliciteerd!
C5 2.0i 16V Ligne Prestige 37-PP-RP / BX 1.9 GTI RK-55-NV
Ex: AX 1.1i Harmonie PZ-BL-99 / AX 1.1i Allure LD-LR-40 / ZX 1.8i 16V Audace Break XR-RN-08 / AX 1.4i TZX DH-RP-44 / ZX 1.9D Avantage JV-RH-88 / C5 1.8i 16V Ligne Prestige 54-HK-DJ / C5 2.0i 16V Ligne Prestige BVA 27-JD-FX / Xsara 1.6i 16V VTR Coupe 86-JL-KK / Xsara 1.4i Difference II 23-NX-VJ / XM 3.0i V6 24V Exclusive BVA 74-RFD-3
Toppie
BX, gewoon daarom
BX 16TGI 1991
Kleur ETPcR
Orga 4993
93000 km
Gallerij
Totaal aantal Berichten: 2485
Geregistreerd: 13-05-2004
- Xantia Turbo C.T. Activa "Merak"
Mooi zo! Gefeliciteerd man!
Dus nu nog ff een veer monteren en klaar ben je voor de komende maanden!
En als je die niet meer hebt, kom weer lekker aanwaaieren in Leerdam, ik heb er genoeg
Over je stereo, bass op max!
http://www.youtube.com/watch?v=PbtdpnCrK7Y
http://www.youtube.com/watch?v=Kw6UWPaTUt0
Zo zou ik m’n motor willen starten. Ik kan dromen, nietwaar? http://www.youtube.com/watch?v=bEYEcVQklvY