Totaal aantal Berichten: 3680
Geregistreerd: 24-08-2006
- C5 2.0 16v HDi Break
Heel fijn om te horen. Maarreuh.. Waarom kon je niet meer door je binnenspiegel naar achteren kijken?
Eveneens ben ik tevens ook.
Alcyone schreef:Dus nu nog ff een veer monteren en klaar ben je voor de komende maanden!
In de 15 minuten die ik vanochtend moest wachten op de Wegenwacht, heb ik die even netjes gemonteerd.
knäckor schreef:Heel fijn om te horen. Maarreuh.. Waarom kon je niet meer door je binnenspiegel naar achteren kijken?
Omdat ze zover door d’r hoeven was gezakt dat ik alleen maar asfalt achter me zag. Dit was overigens al een jaar zo.
Dit was overigens een goede indicatie dat de adallen versleten waren, want met de andere 2 BX’en waar ik die heb laten vervangen, was het precies zo: stuur stond ineens weer recht en de achterkant ging weer op de normale rijstand staan.
Oja, nog iets: de laatste dagen heeft de BX met koude motor wat problemen met de acceleratie. Net nadat ik van 1 naar 2 heb geschakeld (of van 2 naar 3) en dan gas geef, loopt de motor even op 3 cylinders en heeft nijging om ontzettend in te houden.
Ik denk zelf dat dit wel verholpen moet zijn nadat de bougies, bougiekabels en verdelerkap zijn vervangen. Maar zou het nog ergens anders aan liggen?
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
Totaal aantal Berichten: 2485
Geregistreerd: 13-05-2004
- Xantia Turbo C.T. Activa "Merak"
Euh… misschien te snel de choke helemaal ingedrukt?
Over je stereo, bass op max!
http://www.youtube.com/watch?v=PbtdpnCrK7Y
http://www.youtube.com/watch?v=Kw6UWPaTUt0
Zo zou ik m’n motor willen starten. Ik kan dromen, nietwaar? http://www.youtube.com/watch?v=bEYEcVQklvY
Nee, ik laat ‘m juist 5 à 10 minuten open staan. De komende weken ga ik steeds sneller de chokeknop weer helemaal terugduwen. Elke choke is weer anders en ik moet deze nog goed leren kennen.
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
Wat is het nadeel van de choke te lang open te laten? Buiten meer verbruik dus.
Dat hij bij sneller dicht te weinig brandstof krijgt weet ik.
Totaal aantal Berichten: 3680
Geregistreerd: 24-08-2006
- C5 2.0 16v HDi Break
Het nadeel is dat ‘ie op een gegeven moment stopt met lopen en dan verzopen is.
Eveneens ben ik tevens ook.
Aha, dat vermoede ik al. En wat is dan het ‘beste’? Hem te vroeg toe doen? Want dan loopt hij toch maar slecht of hem te lang open houden (maar dus nog niet verzuipen)?
Totaal aantal Berichten: 3680
Geregistreerd: 24-08-2006
- C5 2.0 16v HDi Break
Het beste is om hem niet te vroeg of te laat, maar op het juiste moment dicht te doen
Eveneens ben ik tevens ook.
Owkej . Sorry voor de vervuiling maar heb weer een vermoeden bevestigd gekregen
En dat juiste moment moet ik dus nog even uitvogelen.
Het was bij mijn Dyane in ieder geval vééél eenvoudiger.
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
Totaal aantal Berichten: 6168
Geregistreerd: 23-03-2007
- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Gefeli met de APK.
Mooi zo, met de apk.
En idd. iedere choke is weer anders.
Ik moet er bij mij ook nog een beetje aan wennen.
BX 19 GT ‘85, XM 2.0 TCT ‘94, CX 2400 GTI ‘81, BX 14 ‘89, AX 1.4 Rallye ‘96
ex: BX 14 Rallye, XM 2.0 8v, XM 2.0 16v, BX 14, BX 14, CX 2400 Prestige, XM V6 ‘90
Heb jij een choke op de GT !?
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
XBXG schreef:Heb jij een choke op de GT !?
Choke op de 14.
(op de GT komt die misschien nog )
BX 19 GT ‘85, XM 2.0 TCT ‘94, CX 2400 GTI ‘81, BX 14 ‘89, AX 1.4 Rallye ‘96
ex: BX 14 Rallye, XM 2.0 8v, XM 2.0 16v, BX 14, BX 14, CX 2400 Prestige, XM V6 ‘90
Totaal aantal Berichten: 2485
Geregistreerd: 13-05-2004
- Xantia Turbo C.T. Activa "Merak"
BasisBIX schreef:XBXG schreef:Heb jij een choke op de GT !?
Choke op de 14.
(op de GT komt die misschien nog )
Ik hoop ‘t voor je
Over je stereo, bass op max!
http://www.youtube.com/watch?v=PbtdpnCrK7Y
http://www.youtube.com/watch?v=Kw6UWPaTUt0
Zo zou ik m’n motor willen starten. Ik kan dromen, nietwaar? http://www.youtube.com/watch?v=bEYEcVQklvY