Ah, dat slangetje had ik dus best los kunnen maken om de oude koelvloeistof eruit te laten lopen.
Nou ja, dan doe ik dat de volgende weer wel.
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
Totaal aantal Berichten: 558
Geregistreerd: 29-12-2008
- BX 16 TRS
- C5 3.0 HDi Tourer
Hey Wouter! Mooi gedaan man!
Wat een verschil tussen de oude en nieuwe radiateur.
Schouderklopje van mij voor jou…...
Totaal aantal Berichten: 2255
Geregistreerd: 20-04-2004
- BX TZD Turbo
- BX 14 TE
- BX 19 GT
Goed gedaan man! Hoe is de DHZ-garage verder bevallen qua faciliteiten etc.?
Echt super!! Ik ga vanaf nu nooit meer op straat klussen, maar dáár. Alles is er aanwezig, zoals in een normale garage. Alle rommel die je maakt kun je netjes opruimen, je kunt van het oude ijzer af, je kunt van de oude vloeistoffen af (geen ritjes naar het milieudepot meer), je zit lekker droog binnen, en klussen met behulp van een brug werkt niet alleen fijner dan op straat maar het gaat allemaal een stuk sneller.
En daarnaast kost het geen drol.
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
Totaal aantal Berichten: 2255
Geregistreerd: 20-04-2004
- BX TZD Turbo
- BX 14 TE
- BX 19 GT
Nou is 7,50 euro per uur voor brughuur ook wel spotgoedkoop, zeker voor Randstedelijke begrippen. Verder ben ik het helemaal met je eens wat betreft het sleutelen op straat. Zolang het niet strikt noodzakelijk is probeer ik dat te vermijden. Geen nieuwsgierige pottekijkers die rond lopen te neuzen, geen last van de weersomstandigheden en een goede toegang tot de onderdelen van de auto waar je mee bezig bent. Zo wordt sleutelen ook gewoon leuk!!
Totaal aantal Berichten: 8156
Geregistreerd: 15-08-2004
- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- C5 Tourer2.0 HDi FAP
Goed werk geleverd Wouter! Netjes zo.
Patrick
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Zo, even dit topic afstoffen.
Vandaag ben ik weer eens gaan klussen aan de BX. De startmotor was namelijk aan vervanging toe.
Twee jaar geleden had ik al eens een niet gereviseerd exemplaar van een sloop-306 gemonteerd, maar nu wilde ik toch iets beters. Afgelopen week heb ik bij een revisiebedrijf een volledig gereviseerde startmotor gekocht, en die heb ik vandaag gemonteerd.
Kijk ‘m eens glimmen.
Bij een TU-motor zit de startmotor helemaal achteraan, boven het subframe. Dat is lastig sleutelen, ook al heb je genoeg ruimte bij zo’n lief klein motorblokje. Met pijn aan m’n rug is het gelukt om de oude eruit te halen.
En hier ligt dan de oude startmotor (Valeo) naast de nieuwe (Bosch).
Eenmaal gemonteerd ziet het er goed uit. Eindelijk eens een glimmend onderdeel in m’n BX.
Het volgende wat ik wilde doen, was het vervangen van de remschijven en -blokken vóór.
Helaas lukte het met geen mogelijkheid om de remschijf te demonteren…
De huidige remschijven heb ik zelf gemonteerd in 2007, dus toen lukte het me wel.
Heeft iemand een tip hoe ik zo’n remschijf nou kan verwijderen??
Zo was ik bezig, maar ik heb het oude spul maar weer gemonteerd. Eén dezer weken moet de BX voor de APK (die al is verlopen) en ik ben bang dat ik dit leuke klusje dan toch maar door de garage ga laten doen.
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Wat lukte er niet? Zat de schijf vast op de naaf?
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Ja. Ik had uiteraard wel die twee kleine schroefjes uit de remschijf gehaald.
Ik heb toen een paar flinke meppen met een hamer op de schijf gegeven, maar hij wilde gewoon niet los…
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
Totaal aantal Berichten: 27901
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Had je de vorige keer de boel wel ingevet?
Anders rot die vast
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Ik denk dat je harder moet rammen, maar een voldoende zware hamer is vooral belangrijk.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Ik zal volgend weekend nog eens een poging wagen.
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
Totaal aantal Berichten: 1349
Geregistreerd: 14-02-2005
- BX SPORT
- 2CV Special
Met een grote hamer even hard slaan en ze komen bijna altijd los.
Wat ik ook wel eens doe is aan de zijkant slaan van het middendeel van de schijf waar hij op de naaf zit.
Dagelijks vervoer: Peugeot 308 sw style 2015 rouge rubi
Hobby: 2cv special 1986 bleu celeste, BX sport rouge
Begint al een aardige veteraan te worden deze BX. Hoe lang heb je hem nu al? 3 jaar of zo?
Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005
Ruim 4 jaar en 93.000 km inmiddels.
Het wordt de vijfde keer dat deze BX in mijn bezit voor de APK op moet.
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX