42 van de 67
« Eerste  < Vorige 40 41 42 43 44 Volgende >  Laatste »
   
XBXG’s BX 14 [deel 2] verkocht!
XBXG
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 15822
Geregistreerd: 09-11-2004

- Ami 8 Club
Gepost: 26 februari 2011 06:17 PM
  [ # 616 ]

Ah, dat slangetje had ik dus best los kunnen maken om de oude koelvloeistof eruit te laten lopen. Laughing

Nou ja, dan doe ik dat de volgende weer wel. Wink

Profiel  
 
CBXtype1
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 558
Geregistreerd: 29-12-2008

- BX 16 TRS
- C5 3.0 HDi Tourer
Gepost: 27 februari 2011 04:15 PM
  [ # 617 ]

Hey Wouter! Mooi gedaan man!

Wat een verschil tussen de oude en nieuwe radiateur.

Schouderklopje van mij voor jou…... cheese

Profiel  
 
winnetou
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2255
Geregistreerd: 20-04-2004

- BX TZD Turbo
- BX 14 TE
- BX 19 GT
Gepost: 28 februari 2011 07:47 PM
  [ # 618 ]

Goed gedaan man!  Very Happy Hoe is de DHZ-garage verder bevallen qua faciliteiten etc.?

Profiel  
 
XBXG
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 15822
Geregistreerd: 09-11-2004

- Ami 8 Club
Gepost: 28 februari 2011 10:57 PM
  [ # 619 ]

Echt super!! Ik ga vanaf nu nooit meer op straat klussen, maar dáár. Alles is er aanwezig, zoals in een normale garage. Alle rommel die je maakt kun je netjes opruimen, je kunt van het oude ijzer af, je kunt van de oude vloeistoffen af (geen ritjes naar het milieudepot meer), je zit lekker droog binnen, en klussen met behulp van een brug werkt niet alleen fijner dan op straat maar het gaat allemaal een stuk sneller. Wink

En daarnaast kost het geen drol.

Profiel  
 
winnetou
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2255
Geregistreerd: 20-04-2004

- BX TZD Turbo
- BX 14 TE
- BX 19 GT
Gepost: 01 maart 2011 11:10 AM
  [ # 620 ]

Nou is 7,50 euro per uur voor brughuur ook wel spotgoedkoop, zeker voor Randstedelijke begrippen. Verder ben ik het helemaal met je eens wat betreft het sleutelen op straat. Zolang het niet strikt noodzakelijk is probeer ik dat te vermijden. Geen nieuwsgierige pottekijkers die rond lopen te neuzen, geen last van de weersomstandigheden en een goede toegang tot de onderdelen van de auto waar je mee bezig bent. Zo wordt sleutelen ook gewoon leuk!!  Very Happy

Profiel  
 
hogervp
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8156
Geregistreerd: 15-08-2004

- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- C5 Tourer2.0 HDi FAP
Gepost: 01 maart 2011 11:47 PM
  [ # 621 ]

Goed werk geleverd Wouter! Netjes zo.
Patrick

Iemand nog doneren?

Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
XBXG
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 15822
Geregistreerd: 09-11-2004

- Ami 8 Club
Gepost: 31 juli 2011 07:46 PM
  [ # 622 ]

Zo, even dit topic afstoffen.

Vandaag ben ik weer eens gaan klussen aan de BX. De startmotor was namelijk aan vervanging toe.
Twee jaar geleden had ik al eens een niet gereviseerd exemplaar van een sloop-306 gemonteerd, maar nu wilde ik toch iets beters. Afgelopen week heb ik bij een revisiebedrijf een volledig gereviseerde startmotor gekocht, en die heb ik vandaag gemonteerd.

Kijk ‘m eens glimmen.  Very Happy


Bij een TU-motor zit de startmotor helemaal achteraan, boven het subframe. Dat is lastig sleutelen, ook al heb je genoeg ruimte bij zo’n lief klein motorblokje. Met pijn aan m’n rug is het gelukt om de oude eruit te halen.

En hier ligt dan de oude startmotor (Valeo) naast de nieuwe (Bosch).


Eenmaal gemonteerd ziet het er goed uit. Eindelijk eens een glimmend onderdeel in m’n BX. Wink


Het volgende wat ik wilde doen, was het vervangen van de remschijven en -blokken vóór.
Helaas lukte het met geen mogelijkheid om de remschijf te demonteren…  nono

De huidige remschijven heb ik zelf gemonteerd in 2007, dus toen lukte het me wel.
Heeft iemand een tip hoe ik zo’n remschijf nou kan verwijderen??

Zo was ik bezig, maar ik heb het oude spul maar weer gemonteerd. Eén dezer weken moet de BX voor de APK (die al is verlopen) en ik ben bang dat ik dit leuke klusje dan toch maar door de garage ga laten doen.  Rolling Eyes

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 31 juli 2011 07:53 PM
  [ # 623 ]

Wat lukte er niet? Zat de schijf vast op de naaf?

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
XBXG
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 15822
Geregistreerd: 09-11-2004

- Ami 8 Club
Gepost: 31 juli 2011 08:01 PM
  [ # 624 ]

Ja. Ik had uiteraard wel die twee kleine schroefjes uit de remschijf gehaald.

Ik heb toen een paar flinke meppen met een hamer op de schijf gegeven, maar hij wilde gewoon niet los…

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27901
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 31 juli 2011 08:17 PM
  [ # 625 ]

Had je de vorige keer de boel wel ingevet?
Anders rot die vast Confused

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 31 juli 2011 08:32 PM
  [ # 626 ]

Ik denk dat je harder moet rammen, maar een voldoende zware hamer is vooral belangrijk.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
XBXG
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 15822
Geregistreerd: 09-11-2004

- Ami 8 Club
Gepost: 31 juli 2011 08:57 PM
  [ # 627 ]

Ik zal volgend weekend nog eens een poging wagen. Wink

Profiel  
 
michel-16v
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1349
Geregistreerd: 14-02-2005

- BX SPORT
- 2CV Special
Gepost: 31 juli 2011 10:21 PM
  [ # 628 ]

Met een grote hamer even hard slaan en ze komen bijna altijd los.
Wat ik ook wel eens doe is aan de zijkant slaan van het middendeel van de schijf waar hij op de naaf zit.

Dagelijks vervoer: Peugeot 308 sw style 2015 rouge rubi
Hobby: 2cv special 1986 bleu celeste, BX sport rouge

Profiel  
 
PrutsyLJ
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3107
Geregistreerd: 17-12-2005

- C1 1.0 5 drs
Gepost: 31 juli 2011 11:14 PM
  [ # 629 ]

Begint al een aardige veteraan te worden deze BX. Hoe lang heb je hem nu al? 3 jaar of zo?

Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005

Profiel  
 
XBXG
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 15822
Geregistreerd: 09-11-2004

- Ami 8 Club
Gepost: 31 juli 2011 11:33 PM
  [ # 630 ]

Ruim 4 jaar en 93.000 km inmiddels.
Het wordt de vijfde keer dat deze BX in mijn bezit voor de APK op moet.

Profiel  
 
 
42 van de 67
« Eerste  < Vorige 40 41 42 43 44 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook