Is stabirubber de Nederlandse vertaling van silent blocks?
Zo ja, dan heb ik weer wat bijgeleerd.
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
Totaal aantal Berichten: 448
Geregistreerd: 26-06-2009
- BX 15 RE
- 2CV 6 Club
- Xsara Picasso 1.8 16v Plaisir
- C1 Selection 5drs
Gefeliciteerd met de nieuwe APK!
Joie de Vivre ..avec Citroën!
XBXG schreef:Is stabirubber de Nederlandse vertaling van silent blocks?
Zo ja, dan heb ik weer wat bijgeleerd.
Nee ik vergis me. Silent-blocks hebben te maken met de rubbers die in de voordraagarmen zitten. Stabi-rubbers zitten tussen subframe en carrosserie in en daar zit de stabi-stang doorheen.
Afgelopen week heeft mijn BX een nieuwe distributieriem gekregen.
Tevens is de totaal verroeste benzinevulslang vervangen door een veel beter exemplaar.
Wat verder nog op het programma staat voor de komende tijd:
- LHM verversen, veerbollen controleren en nieuwe leidingen (en wellicht een nieuwe octopus).
- silent blocks vervangen.
- een goede antiroestbehandeling, zodat deze BX nog jaren meekan.
Verder zijn er altijd wel kleine dingetjes die ik wil verbeteren aan mijn BX. Zo had mijn BX bij aankoop al lelijke verroeste bumperstrips. Vandaag heb ik eindelijk eens een beter exemplaar voor de achterbumper gevonden op autosloperij Rutte in Velserbroek.
Het resultaat ziet er op onderstaande foto niet zo schokkend uit, maar ik ben er erg blij mee.
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
Totaal aantal Berichten: 8156
Geregistreerd: 15-08-2004
- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- C5 Tourer2.0 HDi FAP
Da’s een heel verschil, ziet er weer netjes uit zo.
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Nu de voorkant nog.
Al ziet de voorbumper er minder slecht uit.
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
Totaal aantal Berichten: 735
Geregistreerd: 05-10-2008
- BX 1.4
- XM TurboCT Pallas
Ziet er beter uit! Die van mij waren ook slecht, ik heb er zwarte tape omheen geplakt, werkt ook goed.
EX:
Citroën BX 1.4 “Bixnix”
Renault Clio 1.4 RTi
Seat Ibiza 1.4 16v S
Totaal aantal Berichten: 2255
Geregistreerd: 20-04-2004
- BX TZD Turbo
- BX 14 TE
- BX 19 GT
Wat antiroestbehandelingen betreft: het dinitrollen van NN12GV kostte me ongeveer 1000 euro bij Sjaak van Aalst. Gosliga lijkt me een tikkie goedkoper, maar het verschil is niet schokkend. Ik weet niet welke opties er verder zijn, maar elke behandeling lijkt me beter dan geen behandeling. Hoewel de geschiedenis tot nu toe de types 2 als het minst roestgevoelig laten blijken, afgezien van de hydrauliekleidingen. Dus wat dat betreft heb je mazzel. Enne, goed bezig!!
Totaal aantal Berichten: 8156
Geregistreerd: 15-08-2004
- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- C5 Tourer2.0 HDi FAP
€ 700 bij Gosliga, is inderdaad goedkoper. In Beverwijk zit echter ook een dinitrolcentrum, maar die is wat duurder, ik dacht tegen de € 800. maar voor Wouter veel dichterbij, spaart weer brandstofkosten.
Patrick
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 2255
Geregistreerd: 20-04-2004
- BX TZD Turbo
- BX 14 TE
- BX 19 GT
Heb je wat gegevens van het Beverwijkse bedrijf? Gosliga en Van Aalst zijn de enige die ik via het wereldwijde web kon vinden toen ik op zoek was, dus extra gegevens zijn welkom.
Totaal aantal Berichten: 8156
Geregistreerd: 15-08-2004
- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- C5 Tourer2.0 HDi FAP
Het is Stam in Beverwijk: http://dinitrolstam.nl/
Patrick
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 10266
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
In Uden zit er ook een.
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Iedereen bedankt voor de tips!
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
Totaal aantal Berichten: 2255
Geregistreerd: 20-04-2004
- BX TZD Turbo
- BX 14 TE
- BX 19 GT
Graag gedaan. Hou ons op de hoogte, roestbescherming wordt steeds belangrijker nu de BX-en zeldzamer worden.
Ik heb nu even wat vakantiedagen en vond het tijd om de BX eens te vertroetelen…
Dat mag ook wel, nu ze reeds 99.774 km bij mij is.
Kortom: ik ben vandaag langs geweest bij de vrienden van Chyparse in Almere. De achterbollen waren nog goed en zijn niet gevuld. De voorraadbol is gevuld en de voorbollen zijn gevuld en opgeboord tot confortbollen.
Uiteraard zijn alle filters schoongemaakt en bleek dat dit de eerste keer was dat de LHM überhaupt is ververst.
En dan te bedenken dat deze BX reeds 22 jaar oud is en de huidige kilometerstand 241.515 bedraagt…
Nu zit er spoelvloeistof in het systeem en het veert al gelijk een stuk beter.
Het volgende wat op het programma staat is een nieuwe octopus, waarvoor ik even moet bellen met de vrienden van Hegru.
Wordt vervolgd…
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX