Zo, ik ben weer terug.
Ik heb in 10 dagen 3.666 km gereden en de BX heeft het keurig gehouden, op een lekke leiding bij de hogedrukregelaar na (zie laatste foto’s).
Vertrokken in de stromende regen.
De eerste overnachting was in Langres. Mooie stad om eens te bezoeken!
De volgende dag: zon!! Dat rijdt een stuk fijner.
In de Bourgogne heb je talloze wijnroutes die je voeren langs de mooiste kasteeltjes met wijnvelden tot zover je kunt kijken.
De Rhône, niet ver van de plek waar de Ardèche in de Rhône uitkomt.
Prachtig stadje in de Gard: Le Garn.
Middeleeuws stadje: Aiguèze.
Bij de Pont d’Arc in de Ardèche.
De Middellandse Zee in Marseillan. Zo zuidelijk ben ik nog nooit geweest met deze BX.
Nieuw tentje, want m’n vorige tentje heeft de regen tijdens het vorige kampeerweekend niet overleefd.
Tijdens een pauze op de terugreis zag ik wat gedruppel…
Het bleek de leiding van de hogedrukregelaar te zijn. Ik heb geprobeerd de wartel vaster te draaien, maar dat lukte niet echt.
Voor de zekerheid toch maar de ANWB gebeld.
Onderweg…
De leiding is hier wat vaster aangedraaid en er is wat kit op gedaan (niet dat veel zal helpen bij een leiding waar 160 bar op staat, haha). Het lekt nu steeds een beetje, maar minder erg dan eerst.
De bodem is in ieder geval weer voor de komende jaren antiroest behandeld.
Ik moest nog zo’n 1.000 km terugrijden naar Nederland, en heb daar verder geen problemen mee gehad. Ondanks dat het lekte, ging het niveau niet erg snel naar beneden. Zelfs nu brandt het waarschuwingslampje nog niet en het niveau lijkt in orde te zijn.
Maandagochtend gaat de BX dus maar weer naar de garage…
Zo stond ze erbij in de Franse garage, waar het allemaal weer op z’n Frans ging: per fax dus. Pas nadat de ANWB een fax in het Frans had gestuurd en daarmee voor de sleepkosten instond, kon ik weer vertrekken. En duurde zo’n 2 uur.
Maar goed, ondanks het iets mindere einde, toch een hele fijne vakantie gehad.
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
Prachtige foto’s Wouter en erg typisch dat je toch weer een defect had.
Totaal aantal Berichten: 664
Geregistreerd: 27-04-2010
- C3 VTR 1.6 HDI
- BX Millesime
- BX 16V MK2
- XM V6 24V
- C6 (2005-2012) 2.7 HDiF V6 Exclusive
- C25 2.5 Diesel Mobilehome
- CX Laagdaks prestige
Echt leuke foto’s, hierdoor krijg ik verlang ik echt nog veel meer naar wanneer ik met mijn Bx op vakantie ga kunnen
BX zei ik, toen lachten ze, 16 kleppen voegde ik er snel aan toe maar ze bleven lachen. Dan heb ik ze laten meerijden en dat was het moment waarop ik begon te lachen.
Felice schreef:Prachtige foto’s Wouter en erg typisch dat je toch weer een defect had.
Dat had ik vooraf ingecalculeerd. Volgens mijn garage zou mijn koppeling de Ardennen niet eens halen, maar de koppeling heeft het toch gehaald en werkt nog steeds perefect.
Heel erg is het defect niet hoor. Het ziet er allemaal wat erger uit omdat er constant LHM lekt. Ik gok dat de wartel gewoon vervangen moet worden.
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
Totaal aantal Berichten: 2039
Geregistreerd: 14-02-2004
- BX 14E
- C1 C1 Selection
Mooie foto’s
Nissan X-Trail ‘17
C1 Selection pack look 5d, ‘16 (Wit…)
BX 14E ‘86 (Blanc Cremant)
Ex: BX 16RS, BX 14TE, Saxo, Xantia Break TD, Xsara Picasso HDi Excl, C1 Sed, 2CV6 Club, C5 break HDi, C1 Ambiance, C5 Tourer, C4GP Excl
Totaal aantal Berichten: 1595
Geregistreerd: 27-06-2010
- ID/DS D Super
- ID/DS ID19B
Door de foto’s krijg ik ook zin in vakantie! Mooie plekjes heb je bezocht! En nu gewoon weer Haarlem in de regen…
Mijn snoeken:
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/214511/P0/
Totaal aantal Berichten: 3762
Geregistreerd: 07-09-2008
- C5 2.0i 16V Ligne Prestige G3
- BX 1.9 GTI
Van zo’n verslag krijg ik ook erg veel zin om met de AX te gaan roadtrippen! Leuke foto’s, en fijn dat je gewoon per BX thuisgekomen bent
C5 2.0i 16V Ligne Prestige 37-PP-RP / BX 1.9 GTI RK-55-NV
Ex: AX 1.1i Harmonie PZ-BL-99 / AX 1.1i Allure LD-LR-40 / ZX 1.8i 16V Audace Break XR-RN-08 / AX 1.4i TZX DH-RP-44 / ZX 1.9D Avantage JV-RH-88 / C5 1.8i 16V Ligne Prestige 54-HK-DJ / C5 2.0i 16V Ligne Prestige BVA 27-JD-FX / Xsara 1.6i 16V VTR Coupe 86-JL-KK / Xsara 1.4i Difference II 23-NX-VJ / XM 3.0i V6 24V Exclusive BVA 74-RFD-3
Totaal aantal Berichten: 2777
Geregistreerd: 09-03-2008
- Dyane 6
- GS/GSA Break Club
- CX Familiale ex-ambulance
De bix kleurt erg mooi bij de Middellandse Zee…
Ouwe meuk is leuk!
—
Exen:
Elsie, Dyane Commerciale 92-06-EL
Geeskje, GSA Special 24-GJ-LT
Liesje, GSA X1 LL-28-GD
Draakje, GSA Special GY-33-ZV
Pekeltje, GSA Pallas C-Matic GZ-63-PX
Bea, BX Deauville GF-LV-30
Voor de liefhebbers heb ik nog twee filmpjes gemaakt:
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
Totaal aantal Berichten: 735
Geregistreerd: 05-10-2008
- BX 1.4
- XM TurboCT Pallas
Ik wou dat ik al naar Frankrijk kon met mijn Bix…
En zijn je velgen nou zo vies? Of is dat roest?
EX:
Citroën BX 1.4 “Bixnix”
Renault Clio 1.4 RTi
Seat Ibiza 1.4 16v S
Dat is roest.
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
Totaal aantal Berichten: 735
Geregistreerd: 05-10-2008
- BX 1.4
- XM TurboCT Pallas
Ga je ze nog laten overspuiten dan? Of het zelf doen? Staat natuurlijk wel mooier.
EX:
Citroën BX 1.4 “Bixnix”
Renault Clio 1.4 RTi
Seat Ibiza 1.4 16v S
Van een afstandje ziet het er eigenlijk wel leuk uit, vind ik. Zie ook mijn avatar. Die is uit 2007 en daar lijkt alsof er een heel klein voorwiel met een hele grote band op zit.
Nee, spuiten heeft voorlopig geen prioriteit bij deze auto. Er zijn andere dingen die belangrijker zijn.
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
Totaal aantal Berichten: 735
Geregistreerd: 05-10-2008
- BX 1.4
- XM TurboCT Pallas
Ah, oke. Ik denk dat het je ook wel opgevallen is dat jou BX een beetje een voorbeeld is voor mijn BX?
EX:
Citroën BX 1.4 “Bixnix”
Renault Clio 1.4 RTi
Seat Ibiza 1.4 16v S
Jouw BX stond toch op Citromobile? Ik heb ‘m maar heel kort bekeken (ben bijna niet in de hal geweest), maar dat is ook een basis-BX?
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX