50 van de 67
« Eerste  < Vorige 48 49 50 51 52 Volgende >  Laatste »
   
XBXG’s BX 14 [deel 2] verkocht!
Bossinkje
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 735
Geregistreerd: 05-10-2008

- BX 1.4
- XM TurboCT Pallas
Gepost: 27 juni 2012 12:36 AM
  [ # 736 ]

Ja, ook een 1.4. Ik heb nog het oude gekantelde blokje, ik weet niet of jij die ook hebt?

Citroën Xantia 1.8 16v

EX:
Citroën BX 1.4 “Bixnix”
Renault Clio 1.4 RTi
Seat Ibiza 1.4 16v S

Profiel  
 
XBXG
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 15822
Geregistreerd: 09-11-2004

- Ami 8 Club
Gepost: 27 juni 2012 12:49 AM
  [ # 737 ]

I’m on TU-power man!  cool grin

Profiel  
 
Bossinkje
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 735
Geregistreerd: 05-10-2008

- BX 1.4
- XM TurboCT Pallas
Gepost: 27 juni 2012 12:52 AM
  [ # 738 ]

Laughing  very good

Citroën Xantia 1.8 16v

EX:
Citroën BX 1.4 “Bixnix”
Renault Clio 1.4 RTi
Seat Ibiza 1.4 16v S

Profiel  
 
XBXG
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 15822
Geregistreerd: 09-11-2004

- Ami 8 Club
Gepost: 27 juni 2012 12:56 AM
  [ # 739 ]

Toen ik ‘m net had, vond ik het jammer dat niet zo’n oud blokkie in lag. Maar nu, ruim 113.000 km verder, ben ik er helemaal blij mee.

Is ook wat handiger om onderdelen voor te vinden. Heb al vaak genoeg wat van een 306 afgehaald op sloperijen, bij gebrek aan BX’en.

Profiel  
 
Bossinkje
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 735
Geregistreerd: 05-10-2008

- BX 1.4
- XM TurboCT Pallas
Gepost: 27 juni 2012 09:40 AM
  [ # 740 ]

Ah, oke. Smile Ik heb er tot nu toe nog geen problemen mee. Mr. Green Wel 5 versnellingen dan? Of heb je er maar vier?

Trouwens, de 205 1.4 heeft ook hetzelfde blok toch?

Citroën Xantia 1.8 16v

EX:
Citroën BX 1.4 “Bixnix”
Renault Clio 1.4 RTi
Seat Ibiza 1.4 16v S

Profiel  
 
Rex
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 306
Geregistreerd: 07-12-2011

- BX Cannes
Gepost: 27 juni 2012 01:21 PM
  [ # 741 ]

Klopt het dat de TU blokjes zuiniger zijn dan de oude gekantelde blokjes?

Mooie foto’s trouwens Wouter.

Citroën BX Cannes // 1991

Profiel  
 
macnail
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 856
Geregistreerd: 11-07-2004

Gepost: 27 juni 2012 04:07 PM
  [ # 742 ]

Ach, de Tuutje hebben wat meer vermogen en zijn makkelijker in onderhoud. Zijn ook best wel zuinig en je kunt gewoon de kleppen stellen met een steeksleuteltje, een schroevendraaier en een setje voelermaatjes. da’s toch een stuk makkelijker dan bij een 150-blok.
By the way, idd weer mooie foto’s Wouter!!

11x BX/ 1x 2CV6/ 3x Xantia/ 3x ZX en nog heel veel andere merken.
Nu Xsara Break Phase 2 1.6 16V “Comfort” en Honda VF1000 Interceptor 1985.

Profiel  
 
Bossinkje
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 735
Geregistreerd: 05-10-2008

- BX 1.4
- XM TurboCT Pallas
Gepost: 27 juni 2012 04:36 PM
  [ # 743 ]

Kleppen stellen wordt inderdaad een stuk moeilijker bij zo’n 150-blok, en het leuke is dat het bij mij wel een keer moet gebeuren…

Citroën Xantia 1.8 16v

EX:
Citroën BX 1.4 “Bixnix”
Renault Clio 1.4 RTi
Seat Ibiza 1.4 16v S

Profiel  
 
Twan238
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2107
Geregistreerd: 05-07-2011

- BX 16 TRS
- BX TZD automatic
- BX TZD Turbo break
- BX GTi
- BX 19 TRS break
Gepost: 27 juni 2012 04:41 PM
  [ # 744 ]

En ik ben toch blij met mijn 150 blokje, het geluidje is zo leuk cheese en ach joh, zo’n blokje ligt in anderhalf uur naast de auto Wink

huidig:
BX 16 TRS 1983 JV-22-YT
BX 16 TRI 1988 XG-89-PB
BX 19 TGD 1994 HX-PP-22 (break)
BX 19 TRS 1985 63-KZL-6 (break)

EX: 205, 2cv6, Xantia (4x), Acadiane , CX, Xm en vele BX’en

Profiel  
 
XBXG
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 15822
Geregistreerd: 09-11-2004

- Ami 8 Club
Gepost: 27 juni 2012 09:38 PM
  [ # 745 ]

@Bossinkje: mijn BX heeft 4 versnellingen. Momenteel rijd ik weer even in de leen-BX van de garage (een 87’er 14 TE met 150-blokje en 5 versnellingen), maar ik kijk er al weer naar uit om met mijn eigen BX’je verder te tuffen. Wink

Profiel  
 
Bossinkje
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 735
Geregistreerd: 05-10-2008

- BX 1.4
- XM TurboCT Pallas
Gepost: 28 juni 2012 01:51 PM
  [ # 746 ]

Vijfde versnelling heb ik ook niet, maar ik mis hem eigenlijk ook niet echt..

Citroën Xantia 1.8 16v

EX:
Citroën BX 1.4 “Bixnix”
Renault Clio 1.4 RTi
Seat Ibiza 1.4 16v S

Profiel  
 
XBXG
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 15822
Geregistreerd: 09-11-2004

- Ami 8 Club
Gepost: 30 juni 2012 02:42 PM
  [ # 747 ]

De hydraulische leiding bij de regelaar, die tijdens de vakantie ging lekken, is inmiddels vervangen door een gloednieuw exemplaar. Wonder boven wonder was zoiets nog gemakkelijk te bestellen bij bestellen. Het was wel een rib uit m’n lijf, want zo’n stukje leiding kost een whopping 12,55 euro.  Laughing

De BX is nu weer geheel lekvrij.

Hier zit de nieuwe leiding gemonteerd:

Profiel  
 
XBXG
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 15822
Geregistreerd: 09-11-2004

- Ami 8 Club
Gepost: 04 juli 2012 12:10 AM
  [ # 748 ]

Toen ik vanmiddag op weg ging naar mijn werk, zag ik dit onder de BX liggen… Waar ken ik die groene vloeistof toch van?  Rolling Eyes 


Ik kwam er al gauw achter dat deze lekkage niets had te maken met de vorige week vervangen hydraulische leiding tussen HD-pomp en hogedrukregelaar. Dit was echt een lekkage van de retour van de regelaar, die er eind 2011 nieuw op was gezet. Aangezien ik toch echt naar mijn werk moest, heb ik maar besloten om toch door te rijden. Vlak voordat ik bij mijn werk aankwam, rook ik de doordringende geur van LHM dat op de uitlaat terecht kwam. Eenmaal op mijn werk aangekomen was het allemaal flink aan het roken…  Sad
Misschien was het niet al te slim om naar mijn werk te rijden, maar ik heb het er toch op gewaagd en ik heb het gered.

Na mijn werk zag ik dit onder de BX:


Dit is dus de retourslang die duidelijk tegen het uitlaatspruitstuk zit:


Inmiddels was de Wegenwacht al onderweg en de slang is doormidden geknipt en vakkundig reperareerd.


De reparatie zit veel beter dan de oorspronkelijke retourslang, die dus nog steeds aangesloten zit op de hogedrukregelaar van een verkeerd type. Het wordt dus tijd om die hogedrukregelaar te vervangen, zodat de retourslang onderlangs kan lopen (zoals het hoort op een TU-blok), i.p.v. dat de retourslang langs het uitlaatspruitstuk langs loopt.

Ook gaf de wegenwachter aan dat de stekker van de oliedrukmeter niet goed zat, maar als ik de auto nu op contact zet, brandt enkel het acculampje en verder geen enkel waarschuwingslampje…

Kortom, we gaan weer vrolijk verder met de BX…

Profiel  
 
Felice
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 756
Geregistreerd: 20-07-2011

Gepost: 08 juli 2012 11:37 PM
  [ # 749 ]

Ik denk dat ze de techniek van de BX inmiddels hebben opgenomen in de opleiding van de Wegenwacht. Grote kans dat ze allemaal een keer in hun leven in aanraking komen met dat vehikel van jou. Smile

Profiel  
 
XBXG
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 15822
Geregistreerd: 09-11-2004

- Ami 8 Club
Gepost: 09 juli 2012 12:39 PM
  [ # 750 ]

Ik heb het de wegenwachter gevraagd, en hij antwoordde dat in de opleiding inderdaad het hydraulisch veersysteem van Citroën zit. Niet alleen van de BX dus. Wink

Profiel  
 
 
50 van de 67
« Eerste  < Vorige 48 49 50 51 52 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook