Inmiddels zijn er wat privézaken gewijzigd sinds de aankoop van de BX (binnenkort samenwonen, etc), waardoor het hebben van een Citroën BX allemaal wat in perspectief is komen te staan.
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
Even een update over mijn BX:
Sinds vorige week heb ik een nieuwe uitlaat, dankzij het BX Club-magazijn.
Ik heb ‘m per trein opgehaald en dat ging zo (de conducteur vond het allemaal interessant en hij bleek zelf enkele BX’en gehad te hebben).
Bij thuiskomst wilde ik de gehele uitlaat demonteren, maar dat ging niet zoals gepland. Het voorste deel kreeg ik niet los.
Vanmiddag heb ik nog een poging gedaan en toen lukte het om het laatste deel van de uitlaat los te krijgen. Helaas werd het al snel donker en kreeg ik met geen mogelijkheid de nieuwe uitlaat gemonteerd.
Hier ligt de gebroken uitlaat naast de nieuwe:
Morgenochtend heb ik een afspraak bij een locale garage. Zij mogen de nieuwe uitlaat monteren en dan kan ik hopelijk weer verder tuffen met de BX.
Vandaag heb ik nog wel een filmpje gemaakt van hoe de BX klinkt zonder uitlaat.
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
Totaal aantal Berichten: 1036
Geregistreerd: 24-08-2012
- BX 16 TZI Automaat
zie je ook niet elke dag in de trein
“The car is the closest thing we will ever create to something that is alive.” -Sir William Lyons, founder of Jaguar
XBXG schreef:
Vandaag heb ik nog wel een filmpje gemaakt van hoe de BX klinkt zonder uitlaat.
Het lijkt wel een grote snorfiets met dat geknetter!
Huidig: Ford Focus Wagon MK1 tddi
Ex: 2x BX 19 TZD Automatic, BX 19 TRS Automatic
Hahaha, uitlaat mee in de trein! Mooie actie.
Die verdikking in je nieuwe uitlaat, wat is het? Geen kat toch?
Felice schreef:Hahaha, uitlaat mee in de trein! Mooie actie.
Die verdikking in je nieuwe uitlaat, wat is het? Geen kat toch?
Ziet eruit alsof de uitlaar eerder is gelast. Kan dat?
Citroën BX Cannes // 1991
Ja, heeft ie een keer stuk tussen laten lassen. Kun je eerder in dit topics over lezen.
Maar ik bedoelde bij de nieuwe uitlaat.
Zo, de BX staat weer voor de deur met een nieuwe uitlaat.
Wat ik weet van de uitlaat, is dat het er een is voor een K1G, oftewel een TU zonder kat.
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
Ik heb hooguit een week kunnen rijden met de nieuwe uitlaat, totdat het volgende euvel zich aandiende: een lekkende benzinepomp. Dat verklaarde meteen de enorme benzinelucht bij de koude start en het enorme benzineverbruik van de afgelopen maanden…
Vanmiddag heb ik succesvol de oude benzinepomp verwijderd en de nieuwe benzinepomp (voorzien van een “nieuwe” pakking, gemaakt van een stuk melkpak) gemonteerd.
Dit is dus de nieuwe benzinepomp:
Dit was de oude pakking:
En dit is de nieuwe benzinepomp met zijn “nieuwe” pakking:
De BX heeft nu precies 4 weken stilgestaan, dus de accu was (bijna) helemaal dood.
Dit had ik al verwacht, dus ik had een vriend opgetrommeld om mij te helpen starten met startkabels.
Wat we ook probeerden, de BX wilde niet aanslaan. Dit kwam voornamelijk door het volgende probleem (het lijkt wel alsof er elke keer een nieuw probleem ontstaat wanneer ik een oud probleem heb verholpen…....).
Ik kan de sleutel in het contactslot steken, maar het is niet mogelijk om de sleutel om te draaien. Na 486 keer proberen lukte het om de sleutel om te draaien, maar zelfs met de startkabels aan de bevriende Picasso hangend, lukte het niet om de startmotor te laten ronddraaien.
Conclusie: contactslot overleden??
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
Totaal aantal Berichten: 1036
Geregistreerd: 24-08-2012
- BX 16 TZI Automaat
rot van de ophopende problemen probeer de sleutel een stukje terug te trekken na dat hij voledig er in zit en tijdens het terug trekeen broberen te draaien. tis eve priegelen maar ik denk dat je contakt kapot is. let wel op dat je sleutel er helemaal in gaat kan zijn dat een veertje gebroken is
“The car is the closest thing we will ever create to something that is alive.” -Sir William Lyons, founder of Jaguar
Ja, dat was mijn conclusie dus ook al…
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
Totaal aantal Berichten: 1036
Geregistreerd: 24-08-2012
- BX 16 TZI Automaat
bij mij waneer hij er wel in ging werkte een stukje terug trekken en draaien wel om um te starten
“The car is the closest thing we will ever create to something that is alive.” -Sir William Lyons, founder of Jaguar
Maar ook bij jou ging het om een uiteindelijk defect contactslot?
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
Totaal aantal Berichten: 6133
Geregistreerd: 23-03-2007
- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Met wat je schrijft is een defect contactslot aannemelijk. Om het zeker te weten moet je even met een multi-meter aan de gang.
Totaal aantal Berichten: 1036
Geregistreerd: 24-08-2012
- BX 16 TZI Automaat
in 1 jaar tijd zit ik al aan mijn 3de contact slot zou mij nix verbazen waneer het dat is
“The car is the closest thing we will ever create to something that is alive.” -Sir William Lyons, founder of Jaguar