wie weet waar mijn temp sensor zit
ik bedoel niet die op de radiateur..
maar er moet er nog 1 zijn en die is blijkbaar stuk bij mij !
ik zou het graag snel horen
want steeds een kookende motor is niet goed..
mijn dank is groot !!!
Wat bedoel je nou? het thermocontact, dat de koelvin aan moet sturen? Die zit in de radiateur, ergens onder in de vulpijp.
maar er moet ook nog een temperatuur sensor zijn die mijn meter aan stuurt en die kan ik ook niet vinden..
waar zou die moeten zitten dan ?
Totaal aantal Berichten: 3680
Geregistreerd: 24-08-2006
- C5 2.0 16v HDi Break
FmXXX-STanie schreef:maar er moet ook nog een temperatuur sensor zijn die mijn meter aan stuurt en die kan ik ook niet vinden..
waar zou die moeten zitten dan ?
Ik weet niet waar die zit; wel weet ik dat je geen kokende motor kan krijgen als die sensor stuk is. Als je thermostaat stuk is kan dat wel.
Eveneens ben ik tevens ook.
aahzo… maar die zorgen er in elk geval niet voor dat je motor gaat koken
Die sensoren zitten ergens onder het inlaatspruitstuk volgens mij
ja maar kan het kloppen dan dat mijn koelvloeistof reservair overstroomt
en dat er witte damp achtige spul afkomt..
alsof het heel erg heet is ??
of is dat dan normaal..
elke x als mijn motor wat warmer is dan gooit hij de koelvloeistof er uit ??
of heb ik een heel ander probleem ?
Totaal aantal Berichten: 3680
Geregistreerd: 24-08-2006
- C5 2.0 16v HDi Break
FmXXX-STanie schreef:ja maar kan het kloppen dan dat mijn koelvloeistof reservair overstroomt
en dat er witte damp achtige spul afkomt..
alsof het heel erg heet is ??of is dat dan normaal..
elke x als mijn motor wat warmer is dan gooit hij de koelvloeistof er uit ??
of heb ik een heel ander probleem ?
Hoeveel geeft je temperatuurmeter aan als de koelvloeistof eruit komt lopen?
Eveneens ben ik tevens ook.
0…
hij doet het niet meer..
die is vast stuk
daarom zou ik die sensor die daar bij hoort ook opwillen halen bijde sloop kijken of die stuk is..
zoja koop ik een nieuwe…
Die sensoren voor het metertje geven de temperatuur alleen door aan het metertje en het motormanagement, en kunnen er dus voor zorgen dat je metertje niks doet, of dat de motor meer (of minder) benzine inspuit omdat ie de computer laat denken dat de motor koud (of warm) is.
Volgens mij heb ik nog zo’n sensor liggen trouwens.
Als je koelproblemen hebt, moet je dat ergens anders zoeken.
Begin eens met het koelwaterniveau goed te maken. Dus niet tot bovenaan vullen, maar tot ongeveer 10 cm onder de dop. Alles wat je er meer in doet, zal ie door de overdruk er weer uit persen.
Controleer ook eens of het thermocontact werkt; je kunt de stekker van de sensor in de radiateur kortsluiten, dan moet de koelvin gaan draaien.
mijn meter deet het eerst wel tot op een gegeven moment ik keek en hij deed het niet..
en vanaf toen heb ik altijd wel een beetje moeten bijvullen..
mAAr als je gewoon een x op de snel weg savonds ff gaat trappen..
gewoor 160 ofzo..
en dan ben ik thuis en dan komt er gewoon damp onder mijn kap weg omdat de koelvloeistof er uit lekt ik weet niet of dat dan goed is maar ik denk het niet
Harm schreef:
Controleer ook eens of het thermocontact werkt; je kunt de stekker van de sensor in de radiateur kortsluiten, dan moet de koelvin gaan draaien.
hoe bedoel je dit ???
FmXXX-STanie schreef:maar er moet ook nog een temperatuur sensor zijn die mijn meter aan stuurt en die kan ik ook niet vinden..
waar zou die moeten zitten dan ?
Die zit ergens achter het blok, onder de verdelerkap.
Ich bin ein Breaker
o wacht ik snap het..
maar wat voor dingen zouden er nog meer kunnen zijn ??
hij gooit het gewoon uit de vul opening zeg maar..
en gewoon zoveel dat hij daarna zegt dat hij teweinig koelvloeistof heeft
Totaal aantal Berichten: 3680
Geregistreerd: 24-08-2006
- C5 2.0 16v HDi Break
FmXXX-STanie schreef:Harm schreef:
Controleer ook eens of het thermocontact werkt; je kunt de stekker van de sensor in de radiateur kortsluiten, dan moet de koelvin gaan draaien.
hoe bedoel je dit ???
In je radiateur zit een sensro die bij een bepaalde temperatuur de koelvin laat draaien om extra te koelen. Als je die sensor ‘bypasst’ dan weet je of de koelvin het nog wel doet.
Je gaat ervan uit dat er een andere oorzaak is dan de oorzaken die wij hier opperen, maar je moet goed begrijpen dat de kans heel groot is dat de vloeistof eruit gegooid wordt doordat het te warm wordt. En dat kan weer gebeuren door de dingen die wij hier noemen.
Eveneens ben ik tevens ook.
Als ie er echt zoveel uitgooit, wordt ‘t waarschijnlijk te warm… heb je al eens gekeken naar tekenen van een lekke koppakking?
FmXXX-STanie schreef:
elke x als mijn motor wat warmer is dan gooit hij de koelvloeistof er uit ??
of heb ik een heel ander probleem ?
Lekke koppakking???
Citrofiel.tk had hetzelfde fenomeen