hoe kan ik vernemen zonder meet apperatuur dat mijn koppakking lek is ??
ik denk dat het namelijk wel zo is..
want ik denk.. *heb even een theorie bedacht*
ik denk dat doordat ik dus een lekke koppakking heb dat hij daarom mijn koelsysteem op druk jaagt en dat het er daarom uit spuit..
dat heb ik ff bedacht in de tijd dat ik weg was..
Helemaal zelf bedacht? Zozo petje af hoor
Maar goed, lekke koppaking is wel aannemelijk.
Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005
FmXXX-STanie schreef:hoe kan ik vernemen zonder meet apperatuur dat mijn koppakking lek is ??
ik denk dat het namelijk wel zo is..
want ik denk.. *heb even een theorie bedacht*
ik denk dat doordat ik dus een lekke koppakking heb dat hij daarom mijn koelsysteem op druk jaagt en dat het er daarom uit spuit..dat heb ik ff bedacht in de tijd dat ik weg was..
Als het systeem goed ontlucht is (ook de radiateur ontlucht bij het bijvullen?) dan zou je bij koude motor geen bellen moeten zien uit de grote dop aan/naast de radiateur (dat is het expansievat, niet de radiateur). Als daar bij koude motor meteen belletjes uit komen bij koude motor is vrij zeker de koppakking kaduuk.
Er zijn speciale meetsetjes waarmee je uitlaatgas in de koelvloeistof kunt detecteren.
Ich bin ein Breaker