Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Het is voorbij meppel…. ops: Paspoorten mee!
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 43270
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
K*t…. mijn inenting is verlopen
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 36
Geregistreerd: 24-04-2007
- Traction Avant 11 sport
Ik weet alleen dat hij hem in opdracht verkoopt. De SM is/was van een advocaat die altijd al een SM wilde hebben, maar toen hij hem had er niet goed mee overweg kon (de persoon was te klein?? )
RDW:
Merk CITROEN
Handelsbenaming SE1CC SM INJ.
Datum eerste afgifte Nederland 13-04-1973
Datum eerste toelating 13-04-1973
Datum aanvang tenaamstelling 27-09-2005
Vervaldatum APK 24-06-2006
Traction repair manual illustrations : http://www.mijnalbum.nl/Album=PPZUZWFQ
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Origineel NL auto…
te klein? huh? ik ben 1,75m. zit perfect in de SM.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Wel een vreemd kenteken: Lijkt me een kenteken van 1978. De DS op zijn site heeft een kenteken van ‘77? Vreemd
Citroen!
Totaal aantal Berichten: 36
Geregistreerd: 24-04-2007
- Traction Avant 11 sport
bogaard77 schreef:Richard Hop schreef:Ik weet alleen dat hij hem in opdracht verkoopt. De SM is/was van een advocaat die altijd al een SM wilde hebben, maar toen hij hem had er niet goed mee overweg kon (de persoon was te klein?? )
RDW:
Merk CITROEN
Handelsbenaming SE1CC SM INJ.
Datum eerste afgifte Nederland 13-04-1973
Datum eerste toelating 13-04-1973
Datum aanvang tenaamstelling 27-09-2005
Vervaldatum APK 24-06-2006Origineel NL auto…
te klein? huh? ik ben 1,75m. zit perfect in de SM.
Hij is kleiner….....
Traction repair manual illustrations : http://www.mijnalbum.nl/Album=PPZUZWFQ
Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Ik denk, dat ik voor 9000 euro wel ergens een kussentje kan scoren.
Twee keer vloeken in de kerk wellicht:
- Als de motor van een SM zo gevoelig is en zo vaak gereviseerd moet worden dan kun je toch spreken van een volstrekt waardeloos ontworpen motor?? Kan me voorstellen dat je in die tijd (jaren 70) V6 motoren had met dezelfde prestaties maar die onverdroten doordraafden zonder revisies.
- Op dit forum lees ik vaker die vraag om een SM met een DS motor. Waarom een DS motor en niet een V6 van een Xantia of Xm, of gaat dat niet passen?
Ben benieuwd naar je reactie Waterman. Vooral naar het eerste punt (2 kan ik wel inschatten )
Totaal aantal Berichten: 43270
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Er waren geen v6 motoren die deze prestaties leverden, geen van allen haalde uit 2700cc 170-180 pk. De SM motor is inmiddels heel erg goed betrouwbaar te maken, maar dat kost gewoon geld. En dat geld willen sommigen niet uitgeven, waardoor ze blijven kloten met onbetrouwbare ouwe zooi. Eigen schuld, een SM blok is geen bagger, maar heeft gewoon wat modificaties nodig met moderne onderdelen.
Een moderne Xantia of XM v6 heeft een verkeerde draairichting. Dat werkt dus niet. Trouwens, waarom zou je, als je voor slechts 10.000 euro je eigen motor helemaal nieuw kunt laten maken, zodat ie niet meer stuk gaat???
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
De bak van een SM past ook vrij makkelijk op een DS blok.
Als je een Sm blok in elkaar zet met huidige materialen gaat ie echt wel heel lang mee.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
rakkers, nou hebben we al een heel eind aan elkaar gepraat over DS en SM motoren (leuk !) nu hoor ik van een 84 jarige citroen garagist op rust dat het eigenlijk de bedoeling was om een Amerikaanse V6 in de SM te plaatsen maar omdat in die tijd er conflicten waren tussen Fr. en Amerika verbood de Fr overheid het gebruik van Amerikaanse motoren ( een soort boycot) en is het een Maserati motor geworden.
kan iemand dit bevestigen ? misschien past er dus een of andere Chevy of Pontiac motor in deze dame ? nogmaals vloeken !
Totaal aantal Berichten: 2470
Geregistreerd: 29-11-2005
- BX SPORT
- CX GTi Turbo
- SM injectie
- CX 20 Pallas
- C6 (2005-2012) 3.0 HDIF Esclusive
- CX 2.5 Prestige
Geloof ik niet veel van maserati is in 68 aangekocht en de koest was al vergevorderd…. citroën en fiat OK maar citroën een Amerika De Gaulle had dit nooit goed gevonden ahahahhh
citrofilie is de leukste ziekte die er bestaat!
Totaal aantal Berichten: 2948
Geregistreerd: 06-03-2004
- CX 22TRS Blanc Meye
- C1 Collection 5d Noir
- Overig VW T-Cross R-line Pure White
Wow een mopar machine in een SM ..... dan kan je veel en ver gaan met pk’s.
Maar ik geloof het niet en we moeten het ook niet willen.
Maserati was toendertijd eigendom van Citroen.
Totaal aantal Berichten: 36
Geregistreerd: 24-04-2007
- Traction Avant 11 sport
bogaard77 schreef:
Origineel NL auto…
te klein? huh? ik ben 1,75m. zit perfect in de SM.
Ja idd een Nederlandse, 1 van de 98 die er in Nederland zijn verkocht.
Hoeveel zijn er daarvan nog over met orginele motor?
Traction repair manual illustrations : http://www.mijnalbum.nl/Album=PPZUZWFQ
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
weinig..
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>