Mijn XM (bouwjaar 1996), rondom voorzien van nieuwe bollen, heeft de irritante gewoonte met z’n kont te zakken als ik start. Ik moet dus echt wachten tot de achterkant omhoog is gekomen om te kunnen rijden.
Wat kan dat zijn?
ik ga ff vermoeden dat je antiezink bol NIET is vervangen, dan krijg je idd dit fenomeen,,
laat de overige bollen ook vervangen of vullen.
mvgr wupke
Dat komt door het opengaan van de achterste middenbol en betekent
dat je hydractief nog perfect functioneert. Ga je pas zorgen maken als ie dat niet meer doet, dan begint het gestuiter en de ellende…
Sjako
inzakken
ik snap wel dat het niet erg is maar kan het niet anders?
Sjaak81 schreef:Dat komt door het opengaan van de achterste middenbol en betekent
dat je hydractief nog perfect functioneert. Ga je pas zorgen maken als ie dat niet meer doet, dan begint het gestuiter en de ellende…Sjako
mag ik hieruit de conclussie trekken dat dit bij elke Xm met hydractief zou moeten gebeuren ?
Bij mij gebeurt het niet en als ik naar andere M’s kijk die starten zie ik het ook niet gebeuren.
Nu heb je uiteraard zakken en zakken. Zakt deze Xm tot op de grond of een paar cm ?
Ik spreek hier van Hydractive II.
Het is niet zo dat je het altijd merkt en als het gebeurt zakt ie ca.
een centimeter of 2, misschien 3.
Bij XM’s met een disfunctionerend hydractive kan de klep ineens na 500 meter opengaan en ploft ie onder het rijden omlaag, vaak na een nacht staan. Je kunt dit proberen te verhelpen door diodes te solderen, zie elders op dit forumpje.
Sjako
zakken
mijn XM start en dan zie je haar bijna tot op de grond ,met haar achterzijde, zakken. Heel irritant want je kunt niet snel wegrijden.
Maar hoe te verhelpen, geen idee!!!