Totaal aantal Berichten: 88
Geregistreerd: 27-08-2007
- CX 2500 GTI
- (Grand) C4 Picasso 2.0 HDI EBV exclusive
Hallo!
Ik heb links en rechts al verschillende posts gelezen over niet werkende brandstofpompen en vage oplossingen daarvan maar heb daar tot dusverre geen antwoord kunnen vinden.
Ik heb een AX first 1.1 monopoint injectie waarvan spontaan de pomp niet meer draaide en de auto niet meer wilde starten. Na raadplegen van de schema’s en een mulitiemeter ben ik er achter dat op pen 14 en 2 van het hoofdrelais geen spanning komt van het contactslot, wat wel zou moeten. Resultaat: De hele ECU is spanningloos en zo blijft t motortje dood dus.
Hoe kan er op dat relais geen spanning komen te staan (of es een 4 volt.) terwijl dat op t contactslot zelf wel degerlijk staat? Dr zit volgens het schema nog een connector tussen, maar waar zit deze? en kan dat het zijn? ben nog geen enkele stekker tegengekomen die slecht contact maakte..
Iemand eerder dit probleem gehad? Ik hoor t graag, want een niet rijdent AX-je is ook zonde, of niet dan!
Dikke van Dale: Citrofiel..
Wat is het bouwjaar van je AX?
Klinkt alsof het (injectie) dubbelrelais welke de pomp en ecu van stroom voorziet kapot is. Dat is zo een roodbruin kastje in de buurt van de ecu, als het goed is, dan zit het tegen over de ditributiekast, een brede connector zit hier op.
zie topic title, 91 dus
Oh niet gezien ops:
Denk dat ik aan vakantie toe ben
wie niet? achja, kan gebeuren hè
Totaal aantal Berichten: 88
Geregistreerd: 27-08-2007
- CX 2500 GTI
- (Grand) C4 Picasso 2.0 HDI EBV exclusive
ja, dat dubbel relais, die werkt opzich prima, maar hij wordt gewoon niet aangestuurd. De pinnen die de relaisspoelen voeden blijven op een luizige 4 volt hangen. Soms doet ie het ineens weer een paar seconden, om dan weer af te slaan.. ik verdenk ergens tussen het contactslot en het dubbel relais een connector, maar ja, welke en waar zit deze? dr zitten er nogalwat in een AX. Ik hoor graag jullie reacties en bevindingen!
Dikke van Dale: Citrofiel..
Totaal aantal Berichten: 1349
Geregistreerd: 14-02-2005
- BX SPORT
- 2CV Special
Tystos schreef:ja, dat dubbel relais, die werkt opzich prima, maar hij wordt gewoon niet aangestuurd. De pinnen die de relaisspoelen voeden blijven op een luizige 4 volt hangen. Soms doet ie het ineens weer een paar seconden, om dan weer af te slaan.. ik verdenk ergens tussen het contactslot en het dubbel relais een connector, maar ja, welke en waar zit deze? dr zitten er nogalwat in een AX. Ik hoor graag jullie reacties en bevindingen!
Controleer eens alle stekkerverbindingen in de buurt van het relais, dus oa de voeding.
Verder krijgt het relais ook een voeding via de bobine.
Dagelijks vervoer: Peugeot 308 sw style 2015 rouge rubi
Hobby: 2cv special 1986 bleu celeste, BX sport rouge
Totaal aantal Berichten: 88
Geregistreerd: 27-08-2007
- CX 2500 GTI
- (Grand) C4 Picasso 2.0 HDI EBV exclusive
michel-16v schreef:Tystos schreef:ja, dat dubbel relais, die werkt opzich prima, maar hij wordt gewoon niet aangestuurd. De pinnen die de relaisspoelen voeden blijven op een luizige 4 volt hangen. Soms doet ie het ineens weer een paar seconden, om dan weer af te slaan.. ik verdenk ergens tussen het contactslot en het dubbel relais een connector, maar ja, welke en waar zit deze? dr zitten er nogalwat in een AX. Ik hoor graag jullie reacties en bevindingen!
Controleer eens alle stekkerverbindingen in de buurt van het relais, dus oa de voeding.
Verder krijgt het relais ook een voeding via de bobine.
Yes! Gevonden!
Na enige tijd niks gedaan te hebben (tis een 2e auto) heb ik het dit weekend gevonden. De grijze draad die vanaf het contactslot het ECU relais inschakeld komt inderdaad via de bobine bij het relais aan. Na de stekker van de bobine aangeraakt te hebben schakelde spontaan het relais in! Wat bleek, contacten van de bobine stekker waren lam. Iets bijelkaar gebogen weer en nu loopt ie weer probleemloos. Allemaal hartelijk bedankt voor de reacties!
Dikke van Dale: Citrofiel..