1.1 first ‘91 AX start niet. Hoofdrelais ECU geen spanning.
Tystos
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 88
Geregistreerd: 27-08-2007

- CX 2500 GTI
- (Grand) C4 Picasso 2.0 HDI EBV exclusive
Gepost: 21 september 2007 03:59 PM

Hallo!

Ik heb links en rechts al verschillende posts gelezen over niet werkende brandstofpompen en vage oplossingen daarvan maar heb daar tot dusverre geen antwoord kunnen vinden.

Ik heb een AX first 1.1 monopoint injectie waarvan spontaan de pomp niet meer draaide en de auto niet meer wilde starten. Na raadplegen van de schema’s en een mulitiemeter ben ik er achter dat op pen 14 en 2 van het hoofdrelais geen spanning komt van het contactslot, wat wel zou moeten. Resultaat: De hele ECU is spanningloos en zo blijft t motortje dood dus.
Hoe kan er op dat relais geen spanning komen te staan (of es een 4 volt.) terwijl dat op t contactslot zelf wel degerlijk staat? Dr zit volgens het schema nog een connector tussen, maar waar zit deze? en kan dat het zijn? ben nog geen enkele stekker tegengekomen die slecht contact maakte..

Iemand eerder dit probleem gehad? Ik hoor t graag, want een niet rijdent AX-je is ook zonde, of niet dan!

Dikke van Dale: Citrofiel..

Profiel  
 
ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12522
Geregistreerd: 15-04-2004

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 21 september 2007 08:50 PM
  [ # 1 ]

Wat is het bouwjaar van je AX?

Klinkt alsof het (injectie) dubbelrelais welke de pomp en ecu van stroom voorziet kapot is. Dat is zo een roodbruin kastje in de buurt van de ecu, als het goed is, dan zit het tegen over de ditributiekast, een brede connector zit hier op.

Profiel  
 
The Hans Identity
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 473
Geregistreerd: 19-04-2007

Gepost: 21 september 2007 11:47 PM
  [ # 2 ]

zie topic title, 91 dus

Profiel  
 
ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12522
Geregistreerd: 15-04-2004

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 22 september 2007 02:10 AM
  [ # 3 ]

Oh niet gezien Surprisedops:
Denk dat ik aan vakantie toe ben Confused

Profiel  
 
The Hans Identity
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 473
Geregistreerd: 19-04-2007

Gepost: 22 september 2007 02:54 PM
  [ # 4 ]

wie niet? Very Happy achja, kan gebeuren hè

Profiel  
 
Tystos
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 88
Geregistreerd: 27-08-2007

- CX 2500 GTI
- (Grand) C4 Picasso 2.0 HDI EBV exclusive
Gepost: 23 september 2007 04:26 PM
  [ # 5 ]

ja, dat dubbel relais, die werkt opzich prima, maar hij wordt gewoon niet aangestuurd. De pinnen die de relaisspoelen voeden blijven op een luizige 4 volt hangen. Soms doet ie het ineens weer een paar seconden, om dan weer af te slaan.. ik verdenk ergens tussen het contactslot en het dubbel relais een connector, maar ja, welke en waar zit deze? dr zitten er nogalwat in een AX. Rolling Eyes Ik hoor graag jullie reacties en bevindingen!

Dikke van Dale: Citrofiel..

Profiel  
 
michel-16v
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1349
Geregistreerd: 14-02-2005

- BX SPORT
- 2CV Special
Gepost: 23 september 2007 04:57 PM
  [ # 6 ]
Tystos schreef:

ja, dat dubbel relais, die werkt opzich prima, maar hij wordt gewoon niet aangestuurd. De pinnen die de relaisspoelen voeden blijven op een luizige 4 volt hangen. Soms doet ie het ineens weer een paar seconden, om dan weer af te slaan.. ik verdenk ergens tussen het contactslot en het dubbel relais een connector, maar ja, welke en waar zit deze? dr zitten er nogalwat in een AX. Rolling Eyes Ik hoor graag jullie reacties en bevindingen!

Controleer eens alle stekkerverbindingen in de buurt van het relais, dus oa de voeding.
Verder krijgt het relais ook een voeding via de bobine.

Dagelijks vervoer: Peugeot 308 sw style 2015 rouge rubi
Hobby: 2cv special 1986 bleu celeste, BX sport rouge

Profiel  
 
Tystos
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 88
Geregistreerd: 27-08-2007

- CX 2500 GTI
- (Grand) C4 Picasso 2.0 HDI EBV exclusive
Gepost: 28 oktober 2007 06:07 PM
  [ # 7 ]
michel-16v schreef:
Tystos schreef:

ja, dat dubbel relais, die werkt opzich prima, maar hij wordt gewoon niet aangestuurd. De pinnen die de relaisspoelen voeden blijven op een luizige 4 volt hangen. Soms doet ie het ineens weer een paar seconden, om dan weer af te slaan.. ik verdenk ergens tussen het contactslot en het dubbel relais een connector, maar ja, welke en waar zit deze? dr zitten er nogalwat in een AX. Rolling Eyes Ik hoor graag jullie reacties en bevindingen!

Controleer eens alle stekkerverbindingen in de buurt van het relais, dus oa de voeding.
Verder krijgt het relais ook een voeding via de bobine.

Yes! Gevonden!
Na enige tijd niks gedaan te hebben (tis een 2e auto) heb ik het dit weekend gevonden. De grijze draad die vanaf het contactslot het ECU relais inschakeld komt inderdaad via de bobine bij het relais aan. Na de stekker van de bobine aangeraakt te hebben schakelde spontaan het relais in! Wat bleek, contacten van de bobine stekker waren lam. Iets bijelkaar gebogen weer en nu loopt ie weer probleemloos. Allemaal hartelijk bedankt voor de reacties!

Dikke van Dale: Citrofiel..

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook