jeroenC4P schreef:OK Remind!!!!
Die moeten we hebben!
Wellicht kunnen we deze claxon ergens gezamelijk inkopenTrouwens iedereen zover bedankt voor alle reacties.
Ik dacht even dat het alleen aan mij lag….Maar heb ik nou goed begrepen dat de exclusive versies wel een echte claxon hebben ipv een bad-eendje???
Het blijkt inderdaad dat ook de verschillende uitvoeringen van de C4P een verschillende claxon aan boord hebben. Die van de Exclusive is wel dubbeltonig, hoort meer bij een auto van dit formaat en dwingt indien nodig, is mijn ervaring, het nodige respect af.
Grand C4 Picasso 2.0 EB6V Exclusive Gris Aluminium Pack Hifi sinds 17 januari 2007
Afgelopen weekend in Frankrijk gingen ze zelfs zonder te toeteren voor me opzij!!! Ja, dat Royal Oriental Bleu hè !
Maar inderdaad, mijn claxon is ook luid en duidelijk
C4 Grand Picasso 2.0i 16V EB6V Exclusive
Blue Oriental juli 2007
http://www.mijnalbum.nl/Album-8DOCB6AL-Foto
GrandPicasso schreef:Afgelopen weekend in Frankrijk gingen ze zelfs zonder te toeteren voor me opzij!!! Ja, dat Royal Oriental Bleu hè !
Maar inderdaad, mijn claxon is ook luid en duidelijk
Volgens mij komt het juist door je verwarmde voorstoelen…
Aan de kleur kan het niet liggen, er is vorig jaar toch een onderzoek geweest dat juist de lichte kleuren (zilver,wit) goed opvallen waardoor er minder ongelukken gebeuren.
tja, heb je wel eens een ZX toeter gehoord? je moet niet zo zeuren hoor, heb je trouwens een mp3tje van de toeter? haha
harryhonda7 schreef:GrandPicasso schreef:Afgelopen weekend in Frankrijk gingen ze zelfs zonder te toeteren voor me opzij!!! Ja, dat Royal Oriental Bleu hè !
Maar inderdaad, mijn claxon is ook luid en duidelijkVolgens mij komt het juist door je verwarmde voorstoelen…
Aan de kleur kan het niet liggen, er is vorig jaar toch een onderzoek geweest dat juist de lichte kleuren (zilver,wit) goed opvallen waardoor er minder ongelukken gebeuren.
Verwarmde voorstoelen? Kan je dat even uitleggen?
Ach laat ook maar, de rest van je berichten zijn meestal ook alleen maar om tegen iemand aan te zeiken.
C4 Grand Picasso 2.0i 16V EB6V Exclusive
Blue Oriental juli 2007
http://www.mijnalbum.nl/Album-8DOCB6AL-Foto
GrandPicasso schreef:harryhonda7 schreef:GrandPicasso schreef:Afgelopen weekend in Frankrijk gingen ze zelfs zonder te toeteren voor me opzij!!! Ja, dat Royal Oriental Bleu hè !
Maar inderdaad, mijn claxon is ook luid en duidelijkVolgens mij komt het juist door je verwarmde voorstoelen…
Aan de kleur kan het niet liggen, er is vorig jaar toch een onderzoek geweest dat juist de lichte kleuren (zilver,wit) goed opvallen waardoor er minder ongelukken gebeuren.Verwarmde voorstoelen? Kan je dat even uitleggen?
Ach laat ook maar, de rest van je berichten zijn meestal ook alleen maar om tegen iemand aan te zeiken.
Die laatste opmerking kan je achterwege laten hoor, waar slaat dat nu op !!
Het was een geintje hoor, maar dat snap jij blijkbaar niet
Ik heb ook maar even jouw “belangrijke"berichten gelezen, het enige waar jij het steeds over hebt is je fantastische kleur ( die ik verder nergens zie rijden, hoe zou dat komen…..)
Sorry guys, nu weer on topic
voor wat het waard is:
de claxon op mijn c4 Picasso LB is waar-de-loos
Klinkt als die van een 2cV en heb al vast kunnen stellen dat ie
op de snelweg door mede weggebruikers gewoon niet gehoord werd…
Zelfs in een basis Astra (niks mis mee verder, maar even ter vergelijking), zit een fijne dubbele claxon voorzover ik weet.
Ze hadden er naar mijn mening best wat zwaarders in kunnen zetten.
Sinds 16 mei 2007 een C4 Picasso, Ligne Business, 2.0 HDIF EB6V - zwart - op 1 oktober 2010 ca 145.000km op de teller
harryhonda7 schreef:GrandPicasso schreef:harryhonda7 schreef:GrandPicasso schreef:Afgelopen weekend in Frankrijk gingen ze zelfs zonder te toeteren voor me opzij!!! Ja, dat Royal Oriental Bleu hè !
Maar inderdaad, mijn claxon is ook luid en duidelijkVolgens mij komt het juist door je verwarmde voorstoelen…
Aan de kleur kan het niet liggen, er is vorig jaar toch een onderzoek geweest dat juist de lichte kleuren (zilver,wit) goed opvallen waardoor er minder ongelukken gebeuren.Verwarmde voorstoelen? Kan je dat even uitleggen?
Ach laat ook maar, de rest van je berichten zijn meestal ook alleen maar om tegen iemand aan te zeiken.Die laatste opmerking kan je achterwege laten hoor, waar slaat dat nu op !!
Het was een geintje hoor, maar dat snap jij blijkbaar niet
Ik heb ook maar even jouw “belangrijke"berichten gelezen, het enige waar jij het steeds over hebt is je fantastische kleur ( die ik verder nergens zie rijden, hoe zou dat komen…..)Sorry guys, nu weer on topic
Ohlala, Harry et GrandPicasso se mettent en colère!
Ça resemble l’attitude très connu sous les conducteurs Français.
Peut-être c’est mieux de conduire une bagnole française pendant rester calme comme un “nuchtere hollander”
C4P7 2.0 HDiF 164pk, EB6V Exclusive Noir Onyx, Xenon, Yellowstone integraal leer, RT3e + Hifi, 18" Krakatoa, Panoramadak, Pac det. 2, afn. trekhaak, dorpelbeschermers, Protech behandeling, alarm.
Parbleu, quelle qu’une voiture!
Totaal aantal Berichten: 176
Geregistreerd: 21-08-2007
- C4 (2004-heden) coupe 1.6 vtr+
Waarschijnlijk zit er in de GP dezelfde claxon als ik ook in mijn coupé heb.
Een rond, zwart kunstoffen toetertje.. Welke ook al in mijn AX en Saxo zaten.. Ik heb al vanaf de AX consequent de claxon vervangen voor een simpele dubbele luchthoorn met een compressortje..
Het moeilijkst met aansluiten is de plaats zoeken voor de compressor en de hoorns.. En zelfs dat is zo gevonden in de relatief grote motorruimte (van de coupé dan). Echt makkelijk te installeren en mensen horen je tenminste…
Gemiddeld heb ik elke keer een euro of 30-40 betaald voor een compleet setje, dus het kost je de kop niet, alleen een middagje hobbieën zoals omschreven waar eerder hier in dit topic naartoe werd gelinkt.
In de c4 picasso 5p,met lpg inbouw heb je nog plaats meer voor een fietsbel.
Totaal aantal Berichten: 176
Geregistreerd: 21-08-2007
- C4 (2004-heden) coupe 1.6 vtr+
markil schreef:In de c4 picasso 5p,met lpg inbouw heb je nog plaats meer voor een fietsbel.
Ik heb een coupe, ook met LPG inbouw, maar het past echt wel hoor..
Waar een wil is is een weg!
Bij mij hangt de compressor aan het steuntje waar eerst de originele claxon aan hing en de hoorns heb ik iets lager achter de voorbumper gemonteerd, naast de radiateur.. Zoals ik al aangaf, de meeste tijd is het zoeken naar de plaats.. Als je die hebt gevonden is het simpel..
Er is altijd wel een gaatje te vinden