1 van de 10
 1 2 3 Volgende >  Laatste »
   
Michels BX14 - Zweeft heerlijk, maar toch een paar kleine dingetjes
michelpas
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 168
Geregistreerd: 01-09-2007

- Xantia 1.8i 16v
Gepost: 23 september 2007 06:35 PM

Laatste week beetje klein onderhoud aan het doen aan de auto (de achterstallige dingetjes als je hem net hebt gekocht), heb de veerpoten voor ingespoten met teflon-kettingspray en hij zakt weer. Very Happy
Alleen moest gister voor de tweede maal weer flink wat koelvloeistof bijvullen (verbruik 0,4 ltr per 700km) dus ik ben gaan zoeken, geen duidelijk lek kunnen vinden maar wel iets anders tegengekomen…  Sad
Achter het linker voorwiel komt wat LHM onder de auto vandaan druppelen, zie foto:
 
Heb onder de kap gekeken en bewuste plek is best wel vettig en zwart terwijl de olie die onder de auto vandaan lekt gifgroen is, conclusie: lekt volgens mij al een tijdje, maar niet heel erg hard.
Ik kan niet precies zien waar het vandaan komt, heb ook geen brug waar ik de auto even op kan zetten. Bij de inspectie onder de motor kap ben ik wel een dunne leiding tegengekomen die zoals het lijkt ooit te kort is geweest en verlengd is met een soort busje, rond het busje zit best wel wat troep en olie. Voor zover ik weet zijn dunne leidingen over het algemeen remleidingen, maar hij remt nog best ok naar mijn mening.
Kan ik hiermee het beste naar een specialist om te laten checken wat er aan de hand is (moet denk ik zowiezo naar een garage om koelwater probleem te laten opsporen) of zijn er mensen die wat tips hebben waar en hoe ik zou moeten kijken om het lek op te sporen en zelf repareren.

Groet Michel

Profiel  
 
Harm (verbannen)
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4105
Geregistreerd: 29-07-2004

Gepost: 23 september 2007 06:58 PM
  [ # 1 ]

Lekkages bij een voorwiel zijn gewoonlijk het gevolg van een gebroken veerpootretourslangetje. Moet je even in de hoogste stand goed in de wielkast kijken, er moeten 2 slangetjes van de veerpoot naar de carrosserie lopen, in een bochtje.

Bij de inspectie onder de motor kap ben ik wel een dunnen leiding tegengekomen die zoals het lijkt ooit te kort is geweest en verlengt is met een soort busje, rond het busje zit best wel wat troep en olie. Voor zover ik weet zijn dunne leidingen over het algemeen remleidingen, maar hij remt nog best ok naar mijn mening

Dat zal wel een stukje octopus zijn die ooit gelekt heeft, en toen zo gerepareerd is. Een nieuwe octopus eronder prutsen is wel even wat meer werk.
Dunne leidingen remleidingen? Bij gewone auto’s misschien… bij een BX zijn (dunne) rubber slangen gewoonlijk retourleidingen van het veersysteem, dunne stalen leidingen zijn hogedrukleidingen.

Profiel  
 
michelpas
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 168
Geregistreerd: 01-09-2007

- Xantia 1.8i 16v
Gepost: 23 september 2007 07:21 PM
  [ # 2 ]
Harm schreef:

Lekkages bij een voorwiel zijn gewoonlijk het gevolg van een gebroken veerpootretourslangetje. Moet je even in de hoogste stand goed in de wielkast kijken, er moeten 2 slangetjes van de veerpoot naar de carrosserie lopen, in een bochtje.

Die slangetjes heb ik idd zien zitten, één van die twee is idd ook het stukje dunne leiding waar ik het over heb.
Maar dan nog steeds de vraag of ik hier zelf iets aan kan doen of dat ik naar de specialist moet… en hoe lang kan ik hier mee blijven doorrijden? Gebruik de auto voornamelijk voor woon-werk verkeer en heb nog half adv dagje wat ik moet opmaken deze maand.

Harm schreef:

Dat zal wel een stukje octopus zijn die ooit gelekt heeft, en toen zo gerepareerd is. Een nieuwe octopus eronder prutsen is wel even wat meer werk.

De octopus zit toch rechtsvoor boven de wielkast waar ook het reservoir zit? of heb ik het dan ooit verkeerd begrepen.

Profiel  
 
karel
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5738
Geregistreerd: 25-08-2003

Gepost: 23 september 2007 10:28 PM
  [ # 3 ]
michelpas schreef:
Harm schreef:

Lekkages bij een voorwiel zijn gewoonlijk het gevolg van een gebroken veerpootretourslangetje. Moet je even in de hoogste stand goed in de wielkast kijken, er moeten 2 slangetjes van de veerpoot naar de carrosserie lopen, in een bochtje.

Die slangetjes heb ik idd zien zitten, één van die twee is idd ook het stukje dunne leiding waar ik het over heb.
Maar dan nog steeds de vraag of ik hier zelf iets aan kan doen of dat ik naar de specialist moet… en hoe lang kan ik hier mee blijven doorrijden? Gebruik de auto voornamelijk voor woon-werk verkeer en heb nog half adv dagje wat ik moet opmaken deze maand.

Laat ik het zo zeggen: als je het koelvloeistofprobleem niet oplost hoef je je over dat LHM-lekje helemaal geen zorgen te maken….

Harm schreef:

Dat zal wel een stukje octopus zijn die ooit gelekt heeft, en toen zo gerepareerd is. Een nieuwe octopus eronder prutsen is wel even wat meer werk.

De octopus zit toch rechtsvoor boven de wielkast waar ook het reservoir zit? of heb ik het dan ooit verkeerd begrepen.

Nou, daar zit wel een deeltje van de octopus, dwz daar loopt ie heen. Het “epicentrum” van de octopus bevindt zich rechts bovenop het subframe, goed verstopt. Het gebogen slangetje wat je op de foto hebt staan is een wijde vertakking van de octopus, maar is er niet direct deel van.
De uiterste einden van de octopus zijn via 2 korte pijpjes weer wel aangesloten op die 2 slangetjes die naar ieder voorwiel gaan.

Ich bin ein Breaker

Profiel  
 
michelpas
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 168
Geregistreerd: 01-09-2007

- Xantia 1.8i 16v
Gepost: 16 oktober 2007 04:00 AM
  [ # 4 ]

Update

Ben vandaag naar de garage geweest, retourleiding bij rechtervoorwiel is vervangen was compleet gescheurd volgens garage. Het koelvloeistof probleem hebben ze niet kunnen opsporen, geen lek in het systeem, waarschijnlijk koppakking of telaat aanslaan van de koelvin.
Auto op verzoek ook ff onder de auto gekeken terwijl deze op de brug stond. Carosserie ziet er aan de onderkant nog goed uit, lek alleen flink olie en de motor heeft een keer gekookt volgens de monteur. Dit was te zien aan de roest op de buitenkant van de vulpijp van de radiator en aan de onderkant van de radiator vanwege de oppervlakkige roest. (dit was al zo bij aankoop alleen wist ik niet dat dat daarvan kwam)

Maar nu de vraagen:
Warmte probleem?
Mijn koelvloeistof verbruik ligt dus flink hoog, kan aan twee dingen liggen koppakking of dat de koelvin te laat aanslaat. Aan het eerste zal ik denk ik niet veel kunnen doen, veel werk voor een motor die ook nog eens flink olie lekt en een keer gekookt heeft. Echter als het een warmte probleem is doordat een sensor of schakelaar niet goed werkt is dit relatief makkelijk te verhelpen alleen de 14 heeft alleen een “te heet” melding. Is het mogelijk om een wijzertje uit een 16 of 19 bij te plaatsen (ipv de te heet lamp) of moet ik dan het complete instrumentarium van een 16 of 19 gebruiken?
Oliepeil melding
In de garage keek de monteur in mijn bijzijn ook even het motoroliepeil na ivm de olie lekkage. Nu had ik vlak na de aankoop (een paar maanden terug) een laag oliepeil melding gehad en bijgevuld met een halve liter olie tot halverwege de twee streepjes. Het peil stond iets onder of rond het onderste streepje.
Bij het peilen gaf de oliepeilstok helemaal niets aan!! Ding heeft dus bijna droog gelopen Sad maar nu het ergste… ik heb geen melding gehad deze keer!! Kan dit aan de sensor liggen of moet ik het eerder in het lampje zoeken?
Extra vraagje
Gezien de motor heeft gekookt in het verleden heeft gekookt denk ik dat een aantal sensoren het niet heeft overleefd Sad. Alleen nu wil ik niet onnodig in het wilde weg sensoren gaan uitwisselen, heeft er iemand karakteristieken liggen wat de verschillende sensoren hebben teruggemeld. Ben zelf electrotechnicus en kan dus wel het eea doormeten Smile alleen zonder gegevens weet ik nog niets meer. Verder als iemand ook een tekening heeft met de posities van de diverse sensoren zou dat erg handig zijn.

Bij voorbaat dank voor reacties en tips, hoop deze bx nog een tijdje rijdend te houden Smile.

Groet Michel

Zie ook   (gesloten)

Profiel  
 
kreazyv8wuppo
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12563
Geregistreerd: 04-06-2009

Gepost: 16 oktober 2007 04:30 AM
  [ # 5 ]

rotte inktvis en een kapotte koppakking.

meer kan ik er niet van bakken.

kop eraf vlakken seals vervangen distributie meteen meenemen, en de waterpomp.

termostaat vervangen en het termocontact.

inktvis vervangen ..

klaar alles bij elkaar om en nabij de 6 tot 800 euro..

mvgr wupke: Wink

Profiel  
 
Status Quo
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1542
Geregistreerd: 28-07-2006

- AX GT injection ph1
Gepost: 16 oktober 2007 05:53 AM
  [ # 6 ]

Vervolg op eerdere post:
http://www.citroen-forum.nl/viewtopic.php?t=184143

Ben vandaag naar de garage geweest, retourleiding bij rechtervoorwiel is vervangen was compleet gescheurd volgens garage. Het koelvloeistof probleem hebben ze niet kunnen opsporen, geen lek in het systeem, waarschijnlijk koppakking of telaat aanslaan van de koelvin.
Auto op verzoek ook ff onder de auto gekeken terwijl deze op de brug stond. Carosserie ziet er aan de onderkant nog goed uit, lek alleen flink olie en de motor heeft een keer gekookt volgens de monteur. Dit was te zien aan de roest op de buitenkant van de vulpijp van de radiator en aan de onderkant van de radiator vanwege de oppervlakkige roest. (dit was al zo bij aankoop alleen wist ik niet dat dat daarvan kwam)

Maar nu de vraagen:
Warmte probleem?
Mijn koelvloeistof verbruik ligt dus flink hoog, kan aan twee dingen liggen koppakking of dat de koelvin te laat aanslaat. Aan het eerste zal ik denk ik niet veel kunnen doen, veel werk voor een motor die ook nog eens flink olie lekt en een keer gekookt heeft. Echter als het een warmte probleem is doordat een sensor of schakelaar niet goed werkt is dit relatief makkelijk te verhelpen alleen de 14 heeft alleen een “te heet” melding. Is het mogelijk om een wijzertje uit een 16 of 19 bij te plaatsen (ipv de te heet lamp) of moet ik dan het complete instrumentarium van een 16 of 19 gebruiken?

Oliepeil melding
In de garage keek de monteur in mijn bijzijn ook even het motoroliepeil na ivm de olie lekkage. Nu had ik vlak na de aankoop (een paar maanden terug) een laag oliepeil melding gehad en bijgevuld met een halve liter olie tot halverwege de twee streepjes. Het peil stond iets onder of rond het onderste streepje.
Bij het peilen gaf de oliepeilstok helemaal niets aan!! Ding heeft dus bijna droog gelopen maar nu het ergste… ik heb geen melding gehad deze keer!! Kan dit aan de sensor liggen of moet ik het eerder in het lampje zoeken?

Extra vraagje
Gezien de motor heeft gekookt in het verleden heeft gekookt denk ik dat een aantal sensoren het niet heeft overleefd . Alleen nu wil ik niet onnodig in het wilde weg sensoren gaan uitwisselen, heeft er iemand karakteristieken liggen wat de verschillende sensoren hebben teruggemeld. Ben zelf electrotechnicus en kan dus wel het eea doormeten alleen zonder gegevens weet ik nog niets meer. Verder als iemand ook een tekening heeft met de posities van de diverse sensoren zou dat erg handig zijn.

Bij voorbaat dank voor reacties en tips, hoop deze bx nog een tijdje rijdend te houden .

Groet Michel[/list]

sensoren in bxen zijn over het algemeen niet altijd even betrouwbaar, als het om je olie gaat altijd de pijlstok gebruiken, zelfde geld btw voor alle spapjes.

mijn bx zuipt ook olie en als er te weinig in zit krijg ik geen melding ofzo. je krijgt vaak pas een melding als het te laat is Rolling Eyes

Profiel  
 
Eric Vertogen
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1400
Geregistreerd: 10-03-2004

Gepost: 17 oktober 2007 02:41 PM
  [ # 7 ]

Re: Update

michelpas schreef:

Oliepeil melding
In de garage keek de monteur in mijn bijzijn ook even het motoroliepeil na ivm de olie lekkage. Nu had ik vlak na de aankoop (een paar maanden terug) een laag oliepeil melding gehad en bijgevuld met een halve liter olie tot halverwege de twee streepjes. Het peil stond iets onder of rond het onderste streepje.
Bij het peilen gaf de oliepeilstok helemaal niets aan!! Ding heeft dus bijna droog gelopen Sad maar nu het ergste… ik heb geen melding gehad deze keer!! Kan dit aan de sensor liggen of moet ik het eerder in het lampje zoeken?
Bij voorbaat dank voor reacties en tips, hoop deze bx nog een tijdje rijdend te houden Smile.

Groet Michel

Zie ook   (gesloten)

Op welke manier kreeg jij een te laag oliepeilmelding? Als je daarmee bedoelt dat het rode olielampje, in combinatie met het STOP-lampje op het dashboard ging branden, was er op dat moment een te lage oliedruk. Dit wordt vaak veroorzaakt door een te laag oliepeil, echter dit kun je nooit en te nimmer oplossen met een halve liter olie.
Dus of je hebt toen niet goed gepeild en veels te weinig bijgevuld of er is een ander probleem met betrekking tot een te lage oliedruk.
Bij een brandend lampje op je dashboard van een te lage oliedruk t.g.v. een te laag oliepeil, praten we al snel over 4 liter olie die nodig is om het oliepeil weer op het gewenste niveau te brengen.

Profiel  
 
Eric Vertogen
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1400
Geregistreerd: 10-03-2004

Gepost: 17 oktober 2007 02:46 PM
  [ # 8 ]

Re: Update

michelpas schreef:

Maar nu de vraagen:
Warmte probleem?
Mijn koelvloeistof verbruik ligt dus flink hoog, kan aan twee dingen liggen koppakking of dat de koelvin te laat aanslaat. Aan het eerste zal ik denk ik niet veel kunnen doen, veel werk voor een motor die ook nog eens flink olie lekt en een keer gekookt heeft. Echter als het een warmte probleem is doordat een sensor of schakelaar niet goed werkt is dit relatief makkelijk te verhelpen alleen de 14 heeft alleen een “te heet” melding. Is het mogelijk om een wijzertje uit een 16 of 19 bij te plaatsen (ipv de te heet lamp) of moet ik dan het complete instrumentarium van een 16 of 19 gebruiken?

De BX kan koelvloeistof onder druk lekken. Als een slang gescheurd is, kan het zijn dat ie pas koelvloeistof gaat lekken als de koelvloeistof op temperatuur is. Dit gebeurt dus vaak gewoon onder het rijden en de koelvloeistoflekaage is dan moeilijk te vinden. Ik zou alle slangen eens goed nakijken. Laat hierbij de motor enige tijd stationair draaien zodat het koelsysteem onder druk komt te staan.
Als de koelvloeistof in het verbandingssyteem zou komen, dan zou je dit moeten zien aan de uitlaatrook. Deze is dan wit.
Ik begrijp alleen niet waarom de garage niet even heeft gekeken of de koelvan op tijd aanslaat. Is niet veel werk en gemakkelijk te controleren.

Profiel  
 
FransTBX
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 167
Geregistreerd: 30-12-2006

Gepost: 17 oktober 2007 03:51 PM
  [ # 9 ]

Overigens wordt het motortje ook veel heter / te heet als er te weinig olie in zit, ook met een goed werkend koelsysteem
Frans T

Profiel  
 
michelpas
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 168
Geregistreerd: 01-09-2007

- Xantia 1.8i 16v
Gepost: 18 oktober 2007 01:01 AM
  [ # 10 ]

Re: Update

Eric Vertogen schreef:

De BX kan koelvloeistof onder druk lekken. Als een slang gescheurd is, kan het zijn dat ie pas koelvloeistof gaat lekken als de koelvloeistof op temperatuur is. Dit gebeurt dus vaak gewoon onder het rijden en de koelvloeistoflekaage is dan moeilijk te vinden. Ik zou alle slangen eens goed nakijken. Laat hierbij de motor enige tijd stationair draaien zodat het koelsysteem onder druk komt te staan.

Koelsystem in eerste instantie onderzocht met bloedhete motor dus ook op druk koelsysteem, niets gevonden.

Eric Vertogen schreef:

Als de koelvloeistof in het verbandingssyteem zou komen, dan zou je dit moeten zien aan de uitlaatrook. Deze is dan wit.

Witte rook heb ik idd als ik hem net heb gestart tot ong. vijf minuten na starten (gok ik, kan iets langer zijn)

Ga denk ik de komende tijd gewoon beetje het olie en koelvloeistofpeil in de gaten houden, checken wanneer ik grote veranderingen zie.

Denk trouwens dat inbouwen allelei extra metertjes meer werk kost (geld en moeite) dan dat het op gaat leveren voorlopig.

Profiel  
 
karel
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5738
Geregistreerd: 25-08-2003

Gepost: 18 oktober 2007 01:19 AM
  [ # 11 ]

Re: Update

michelpas schreef:
Eric Vertogen schreef:

De BX kan koelvloeistof onder druk lekken. Als een slang gescheurd is, kan het zijn dat ie pas koelvloeistof gaat lekken als de koelvloeistof op temperatuur is. Dit gebeurt dus vaak gewoon onder het rijden en de koelvloeistoflekaage is dan moeilijk te vinden. Ik zou alle slangen eens goed nakijken. Laat hierbij de motor enige tijd stationair draaien zodat het koelsysteem onder druk komt te staan.

Koelsystem in eerste instantie onderzocht met bloedhete motor dus ook op druk koelsysteem, niets gevonden.

Misschien heb je wel last van een ontluchtingsprobleem, waar de 1400’s erg gevoelig voor zijn. Zit er een luchtbel in dan blijft ie KV uitbraken tot je ‘m eruit ontlucht hebt. Vergeet bijv. de radiateur niet te ontluchten bij het bijvullen.

Ook kan een slecht afdichtende dop je parten spelen, maak met name de pasvlakken en het rubber en het klepje in de dop (voorzichtig opwippen) eens goed schoon met een doek.

Na goed doorlezen van de rest v/d draad weet ik bijna wel zeker dat dat je probleem is.

Eric Vertogen schreef:

Als de koelvloeistof in het verbandingssyteem zou komen, dan zou je dit moeten zien aan de uitlaatrook. Deze is dan wit.

Witte rook heb ik idd als ik hem net heb gestart tot ong. vijf minuten na starten (gok ik, kan iets langer zijn)

Is heel normaal. Witte rook die dikker is en na 30 minuten aanhoudt of alleen maar nog erger wordt kan wijzen op iets anders, ook een lek uitlaatsysteem.

Ga denk ik de komende tijd gewoon beetje het olie en koelvloeistofpeil in de gaten houden, checken wanneer ik grote veranderingen zie.

Denk trouwens dat inbouwen allelei extra metertjes meer werk kost (geld en moeite) dan dat het op gaat leveren voorlopig.

Eerst maar eens goed schoonmaken en ontluchten zou ik zeggen.

Olielekkage aan de achterkant kan goed een klepdekselpakking zijn.

Ich bin ein Breaker

Profiel  
 
michelpas
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 168
Geregistreerd: 01-09-2007

- Xantia 1.8i 16v
Gepost: 18 oktober 2007 02:02 AM
  [ # 12 ]

Re: Update

karel schreef:

Zit er een luchtbel in dan blijft ie KV uitbraken tot je ‘m eruit ontlucht hebt. Vergeet bijv. de radiateur niet te ontluchten bij het bijvullen.

Ok, lijkt me iets dat te fixen valt. Maar hoe ontlucht je de radiateur?

karel schreef:

Ook kan een slecht afdichtende dop je parten spelen, maak met name de pasvlakken en het rubber en het klepje in de dop (voorzichtig opwippen) eens goed schoon met een doek.

Zijn de pasvakken de plekken die de dop aangrijpen en hem op de rand “trekken”?

karel schreef:

Olielekkage aan de achterkant kan goed een klepdekselpakking zijn.

Zeker niet iets wat door een amateur makkelijk te vervangen is?

iedereen trouwens onwijs bedankt voor het meedenken, blijf komen met tips zou ik zeggen.

Profiel  
 
karel
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5738
Geregistreerd: 25-08-2003

Gepost: 18 oktober 2007 02:09 AM
  [ # 13 ]

Re: Update

michelpas schreef:
karel schreef:

Zit er een luchtbel in dan blijft ie KV uitbraken tot je ‘m eruit ontlucht hebt. Vergeet bijv. de radiateur niet te ontluchten bij het bijvullen.

Ok, lijkt me iets dat te fixen valt. Maar hoe ontlucht je de radiateur?

Er zit aan de bovenkant een of ander vaag schroefdopje wat je los moet draaien; meestal precies a/h andere eind als de vuldop.
Voorzichtig opendraaien en misschien eerst even inspuiten als het een plastic variant is (ik dacht dat alleen de XU-motoren een fatsoenlijk ijzeren dopje hadden maar kweetet niet meer zo precies).

karel schreef:

Ook kan een slecht afdichtende dop je parten spelen, maak met name de pasvlakken en het rubber en het klepje in de dop (voorzichtig opwippen) eens goed schoon met een doek.

Zijn de pasvakken de plekken die de dop aangrijpen en hem op de rand “trekken”?

De pasvlakken zijn:
- de vlakken van de tuit v/h expansievat waarop de dop gaat (zowel de bovenrand als de iets verdiept liggende rand)
- en de rubberen rand op dop zelf (ook onder dat rubber komt viezigheid te zitten dus licht het iets op).

En wat je dus ook moet schoonmaken is het kleine zwart plastic dopje wat onderop in het hart v/d bovenkant van de dop zit, dus je moet even met je doekje en je vingers door de veer heen.

Ich bin ein Breaker

Profiel  
 
michelpas
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 168
Geregistreerd: 01-09-2007

- Xantia 1.8i 16v
Gepost: 18 oktober 2007 02:42 AM
  [ # 14 ]

Karel, top uitleg moet lukken. Gaan we van het weekend even proberen.
Tnx voor de tips.

Profiel  
 
karel
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5738
Geregistreerd: 25-08-2003

Gepost: 18 oktober 2007 02:59 AM
  [ # 15 ]
michelpas schreef:

Karel, top uitleg moet lukken. Gaan we van het weekend even proberen.
Tnx voor de tips.

Succes ermee, moeilijk is het niet, je moet er gewoon even goed naar kijken dan wijst het zich vanzelf.

Ich bin ein Breaker

Profiel  
 
 
1 van de 10
 1 2 3 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook