Medezwevers,
Omdat ik wat kleine storinkjes had heb ik vandaag even de massapunten bekeken en schoongemaakt, omdat ik toch bezig was even wat stekkers losgehad en ingespoten met contactspray. Ik heb daarbij de bak met lhm even beetje aan de kant geschoven, maar niks van de hydroliek losgehad.
Alles weer op z’n plek, accupolen vastgezet, en starten, no problem tot zover. Melding dat de ABS out of use is, maar dat gebeurt wel vaker(had wel gehoopt dat dit euvel ook verholpen zou zijn, maarja)
Maar krijg de melding brakepressure loss, ze komt niet meer omhoog, reageert niet op de hoogteregelaar, lijkt wel of het hydrolische gedeelte compleet uitgeschakeld is. Weet zeker dat alles weer goed aangesloten zit en op de juiste plek. Iemand enig idee waar ik het zou kunnen zoeken? Ik heb de auto ook nodig voor dagelijks gebruik, dus HELLUP!
Zweven of sideways…..... that’s the question
Totaal aantal Berichten: 15438
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Ha, dat heb ik ook gehad met mijn BX na inbouw van LPG… Even de motor laten lopen met de ontlastschroef open en de aanvoerslang naar de pomp is ontlucht. Daarna zal je dame waarschijnlijk weer stijgen en zweven.
ga ik ff proberen, tenminste als het ophoudt met regenen. Hoe kan het toch dat het altijd gaat gieten als je een storing hebt ?
Volgens mij trek ik gewoon water aan, haha, maarja, ben ook waterman
ik ga ff op de gok door op de verklaring van Patje..
controleer even de verbindingen van je LHM slangen op je reserviour.
ik denk dat de aanvoerleiding lucht haald, of gehaald heeft.
vandaar dat je geen LHM in je pomp krijgt.
het truukje van Patje zal idd kunnen helpen, om weer LHM aan te zuigen, maar je euvel zit dus in een slecht afdichtende slang op je reserviour.
mvgr wupke
Hebbes! Heb heel even het slangenblok omhooggehad van het LHMreservoir, niet meer bij stil gestaan. Was dus inderdaad lucht in het systeem gekomen, met de ontlastschroef opgelost.
Je moet wel hogere gynecologie gestudeerd hebben zeg, ik was blij met m’n mooie frontspoiler van Cituning, maar dan kun je vanaf de onderkant dus nergens bij, moest de slangen van de intercooler en meer van dien aard verwijderen voordat ik die schroef uberhaupt had gevonden. Een uurtje verder en wat vel minder staat ze weer keurig op d’r pootjes.
Iedereen hartelijk dank voor het snelle meedenken, en @Wup, ik kom echt nog richting jou hoor, als de dame even geen kuren heeft durf ik de afstand wel aan hahaha.
Dat heb ik ooit ook eens gehad bij de V6 waarvan ik de deksel van ‘t slangenvat even (een paar maanden) geleend had. Na terugmontage kwam ze niet meer omhoog. Een paar keer (met draaiende motor) het stuur volledig naar links en rechts sleuren hielp hierbij prima en na vijf minuten stond ze weer hoog in de benen.
Totaal aantal Berichten: 5830
- ID/DS D-Super
ik zei het toch ronk.. binnen 5 minuten resultaat hier op het forum
Hahaha, ja, klopt Erik!
Heb echt al veel aan dit forum gehad, maar had niet verwacht ook zo snel al respons te krijgen, beschouwde het meer als een uitgebreid naslagwerk zeg maar. Absoluut top dat er hier altijd mensen bereid zijn om mee te denken!
Zo blijkt maar weer dat ook al denk je niks over het hoofd gezien te hebben, je het bij deze dames maar nooit weet, iets totaal onbetekenends kan een groot verschil maken, alhoewel ik toe moet geven dat dit gewoon een stommiteit van mezelf was hahaha ops: !
Dat er lucht in was gekomen heb ik gewoon nooit bij stil gestaan. Weer iets geleerd wat me niet meer gaat overkomen, hoop ik althans.