Voorlopig is er van de 63 stemmen niemand die hard rijders op nr 1 heeft staan, en rechts inhalers!
Magical box specialist! Read-out and reset your computer yourself!
en dit is de meest recente top 10 van http://www.politie.nl
1. Onnodig links rijden
2. Onvoldoende afstand houden
3. Te lage snelheid
4. Onjuiste verlichting voeren
5. Inhalende vrachtauto’s
6. Richtingaanwijzer niet/onjuist gebruiken
7. Rechts inhalen
8. Geen ruimte geven aan in/uitvoeger
9. Afwijkend gedrag door alcohol en drugs
10. Te hard rijden bij wegwerkzaamheden
Magical box specialist! Read-out and reset your computer yourself!
Over ergenissen gesproken….
Oostenrijker dumpt radarcontrole in Rijn
Een gefrustreerde 22-jarige man heeft in Oostenrijk een vaste radarcontrole in zijn thuisstad gedemonteerd en in de Rijn gedumpt. Geflitst worden was waarschijnlijk een goedkopere optie geweest, want de rechter gaf de man een boete van 100.000 euro en een voorwaardelijke straf. Dat laat de zender ORF weten.
De rechter achtte het bewezen dat de man uit Rankweil in de Oostenrijkse deelstaat Vorarlberg het vast radartoestel in september vorig jaar demonteerde, op een baggerschip laadde en in de Rijn liet zinken.
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
Totaal aantal Berichten: 478
Geregistreerd: 11-01-2006
- XM 2.1 TD
- C5 1.8 16v
- (Grand) C4 Picasso 1.6 HDi Fap
- XM 2.0 TurboCT
Wat Han S hierboven zegt dekt de lading voor mij helemaal. Ik heb de nare eigenschap om allemaal dingen te doen voor ik vertrek, hoe meer hoe beter ! Zodoende heb ik ook de eigenschap dat ik te laat vertrek en regelmatig te laat ben op afspraken (behalve het werk, dat red ik nèt).
Elke dag dat ik laat vertrek bedenk ik me onderweg wat een vies walgelijk opgefokt mannetje je wordt als je haast hebt. Sinds een half jaar ga ik 5-10 minuten eerder naar mijn werk, rij rustig, maar kom toch eerder aan. Dat heeft er ook mee te maken dat heel C’cum hier vertrekt om 07.00, dus 06.50 is een weelde !
Maar goed, de opgefokte man, ik moet er smakelijk om lachen, al is het mijn grootste irritatie. Mensen die hem er echt te laat nog even tussen knallen, mensen die aan mijn bumper plakken, terwijl je vandoor mijn voorraam toch echt kunt zien dat ik iemand voor me heb die de oorzaak is, moet ik die dan ook weer gaan opduwen ? Daar ontstaan dus de kettingbotsingen door (o.a.).
Hard rijden doe ik ook regelmatig, op de plekken waar je ontspannen hard kunt rijden, dus vooral ‘s avonds of ‘s nachts. Overdag hard rijden lukt me nauwelijks meer, het gezanik van camera’s, de drukte op de weg (hoofdoorzaak) en vooral de onoplettendheid van de mede weggebruiker.
Eigenlijk is het nooit goed en stel ik voor om allemaal de auto thuis te laten. Ik neem dan de taak op me om het wegdek te inspecteren en stofvrij te houden.
Nu C5 tijger…
Han S: Dat zijn zeldzame dingen die je maar sporadisch meemaakt
Gelukkig wel ja! Maar de vraag is: “Wat ergert jou het meest in het verkeer?”
Nou, díe enkele keer dus… (onder andere).
Citroënloos
XMine schreef:Han S: Dat zijn zeldzame dingen die je maar sporadisch meemaakt
Gelukkig wel ja! Maar de vraag is: “Wat ergert jou het meest in het verkeer?”
Nou, díe enkele keer dus… (onder andere).
Als je heel lang dagelijks langs de weg zit en van Den Helder naar Rotterdam moet en daar aangekomen hoort dat je toch maar weer naar Callantsoog moet (storingsdienst) en daarna nog even naar Apeldoorn, dan leer je dat je ergens aan ergeren niets oplevert anders dan een gevaar voor je eigen gezondheid en welzijn.
Ik snap er werkelijk geen ene reet meer van wat mensen bezielt. Vanmiddag staat een vrachtwagenchauffeur te lossen en hij kan niets anders dan op de rijbaan staan. Bijna onmiddelijk begint er zo’n idioot achter hem continu te claxoneren, daar erger ik mij niet aan, maar ik vind dat buitengewoon raar en zielig.
Hoe vaak ik dat niet heb meegemaakt in Amsterdam op een van de grachten is niet te beschrijven. Dan sta je op zo’n gracht en dat duurt even vijf a tien minuten. Ik loop dan naar zo’n jongen toe en vraag hem vriendelijk hoe veel tijd hij ongeveer nodig heeft en of ik hem ergens mee kan helpen om het sneller voor elkaar te krijgen. Hoe moeilijk is dat?
Een ander verhaal wordt het als zo’n gast die bak laat staan en mooi koffie gaat drinken, dan heb je wat om te klagen. Ik heb wel meegemaakt dat mensen met elkaar op de vuist gingen, dat geloof je toch niet?
En moet ik me gaan opwinden over de sukkels die denken dat ze iets opschieten door in de file van de ene naar de andere baan te moven? Ik dacht het toch niet, ik heb eten en drinken in de auto, mooie stereo en ik vermaak me wel met het gadeslaan van die idioten. Of die zakkenwassers die denken meer dan een hele minuut te winnen door achter een tankstation langs te scheuren onder het motto: zo, weer 200 meter file ingehaald. Pisvlekken zijn het en ze doen hun best maar, mijn bloeddruk krijgen ze geen milimeter hoger.
Ergernisen in het verkeer zijn zo nutteloos en zo jaren 80/90, toch?
Het enige wat mij pissed kan maken is bumperkleven, omdat het buitengewoon gevaarlijk is.
@ Han S
Dat voorbeeld met die vrachtwagenchauffeur die niet anders dan op de rijbaan kan lossen, daar heb je helemaal gelijk in.
Compleet zinloos om je daar over op te winden.
Maar het voorbeeld dat ik noemde van dat vrouwtje dat op 55 km/u blijft hangen, heeft met verkeersinzicht te maken. Ontbreekt het je aan verkeersinzicht als je 55 ipv 80 km/u uur rijdt? Ja!!! Je moet mee gaan om onnodige vertraging en opstoppingen te voorkomen. En als je dat niet meer ziet dan ben je m.i. niet helemaal lekker en fris bezig. Je bent namelijk niet alleen op de weg…
Citroënloos
Met dat vrouwtje heb je gelijk, maar het is ook zinloos om je er druk over te maken. Je zou kunnen zeggen dat het oma’tje gevaarlijk gedrag uitlokt, maar dat is dan ook eigenlijk weer een gebrek aan zelfbeheersing van degene die dat doet.
Totaal aantal Berichten: 367
Geregistreerd: 20-10-2005
- LN/LNA 11 RE Cannelle
- Xantia Turbo CT VSX break
Ik ben nog enigszins groen in het verkeer, nog een paar jaar voor mijn puntenrijbewijs in een gewone vervalt. Maar over het Nederlandse rijgedrag verbaas ik mij inmiddels steeds minder.
Maar aan de andere kant, als je netjes richting aangeeft kom je er altijd wel tussen.
Speciaal voor bumperklevers of voor in file plak ik regelmatig een leuke Citroën sticker op de achterklep. Heerlijk vind ik dat, kan zo’n duitse leasebakrijder een kwartier lang aankijken tegen het feit dat er afgelopen zomer in Zweden een 2cv meeting was
Het enige waar ik mij echt aan irriteer zijn stadsbussen die op een kilometer afstand al het verkeer op een druk kruispunt met stoplichten lamleggen…. sta je daar minutenlang voor de kat zijn poes te wachten….
Dat moet toch veel vloeiender kunnen.
Nog een tip voor als je meer voorrang wilt: schroef een dikke sportuitlaat onder je auto.
Mijn huidige AX had er één toen ik ‘m kocht (inmiddels hangt er wel een originele onder). Met een brulpijp krijg je echt veel meer voorrang heb ik gemerkt
Groet, Rogier
Thijsvandebles schreef:citroenc2 schreef:waar je ook helemaal gek van wordt zijn die mensen op skeelers en van die rotstadsbussen die veel te hard in de stad rijden
Oh jee, ik heb nog maar net onthuld dat ik buschauffeur ben, (want dat wist natuurlijk nog niemand), en nu word de aandacht van de vrachtwagen chauffeurs al afgelid op de buschauffeurs.
@Jimmy C2, in Utrecht rijden ze vast harder dan waar ik werk..
idd ik zou zeggen kom een keer op het neude staan en bekijk elke bus en denk bij je eigen deze rijdt 50 of harder
verder voel je je nu aangesproken terwijl de groep bussen groot is net zoals elke andere groep
wat niet wil zeggen als er 1 golf rijder te hard rijdt dat ze het allemaal doen
Han S schreef:Met dat vrouwtje heb je gelijk, maar het is ook zinloos om je er druk over te maken. Je zou kunnen zeggen dat het oma’tje gevaarlijk gedrag uitlokt, maar dat is dan ook eigenlijk weer een gebrek aan zelfbeheersing van degene die dat doet.
En daar komt een maatschappelijk vraagstuk bij. Gun je die ouwetjes nog hun mobiliteit en accepteer je dan dat het soms maar wat trager gaat, of wil je ze allemaal als vee laten vervoeren door het OV of die collectieve organisaties die dat in het kader van de AWBZ uitvoeren. Kijk maar eens hoe je er zelf over zou denken tegen die tijd.
Totaal aantal Berichten: 8162
Geregistreerd: 15-08-2004
- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- (Grand) C4 Picasso 1.6 e-HDi
Tja, het hangt ook af van de tijdstippen waarop je de oudere medemens tegenkomt: in de spits j/n? In zijn algemeenheid heb ik veel geduld met andere weggebruikers, maar als je niet meer kan meekomen, of wanneer er een fysieke belemmering is dan wordt het een ander verhaal.
De teneur van bovenstaande stukken is wel dat het er sterk op lijkt dat velen een tekort lontje hebben en dat wordt weer veroorzaakt door de enorme drukte op het wegennet.
@jimmy: geen oude koeien uit de sloot halen hè.
Patrick
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 2791
Geregistreerd: 17-10-2004
- BX 19 TRS Break Automaat
- BX 19 RD break
- BX 19 TRS 4x4
- CX 25 GTi Turbo2
- CX 20 Break Turbo2
- ID/DS 23 Borg Warner
- Ami 8 Break
- BX GTi 4wd
- BX 1.9 4x4 Break
- BX 19 TRi Break
Waar ik me dood aan erger zijn mensen die mij of andere mensen hinderen.
Traagrijders? nee daarvoor niet(op de autostrade toch niet), wel de mensen die als je lekker 150 aan het rijden bent tegen 100 voor je neus komen hangen om een vrachtwagen die 5per uur trager rijd voorbij te steken…
Onnodig links rijden is mijn 2de grootste ergernis, soms al zo erg dat je maar gewoon uit moeten rechts gaat voorbij steken…
Iedereen rijd zo snel als ie wilt, ben vandaag ook rustig rond de 90-110 naar eindhoven gereden, maar aub, STOOR NIEMAND dus steek voorbij als je niemand hierdoor afremd en van die fratsen…
Volgens mij kan je beter te snel rijden dan te traag, dan ben je vele allerter en kan je beter in het verkeer anticiperen…
Uiteraard heb ik het niet over ongevalrisico en dergelijke.(als er geen smurfen voor je komen rijden met een toystoys tegen 100per uur…)
BX 19 RD break -> Dagelijks transport
BX SPORT -> Zondagsknaller
La passion ne s’arrête pas, les restaurations ne s’arrêtaient jamais.
mpostma schreef:Han S schreef:Met dat vrouwtje heb je gelijk, maar het is ook zinloos om je er druk over te maken. Je zou kunnen zeggen dat het oma’tje gevaarlijk gedrag uitlokt, maar dat is dan ook eigenlijk weer een gebrek aan zelfbeheersing van degene die dat doet.
En daar komt een maatschappelijk vraagstuk bij. Gun je die ouwetjes nog hun mobiliteit en accepteer je dan dat het soms maar wat trager gaat, of wil je ze allemaal als vee laten vervoeren door het OV of die collectieve organisaties die dat in het kader van de AWBZ uitvoeren. Kijk maar eens hoe je er zelf over zou denken tegen die tijd.
Goed punt en dat is wel een discussie waard. Ik ben 64 en goed gezond, loop als een kieviet en ik denk dat ik goed rijd. Maar jongeren onder de 18 mogen niet in een auto rijden of op een motor omdat we met z’n allen denken dat ze daar niet aan toe zijn en een gevaar zullen vormen voor zichzelf en anderen. Dat heeft niet zozeer te maken met vaardigheden en lichamelijke prestaties, maar meer met de geestelijke gesteldheid, sociale vaardigheden etc. want ik denk dat er jochies van 15 zijn die een auto beter zouden besturen dan sommige mensen van in de 70 en 80.
De afgelopen dagen zijn er bij ons in de regio twee mensen van ver in de 70 betrokken geraakt bij ongelukken met de auto waarbij een dode is gevallen. In het ene geval rijdt een oude man in een auto een fietser aan flarden op een kleine rotonde, fietser dood en de oude automobilist kan zich er niets van herinneren, een blackout vermoedelijk.
In het andere geval rijdt een oudere automobilist een jonge fietser van de sokken die gelukkig niets ernstigs mankeert, maar even verderop rijdt hij drie geparkeerde auto’s in de vernieling.
Mijn buurman (RIP) was een hartpatient die na een aantal hartaanvallen nog 20% hartcapaciteit over had, ook in de 70 was hij. De huisarts raadt hem dringend aan om niet meer auto te rijden, maar eigenwijs als hij was bleef hij dat wel doen.
Ik zeg tegen hem: maar ben je niet bang dat je onwel kan worden en dan een andere weggebruiker mogelijk het ziekenhuis in rijdt of nog erger? En dan kreeg ik dus een vaag antwoord. Hij is toen zijn vrouw weg was achter het huis in elkaar gezakt en overleden en dat had hem ook in de auto kunnen overkomen.
Dat werpt vragen op, mensen van 70 en ouder moeten worden gekeurd om het rijbewijs te mogen houden, maar is die keuring wel voldoende en adequaat genoeg? Ik denk van niet en dat is een behoorlijk moeilijke zaak want je gunt een opa toch wel het genot van mobiliteit en een eigen auto’tje, zeker als hij buiten woont ver van de stad.
Maar als die jongeren onder de 18 niet geacht worden een auto te kunnen besturen zoals dat moet, waarom dan wel stokoude mensen die dat eigenlijk ook niet meer kunnen. Want als het gevaarlijk wordt voor de medeweggebruikers dan moet er een eind aan komen denk ik.
ik erger me het meest aan de regering die niets doet aan degelijke mobilliteit.
we dokken 14 miljard euro per jaar aan wegenbelasting en BPM, maar er word slechts 4 miljard gebruikt voor de wegen…en daarvan is 80% voor onderhoud….....
mvgr wupke