Totaal aantal Berichten: 7808
Geregistreerd: 30-11-2005
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
waterman771 schreef:malle pietje schreef:Er is maar 1 manier waarop we in de auto kunnen communiceren, en dat is…........
Deze manier:
Grootlicht. Claxon (dubbeltoons). Dat zijn er al vier in totaal. Laten die nu net passen bij ons immer korter wordende lontje.
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
witte instapmodel BX schreef:Mensen die harder of zachter rijden heb ik geen bezwaar. Als de trage mensen maar rechts blijven rijden en de snelle links inhalen!
Zolang zowel langzame als snelle rijders goed uitkijken en op elkaar reageren, heeft er niemand ergens last van en kan iederen beide rijbanen gebruiken.
Als iedereen nu eens ietsje bewuster was van het feit dat het verdomde moeilijk is om een paar minuten winst te maken op een relatief kort traject, dan komt met er ook sneller achter dat het best wel aanstellerij is waar men veel mee bezig is.
Sterker nog: mijn snelheidsrecords op zowel de lange als de middellange afstand (Rotterdam-Enschede en Deventer-Enschede) heb ik behaald toen ik rustig, net iets boven de 100 ben gaan rijden.
Ik kwam relaxed aan en heb ook nog een zuinigheidsrecord geboekt. Het verkeer in NL is (in ieder geval rond de spits) zo druk dat je inderdaad helemaal geen tijd kunt winnen door te duwen en te trekken.
(waarop ik me bedenk dat mijn echte record op Deventer-Enschede gehaald is toen ik echt over de rand reed: 100 op de klok in de kom, 160 op de snelweg (Xantia 1.9D), inhalen over de vluchtstrook of het randje links naast de linker baan)
EW schreef:Sterker nog: mijn snelheidsrecords op zowel de lange als de middellange afstand (Rotterdam-Enschede en Deventer-Enschede) heb ik behaald toen ik rustig, net iets boven de 100 ben gaan rijden.
Ik kwam relaxed aan en heb ook nog een zuinigheidsrecord geboekt. Het verkeer in NL is (in ieder geval rond de spits) zo druk dat je inderdaad helemaal geen tijd kunt winnen door te duwen en te trekken.(waarop ik me bedenk dat mijn echte record op Deventer-Enschede gehaald is toen ik echt over de rand reed: 100 op de klok in de kom, 160 op de snelweg (Xantia 1.9D), inhalen over de vluchtstrook of het randje links naast de linker baan)
Hoop niet dat je dat laatste vaak doet?
Magical box specialist! Read-out and reset your computer yourself!
uh tja…..
Was iets met zwangerschap, hartje niet gevonden bij de verloskundige en na een nacht niet slapen gebeld worden dat ik met 45 minuten op het ziekenhuis moest zijn met mijn vrouw…...
En voor de kenners: de mr. de boerlaan en de zutphensestraat in Deventer zijn nou niet echt wegen waar fietsers overheen rijden…..
Totaal aantal Berichten: 8162
Geregistreerd: 15-08-2004
- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- (Grand) C4 Picasso 1.6 e-HDi
Ik kies voor de laatste optie, daar kan je wel wat ergernissen onder kwijt. Meestal laat ik alles letterlijk langs me heen gaan. Wie haast heeft, mag er voorbij, geen punt wat mij betreft.
Zeer ergerlijk is het als ik door het slechte anticiperen van andere automobilisten wordt gedwongen om te remmen of te stoppen. maar even lekker vloeken in de auto lucht wel op hoor.
Het vrachtverkeer daarentegen krijgt van mij altijd de ruimte. Ik kan veel makkelijker stoppen of versnellen dan zij tenslotte.
Patrick
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
EW schreef:
En voor de kenners: de mr. de boerlaan en de zutphensestraat in Deventer zijn nou niet echt wegen waar fietsers overheen rijden…..
Daar kun je gewoon veilig 100 rijden
Verder vind ik vooral nodeloos hinderlijk of gevaarlijk rijgedrag irritant.
Vrachtwagens die er een kwartier over om elkaar in te halen ‘s-nachts in Duitsland.
Dat je een keer een rood licht net meepakt kan gebeuren (of was het donkergeel?) maar in mijn woonplaats lijkt het steeds meer alsof mensen rode lichten gewoon negeren.
Niet rechtsaf aangeven als je de rotonde verlaat. Sta je daar voor Jan Lul te wachten terwijl het verkeer al moeizaam doorstroomt.
Voor de rest probeer ik zoveel mogelijk anderen niet nodeloos tot last te zijn. Soms kan het niet anders. Als ik in NL op een wegvak waar je 100 mag, met 110 op de tomtom (120 opde teller) een vrachtwagen inhaal, dan vind ik het wat vervelend als ik nog opgejaagd wordt.
Maar goed: je kan je maar beter niet laten opnaaien, want dan ben je nog verder van huis. Dan krijg je diezelfde gejaagdheid die anderen ook drijft tot stompzinnig gedrag. Meestal wordt stompzinnig gedrag toch veroorzaakt omdat we te dicht op elkaars lip zitten.
Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Wat is dat? Verkeer? Dat hebben we hier helemaal niet.
Ik zal maar niet stemmen, want dat zou niet eerlijk zijn.
garagestmarien schreef:Wat is dat? Verkeer? Dat hebben we hier helemaal niet.
Ik zal maar niet stemmen, want dat zou niet eerlijk zijn.
quelle utopia!
Enfin, het lukt me nog steeds niet m’n bloeddruk niet te laten stijgen als iemand vrolijk zn wagen van achter een vrachtwagen naar links ramt zonder richting aan te geven…Inderdaad, sta je bij een rotonde te wachten omdat een paarde*** geen richting aangeeft, alsof mensen alleen op de weg zijn!!! Wil je uitvoegen met een licht snelheidsverschil op de persoon voor je, komt die ook even lekker naar rechts, zodat je fijn kunt remmen ‘iedereen ziet toch dat ik naar rechts kom?’...
Overigens wel heel leuk om iemand aan te spreken dat zn richtingaanwijzers het aan beide kanten niet doen! Even testen, ja hoor, ze doen het gewoon! Aha! Dan kunt u ze wellicht ook wat vaker gebruiken?
En viola, daar ga ik weer. 1,2,3,4,5,6,7,8,9,10
Magical box specialist! Read-out and reset your computer yourself!
Totaal aantal Berichten: 8162
Geregistreerd: 15-08-2004
- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- (Grand) C4 Picasso 1.6 e-HDi
malle pietje schreef:
Overigens wel heel leuk om iemand aan te spreken dat zn richtingaanwijzers het aan beide kanten niet doen! Even testen, ja hoor, ze doen het gewoon! Aha! Dan kunt u ze wellicht ook wat vaker gebruiken?
ik dacht al dat die dingen niet meer standaard geleverd werden op nieuwe basis modellen…... het ligt dus toch aan de bestuurder. Grmblllll
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 3680
Geregistreerd: 24-08-2006
- C5 2.0 16v HDi Break
Ik ga voor het onnodig links rijden. Van die mensen die op een tweebaansweg links gaan staan bij het stoplicht om vervolgens heel langzaam op te trekken. Ga dan rechts staan! En dan vervolgnes doodleuk links blijven rijden… Dan ga ik er wel voorzichtig rechts langs.
Ik kan me ook mateloos irriteren als ik ‘s avonds 90 op een 80km/weg rij en er iemand op mijn bumper komt rijden. Dan kan ik het ook niet negeren omdat door alle drie mijn spiegels die koplampen in mijn smoel schijnen.
Met knipperlichten ben ik erg selectief. Als iemand op me wacht en ik moet naar rechts, dan geef ik richting aan. Overigens valt het me vaak op dat de betreffende bestuurder daar niets mee doet. Meestal wachten ze tot je daadwerkelijk naar rechts bent gegaan, waarna ze weer moeten wachten op de auto die na mij komt. Wat ik echt erg vind zijn mensen die niet weten hoe ze hun knipperlicht moeten gebruiken, bijvoorbeeld mensen die op een rotonde één afslag te vroeg hun knipperlicht aanzetten. Levensgevaarlijk, je zal maar de rotonde oprijden.
Overigens wel leuk om iemand aan te spreken en vragen of hij/zij wel eens een rijbewijs heeft overwogen
Eveneens ben ik tevens ook.
Totaal aantal Berichten: 4569
Geregistreerd: 09-08-2004
- Ami 6 Berline Grand Comfort
- (Grand) C4 Picasso 2.0 LPG
- 2CV 6 Special
Ik heb gekozen voor “bumperkleven”.
Al kan ik het me in sommige gevallen wel voorstellen. Er zijn van die mensen die links blijven rijden onder het mom van “Ik rij toch 120 km/h”.
Als ik in mijn spiegels een snelle BMW zie aankomen, wacht ik wel even met inhalen. Voor mij een kleine moeite, en het bespaart de BMW-rijder een hoop ergenis ondanks dat deze te snel rijdt.
Jeroen
ik ga voor bumperkleven en rechts inhalen en natuurlijk zondagsrijders
Mensen op de fiets. Fietsen ze met z’n 3en naast elkaar en ik houd wel van aardig doorfietsen, maar dan moet ik weer afremmen om er langs te kunnen.
Totaal aantal Berichten: 27933
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
waterman771 schreef:- sukkels die met 120 links BLIJVEN rijden als ik met 160 aankom.
- alle caravans, ook als ze 100 mogen rijden. Verbieden die troep.
- iedereen die onnodig traag rijdt uit angst voor een bekeuring.
- trajectcontroles
- Poolse busjes die niet harder dan 100 kunnen omdat ze te zwaar zijn.
- vrachtwagens zonder roetfilters in de file. Ook verbieden.
- alle bestuurders van A-types die het lef hebben om de linkerbaan te gebruiken.
Lijkt me een duidelijk rijtje
Overigens zijn die linksrijders wel een goede manier om te kijken of je grootlicht het nog goed doet, in de auto voor je kan je prima zien of ze het beide nog doen
Ook leuk om te zien hoe ze daarna geschrokken in de spiegel kijken (dat doen ze dus al niet regelmatig ), vervolgens gaan ze gehaast naar rechts en gebruiken het knipperlicht pas al ze al voor 3/4 deel over de streep heen zijn