Kan me soms heerlijk ergeren in de auto (dan kun je vervolgens ook zo lekker schelden), maar meestal rijd ik gewoon lekker relaxed. Misschien ook het effect van de automaat?
Ik kan echter ook nog wel eens flink schrikken. Niet zozeer van een middelvingertje, maar wel als je recht in de loop van een pistool kijkt als je een keertje inderdaad met 130 een ander inhaalt terwijl er vervolgens iemand met 180 langs moet…
Citroën-loos (maar wel nog een paar BX-onderdelen: zie Aangeboden http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/220826/ )
Die kloot op dat scootertje mag blij zijn dat ik mn CX bij me had. Ik heb ook een oude Chevrolet Blazer, als ik die bij me had was die er geweest Die staat een stuk minder snel stil!
patje74 schreef:hogervp schreef:Ik mis een emoticon in het verhaal Waterman?
Klopt, als die er wel staat, happen jullie niet.
Die kl*te bumperklevers voor me
Heb echt een hekel aan mensen die bijvoorbeeld op een provinciale weg waar je 80 mag 60 gaan rijden En dat ook zonder enige aanleiding, hartstikke mooi weer, wegdek is zeer strak en netjes.
AX Soupapes 16 152.8 Bhp @ 6513 rpm/ 185Nm @ 4803 rpm
Rooney schreef:Die kl*te bumperklevers voor me
Heb echt een hekel aan mensen die bijvoorbeeld op een provinciale weg waar je 80 mag 60 gaan rijden En dat ook zonder enige aanleiding, hartstikke mooi weer, wegdek is zeer strak en netjes.
Ik vind dat in Zweden of Noorwegen altijd wel lollig. Als ze vinden dat je te zacht rijdt (ja, ook daar heb je wel eens gehaaste mensen) terwijl je gewoon max. snelheid of harder rijdt, blijven ze keurig met nette afstand achter je rijden, maar zodra ze hun kans zien dan blaffen ze de auto er netjes langs.
Wel uitkijken met zwaarbeladen vrachtwagens. Het feit dat ze langzaam optrekken wil nog niet zeggen dat je ze gelijk maar moet inhalen. Best kans dat ze eenmaal op snelheid de gang er goed in houden.
Haha, waterman is weer lekker los
Ik mis één optie in de poll..
Waar ik me het meest aan erger zijn mensen die zitten te bellen, én daarom niet opschieten, en anticiperen…
En dat eeuwige links rijden, al rijden ze de maximum snelheid, je moet naar rechts!
En brommers op de rijbaan, de sukkels weten wel dat ze voor je kunnen kruipen bij het stoplicht, maar ze snappen niet dat ook voor hun de regel geldt.“RECHTS RIJDEN”.
Persoonlijk voel ik mij als de gemoedelijkheid zelve op de weg en erger mij aan niks of niemand. Zo houd ik mij altijd netjes aan de maximum snelheid van de auto en maak functioneel gebruik van de weg, wat betekent dat er meestal best nog wel een auto tussen een inhalende auto en de ingehaalde auto past, of een stukje pechstrook vrij is om even te passeren. Mocht dit alles onverhoopt bezet zijn en het jammerlijke punt in zicht is dat er remblokken versleten moeten worden, dan kun je altijd nog een puntje meepikken aan de andere kant van de vangrail of een polletje berm. Ik sta ook altijd versteld van die mensen die zo’n probleem hebben met files; ik ben nog nooit een file tegengekomen waar de middenberm of vluchtstrook niet vrij was. Ik heb dus altijd mooie doorstroming. Voor het goede ‘zien en gezien worden’ prefereer ik het groot licht. Afgaande op de seintjes van het tegemoet komende verkeer mag ik wel concluderen dat dat goed in de smaak valt bij mijn medeweggebruiker. Wat het punt omtrent het ‘bumperkleven’ inhoud snap ik trouwens ook niet helemaal; persoonlijk houd ik altijd netjes afstand tot mijn achterligger en om de bumper van je voorligger op te zoeken is ridicuul (zie hierboven mbt het functioneel gebruik maken van de weg). Het gebruik van de richtingaanwijzer vind ik wel wat vermoeiend, maar om mijn mede weggebruiker tegemoet te komen ben ik op het lumineuze idee gekomen om altijd met de alarmlichten aan te rijden, zo is er voor ieder wat wils. Van voetgangers heb ik ook geen last, want de stoep is alleen om op te parkeren en hetzelfde geldt voor fietsers. Alhoewel ik van dat laatste moet zeggen dat sommige fietspaden net ff de reis wat korter kunnen maken. Meestal als je dan ff zachtjes met je voorbumper tegen het achterwiel aantikt van een fietser, gaan ze wel aan de kant en kun je probleemloos je weg vervolgen. Pas alleen wel op met die houten fietsersbruggetjes, want ze willen wel eens wat aan de smalle kant zijn en niet elk bruggetje kan een auto dragen. Maar bij mij in de buurt weet ik inmiddels wel welke wel en welke niet kan.
Kortom ik begrijp niks van al die stress op de weg. Ik ben nog nooit te laat voor het avondeten thuis gekomen. Dus doe net als ik en neem een krantje, een laptop met satalietontvanger, wat DVD’s en een goed boek mee voor onderweg, dan ben je op plaats van bestemming voor je er erg in hebt. Ik heb al zo vaak gehad dat je op een gegeven moment eens opkijkt uit je spannende boek en dat je dan alweer tegen je eigen voorpui staat. Zalig!
Animal triste post coitum
Totaal aantal Berichten: 7808
Geregistreerd: 30-11-2005
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Mwahaha.. Hij moest er weer even op broeden hoor..
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Ik denk dat het heel erg afhangt van waar je woont in Nederland. In de Randstad heb je nu eenmaal meer verkeer dat allemaal op dezelfde tijd op de weg zit. Daar heb ik ook de meeste ergenissen, terwijl ik dat in bijvoorbeeld Friesland of Brabant zelden heb.
Het meest erger ik me aan mensen die niet weten dat er een richtingaanwijzer in hun auto zit. Richting aangeven is verplicht, ook op de snelweg en dat geldt voor elke beweging die je maakt in het verkeer. We hebben allemaal geleerd om richting aan te geven, maar dat schijnt vaak het eerste te zijn dat mensen niet meer doen na het behalen van hun rijbewijs.
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
Hearhear! Zo denk ik er ook over.
En Serge, tja, ik zit nu al weer te bedenken wat voor uitdagend topic ik kan verzinnen zodat Serge ook weer wat te doen heeft
Magical box specialist! Read-out and reset your computer yourself!
XBXG schreef:
Weliswaar offtopic, maar dochterlief op schoot: papa, ik vind blauwe auto leuk!
@Wouter: als ze bij pappa op schoot zit is ze nog echt te jong voor je hoor!
Tja, de ZX-break staat hier ook te boek als: mijn nijntje-auto.
Ik ben zelf zo’n gereformeerde pruik en kan je vertellen dat het zeker niet de gewoonte is om zondag met z’n alle de fiets te pakken.
Gereformeerden zijn er in diverse gradaties…
Citroënloos
mpostma schreef:Verder vind ik vooral nodeloos hinderlijk of gevaarlijk rijgedrag irritant.
Daarbij komt dat vele weggebruikers het onbewust doen; oftewel ze weten niet eens dat ze niet kunnen rijden.
Zo heb je mensen die zonder richting aan te geven ineens hun auto naar de andere baan gooien. Als je ze dan aankijkt met een blik van “had dan een rijbewijs gekocht ipv een te krijgen bij een pakje boter”, zie je ze denken van “deed ik iets verkeerd dan…?”
Die mensen vormen, zonder het zelf te weten, een gevaar voor zichzelf en andere weggebruikers.
Overigens mogen van mij alle scooters direct de sloot in gereden worden. En dan bedoel ik mét bestuurder erbij. Niet alleen stinken die ondingen een uur in de wind met hun blauwe rook, ze maken een herrie waar alle haren rechtop van gaan staan en ze hebben een weggedrag dat niet misstaan had in de prehistorie.
Ik rijd elke dag op een weg van 2½ meter breed in Amsterdam, waar auto’s en scooters tussen elkaar rijden. Als je voor ze rijdt, rijd je niet hard genoeg. Ze willen er met 80 km/h langs namelijk.
Als je achter ze rijdt, schrikken ze zich een ongeluk omdat ze geen spiegels hebben. Welke idioot heeft ooit bedacht dat het ‘stoer’ is om zonder spiegels te rijden? Levensgevaarlijk vind ik het, want ze hebben niet door dat er een auto achter hen rijdt.
Nee, scooters in drukke Italiaanse steden zijn leuk en horen bij ‘het plaatje’, maar in Nederland mogen die ondingen zo snel mogelijk verboden worden. Koop een fiets of wacht tot je 18e en haal dan een rijbewijs.
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX