Totaal aantal Berichten: 88
- C5 Tourer 2.0 16v
- C4 (2004-heden) Picasso 5P 1.8 Ambiance
De automatische ruitenwisser gaat te snel aan. Hoe is die in te stellen? Kan hier niets over vinden.
De automatische verlichting mag ook iets eerder aan. Hoe is ie in te stellen?

Totaal aantal Berichten: 1093
- C4 (2004-heden) Berline 2.0 HDI Exclusive
Re: Hoe ruitenwisser en verlichting in te stellen?
BGT schreef:De automatische ruitenwisser gaat te snel aan. Hoe is die in te stellen? Kan hier niets over vinden.
De automatische verlichting mag ook iets eerder aan. Hoe is ie in te stellen?
Wat ik tot nu toe begrepen heb, is dat deze fine-tuning alleen bij de dealer is in te stellen…
Bij mij gaat de automatische ruitenwisser precies goed. Ik gebruik geen andere stand.
Uitzondering: Als de ruit ‘s-ochtends nat is blijft de wisser te lang vinden dat hij oet wissen, dan zet ik em dus weer van automaatisch af.
Ja en verlichting: Omdat ik toch altijd de lampen aanhad, heb ik ze bij de dealer in de scandinavie stand laten zetten: altijd aan.
Mooie daarvan is dat als ik de schakelaar op auto zet de binnen contourverlichting (luminosite ofzoiets) aan gaat en de display dimt als het buiten donker wordt. Ook gaan de koplampen (xenon) pas meedraaien als het buiten donker is.
eDsuB
Reed vanaf 1992 Peugeot 309, 405, 306 Roland Garros, 406, 806, 806, 807, Citroen Grande C4 Picasso, Volvo V70, BMW 5 en Volvo V60. Sinds 15/6/2018 DS7 Crossback SoChic Rivoli met veel toeters en bellen
Ik heb bij de dealer gevraagd of mijn verlichting af te stellen was zodat deze eerder aan gaat, dit is echter (volgens de dealer) niet mogelijk.
Heeft iemand hier ervaring mee, waarom de gevoeligheid van de sensor niet veranderd kan worden?
GC4P ligne business, 1.6 HdI EB6V 2007, huidige km stand 160.000 km
Vanaf sept 09 een Skoda Superb.
Ervaring met Citroën was redelijk maar zeker nooit geen EB6V meer…....
Afgelopen donderdag heb ik het ook aan mijn dealer gevraagd: hij heeft het nagekeken, maar volgens hem is de gevoeligheid van de ruitenwissers niet in te stellen: helaas, want ook ik vind dat ze veel te snel wissen. Meestal gebruik ik de intervalstand.
Als iemand meer weet, verneem ik het graag.
Sinds 17 maart 2012: C4 Picasso 5-zits 1.6 THP EGS Collection, Gris Aluminium met 17” lichtmetalen Sonneberg wielen en panoramadak.

Totaal aantal Berichten: 229
- C5 2.0 16V Ligne Prestige Break
verlichting en ruitenwisser
Het moment dat de automatische verlichting aan moet gaan is niet te prgrammeren. De sensor kan door de software namelijk niet worden beinvloed. Laat gewoon de appelverlichting inschakelen, is het probleem opgelost. Is nog veiliger ook, het overige verkeer ziet je eerder!
Voor wat betreft de regensensor, heb ik het probleem ook gehad bij mijn vorige 1.6 VTR+. Bleek een heel klein luchtbelletje bij de sensor te zitten dat de regensensor op hol liet slaan. Er is toen onder garantie een nieuwe module geplaats waarna het probleem was opgelost. Nu bij mijn nieuwe C4, net 25.000 km op de teller, heb ik het probleem nog niet gehad. Kan dus ook aan het bouwjaar van de auto liggen?
Van Visa naar AX, BX, AX, BX, Xsara, Xantia, C4, C4 en nu C5