Sinds vanochtend komt er weer rook onder de motorkap vandaan.
Paar maanden geleden zelfde verhaal toen kwam de garage tot de conclusie dat de kleppendeksel los was geraakt, garage heeft dat weer vastgezet en probleem was opgelost.
Zou het kunnen dat de pakking daar versleten is?
Als ik nu met de motorkap open gas geef komt er meer rook achter het blok vandaan, ik kan niet helemal zien waar het vandaan komt???
Rook is niet pikzwart maar stinkt wel naar verbrande olie en in de auto tijdens het rijden ook
Ik maak me zorgen….......
Vraag 2 Weet iemand een betrouwbare garage in Amsterdam?
Xantia 1.8I-1993-benzine
Pepijn
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Heeft die garage toen het oude kleppendekselpakking laten zitten? Als ze het kleppendeksel enkel even strakker hebben gezet, is dat natuurlijk heel goed mogelijk.
is het rook van de uitlaat of echt van van het motorblok
je hoef niet perse een citroen garage te hebben een bovag bedrijf kan je ook raadplegen vaak stukken goedkoper
Totaal aantal Berichten: 4870
Geregistreerd: 13-08-2006
- Xsara Scootertje.
Re: Rook onder de kap vandaan.
[quote author=]Vraag 2 Weet iemand een betrouwbare garage in Amsterdam?Pepijn
Bel “Garage Huisman” eens op voor een afspraak: http://www.garagehuisman.nl/index2.php
Die helpt je zo weer op weg.
” Citroën amateur monteur in ruste!? Mijn scootertje Kymco PeopleS 4T 50 “
Als er een stuk kleppendekselpakking weg is, kan er olie lekken. Dit kan op je hete motorblok en/of uitlaat lekken, waardoor de olie verbrand en dan krijg je de rook. Als dit de oorzaak is, kun je eens checken: Net na de koude start is de kans op rook dan het minst, hoe warmer het blok en uitlaat worden, zal er meer rook komen. In dat geval pakking kleppendeksel vervangen.
Dyna Z1: Tout alu.
Totaal aantal Berichten: 4870
Geregistreerd: 13-08-2006
- Xsara Scootertje.
Juist helemaal mee eens, alleen kan de TS dat zelf doen? Het zou wel een stukkie schelen in de portmené.
” Citroën amateur monteur in ruste!? Mijn scootertje Kymco PeopleS 4T 50 “
Ik weet niet of TS dit zelf kan. Lijkt mij eerst die “check” maar eens te proberen.
Hij heeft een 8-klepper, dus lijkt mij het vervangen van die pakking niet zo’n klus.
De kosten bij de Brezan of vergelijkbare zaak zijn voor zo’n pakking een euro of 20-30, denk ik.
Als ik hem was zou ik het wagen.
Dyna Z1: Tout alu.
pakking kost 18.50
Totaal aantal Berichten: 4870
Geregistreerd: 13-08-2006
- Xsara Scootertje.
Ik ken het 18i blok niet zo goed, heeft het de zelfde kleppendeksel als een 14i blok? Met twee moeren links en rechts bovenop? Dan is het idd niet echt moeilijk.
” Citroën amateur monteur in ruste!? Mijn scootertje Kymco PeopleS 4T 50 “
Wat fijn dat er zoveel mensen snel reageren!
Het begon vanochtend eigenlijk al na 5 min rijden door de stad, en ik rij altijd rustig met een koude motor. Echt heet was ze dus nog niet.
Op de terugweg vanmiddag leek het iets minder maar toen ik geparkeerd had en de motorkap open deed om nog even te checken zag ik toch rook, en kon door gas te geven met de hand zien dat er steeds als ik gas gaf een pluim rook vanachter het blok kwam.
Zou het ook de aansluiting van de uitlaat kunnen zijn? of hoor je dat altijd als daar een lek zit?
Ik ga morgen naar de garage en zal jullie op de hoogte houden.
ik gok dat het de uitlaat is want als het olie is moet je dat zien en het oliepeil zakt ook nog eens
Totaal aantal Berichten: 3680
Geregistreerd: 24-08-2006
- C5 2.0 16v HDi Break
citroenc2 schreef:ik gok dat het de uitlaat is want als het olie is moet je dat zien en het oliepeil zakt ook nog eens
Wie zegt dat TS olie heeft gepeild?
Eveneens ben ik tevens ook.
is een kwaaltje van die plastic kleppendeksels.
vloeibare pakking eroverheen en dichtbouten…
de laatste met soortgelijke klachten dacht al aan zn koppakking,,nadat eerst alle oliekeerringen van de motor vervangen waren, zelfs die achter het vliegwiel..
tot wup hem kocht,, 10 minuten frunnikken en iets doen waar ik een hekel aan heb,dik vloeibare pakking smeren,, en klaar.
de Xantia is vandaag van eigenaar verwisseld, naar Charliebba…
ik heb er 8000 kms mee gereden met veel plezier…
de plastic klepdeksels, willen soms vervormen, waardoor de orginele siliconenpakking eea slecht of niet meer goed krijgt afgedicht.
je haald de luchtinlaatbuis los, de 2 bouten van het luchtfilterdeksel.
demonteer luchtfilterdeksel.
haal de luchtbuis achteronder het luchtfilterhuis weg/los.
demonteer (ik dacht 10 stuks)de klepdekselmoeren.
pluk het hele gevaarte van de motor.
maak de pakking droog, smeer er vloeibare siliconenpakking op .
3 mm dik ongeveer.
monteer het hele geval in omgekeerde volgorde..
zowel bij demontage, als bij montage, komt het voor dat het ding behoorlijk stroef van zn plek wil, dat is de vervorming ..
mvgr wupke:en nou nie weer over koppakkingen beginnen He’
olie vanochtend meteen gepeild, hield niet over maar nog tussen de streepjes (met koude motor)
En wat betekend dat TS eigenlijk?
Zeker omdat ik nieuw ben hier?
Thanx voor reacties
ts betekend topic starter dat is diegene die het eerste bericht plaats
Vrijdag meteen bij garage Huisman in Amsterdam langs gegaan en inderdaad de pakking van de kleppendeksel was gaar en lekte daar dus olie op de uitlaat met als gevolg rook…..
Ondertussen alweer 600 km verder zonder problemen, bdankt iedereen.