Jaja, hij staat voor de deur . Een donkerblauwe Xantia 2.0 16v sx break op LPG… G3 van 1996 . Het is nog een mooie complete auto ook. Hij heeft sowieso:
- Airco (met Climate Control)
- dubbele airbags
- elektrieke ruiten voor
- Hydractief
En vast nog veel meer leuke speeltjes die ik nog niet eens gezien heb. Er zitten natuurlijk ook een paar nadelen aan deze auto namelijk:
- koppeling is helemaal op (er is echt niet meer mee te rijden)
- lelijke deuk in het linkerachtersherm + lelijke krassen in het linker achterportier.
Maar voor 400 euro hoor je mij absoluut niet klagen. De auto is voorzien van een AG DGC LPG instalatie. Het schijnt dat de auto niet helemaal 100% op LPG loopt, maar dat komt vast allemaal goed. Het plan is om er zaterdag/maandag iig een andere koppeling in te hangen en dan te gaan rijden. Dan zal de BX voorlopig even de stalling in gaan. Ik ga zo eerst es naar buiten voor fotoos.
Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005
- BX Sport MK2
- AX GT chic
heel netjes
lekker goedkoop rijden
Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Gefeliciteerd! Best leuk om te zien dat je tegenwoordig met weinig geld, handige handjes, enige creativiteit en een portie mazzel een behoorlijk recente slee onder de kont kunt hebben.
Succes met klussen!
Goh, die witte is mooi!!!!!
2CV R.I.P (1977)
2CV R.I.P. (1980)
BX 16rs R.I.P. (1985)
BX 19TZI R.I.P. (1991)
BX 16 TZI R.I.P. (1992)
BX Chic R.I.P. (1992)
Xantia 1.8i 16V sold (1996)
Xantia 1.8i 16V R.I.P.(1997)
Xantia 2.0i 16V Break Exclusive sold (1999)
Xsara Picasso 1.8 16v (2000)
Totaal aantal Berichten: 8162
Geregistreerd: 15-08-2004
- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- (Grand) C4 Picasso 1.6 e-HDi
Goed man. 400 euro, toch niet meer normaal zeg, zo’n dumpprijs. Zelfs wanneer je de koppeling ed bij een garage laat doen, is de wagen het nog waard. Zo zie je maar weer, wat de een wegdoet omdat er kosten aan zitten en de kilometerstand al hoger is, is juist voor de ander een mooie koop.
Heel veel plezier van de Xantia.
Patrick
nb, hoeveel kost dat aan belasting?
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
hogervp schreef:
nb, hoeveel kost dat aan belasting?
Ha, dat wil jij niet weten met je mooie diesel!
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005
- BX Sport MK2
- AX GT chic
gave bak LJ!!!
maar met welke reden heb je hem gekocht?
vooral de ringtank is top
Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!
Op zich wel een begrijpelijke keuze gezien de kms die je maakt. Een lekke complete comfortabele en betrouwbare bak met niet al te hoge km-kosten. Toch wel jammer als je 16v de stalling in moet. Rust roest?
Totaal aantal Berichten: 7810
Geregistreerd: 30-11-2005
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Nog wel een nieuw stuur scoren? Ik hoop trouwens niet voor je dat die duct tape op de luchtinlaatbuis gevolg is van een backfire..
Verders een puike bak voor dat geld
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Netjes Hoeveel heeft ie gelopen?
It’s nice to be important but it is more important to be nice.
http://www.explosionsandboobs.com/
Doneer, zo blijven we braaien!
hogervp schreef:
nb, hoeveel kost dat aan belasting?
180-200 / kwartaal
It’s nice to be important but it is more important to be nice.
http://www.explosionsandboobs.com/
Doneer, zo blijven we braaien!
McDean schreef:maar met welke reden heb je hem gekocht?
Om er mee te rijden.
mpostma schreef:Op zich wel een begrijpelijke keuze gezien de kms die je maakt. Een lekke complete comfortabele en betrouwbare bak met niet al te hoge km-kosten. Toch wel jammer als je 16v de stalling in moet. Rust roest?
Ach, de 16v is ook niet zonder werk. Ik hoop dat ik hem neer kan zetten in de antikraakwerkplaats van een maat van me. Dan kan ik daar als ik zin heb rustig aan de slag met die auto. Hij heeft tenslotte toch roest bij de A-stijlen, dakplaat, en de kofferbak.
DigiDaan schreef:Ik hoop trouwens niet voor je dat die duct tape op de luchtinlaatbuis gevolg is van een backfire..
Wat zou het? Problemen zijn er om opgelost te worden. Eerst maar eens een nieuwe koppeling er in.
T(h)ijs schreef:Netjes Hoeveel heeft ie gelopen?
278k dacht ik.
Afijn, de nieuwe koppeling ligt achterin de BX. Uiteraard de hele rambam dus: nieuwe drukgroep, druklager en plaat. Morgen gaat de caravan terug naar de stalling en ga ik gelijk beginnen met de koppeling. Maandag heb ik nog een gesprek op school, en dan zal ik met de Xantia gaan
Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005
Totaal aantal Berichten: 8162
Geregistreerd: 15-08-2004
- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- (Grand) C4 Picasso 1.6 e-HDi
T(h)ijs schreef:hogervp schreef:
nb, hoeveel kost dat aan belasting?
180-200 / kwartaal
Dat scheelt idd weer met de diesel zoals Patje al schreef. Ik ben benieuwd hoe je verder de Xantia ervaart PrutsyLJ.
Is de hydrauliek een beetje netjes onderhouden?
Patrick
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Ik heb al heel wat ervaring met een Xantia. Alleen is dat een 1.8 16v die vrij kaal is. Het eerste wat ik gisterenavond merkte is het ongekende comfort van de hydractief vering. Echt briljant, de auto is veel rustiger en stabieler van de Xantia van mijn vader.
Ik heb geen idee hoe de hydrauliek is onderhouden, maar wat ik heb gezien en ervaren van het systeem is dat het iig nog top werkt. De bollen in het vooronder zien er nog jong uit, en de auto veert ook super.
Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005
Totaal aantal Berichten: 8162
Geregistreerd: 15-08-2004
- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- (Grand) C4 Picasso 1.6 e-HDi
Oei, ik voel een meeting opkomen. Ik zou hydractief weleens willen ervaren.
Het zal een heel verschil zijn met mijn comfortbollen Xantia.
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!