[stookmodus]Ik denk dat ik de BX maar weg doe. Dom levensgevaarlijk hok, welke gek legt er nou 160 pk in een BX?[/stookmodus]
En ik zit wederom binnen wegens die smerige kutregen.
Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005
PrutsyLJ schreef:[stookmodus]Ik denk dat ik de BX maar weg doe. Dom levensgevaarlijk hok, welke gek legt er nou 160 pk in een BX?[/stookmodus]
Haha, hear hear….
Merk ik hier enige afkeur vanuit de BX Club over mijn nieuwe kilometervreter?
Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005
Totaal aantal Berichten: 3834
Geregistreerd: 08-05-2005
- CX 2200
- CX 2200
hee,
gefeli met de xant!
ik heb ff terug in de break van wup gereden en ik was danig onder de indruk van de xantia! heerlijk!
heel anders dan die afgetrapte diesel zonder vering waar ik een tijd terug in mee mocht rijden…
Was ook erg aan de twijfel over die rooie die hij te koop had, in een gave kleur heeft het design nog wel wat.
Toch denk ik dat ik het interieur/dash van m’n digit zou gaan missen….
mssl schreef:PrutsyLJ schreef:
Merk ik hier enige afkeur vanuit de BX Club over mijn nieuwe kilometervreter?
Ik denk dat het komt doordat jij je 16V aan puin rijdt nadat de Xantia thuis gearriveerd was
Ik mag toch wel de Xantia 2.0 16v hopen he? Verklaar u nader.
Overigens vind ik het uitstekend dat LJ een Xantia koopt, dat mag ie helemaal zelf weten. Uiteindelijk is het alleen maar beter voor de BX als ie niet zo vaak meer wodt gebruikt en de Xantia het km-vreten overneemt. Maar natuurlijk lopen we wel te stangen…
mpostma schreef:Ik mag toch wel de Xantia 2.0 16v hopen he? Verklaar u nader.
Overigens vind ik het uitstekend dat LJ een Xantia koopt, dat mag ie helemaal zelf weten. Uiteindelijk is het alleen maar beter voor de BX als ie niet zo vaak meer wodt gebruikt en de Xantia het km-vreten overneemt. Maar natuurlijk lopen we wel te stangen…
Er zit idd een deuk in de BX, en een beste ook. Zal zo mijn topic wel ff updaten. En dat stangen vind ik wel grappig, ik doe vrolijk mee als het kan
Oh ja, en vanwege die smerige @#$&*($!&)($@&$)!&#$*($&*(!&@$*( regen ben ik totaal niet opgeschoten. Ik heb de fusees nog niet ons los .
Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005
woutersmits schreef:hee,
gefeli met de xant!
ik heb ff terug in de break van wup gereden en ik was danig onder de indruk van de xantia! heerlijk!
heel anders dan die afgetrapte diesel zonder vering waar ik een tijd terug in mee mocht rijden…
Was ook erg aan de twijfel over die rooie die hij te koop had, in een gave kleur heeft het design nog wel wat.
Toch denk ik dat ik het interieur/dash van m’n digit zou gaan missen….
Was dat de hydractief Xant? Want ik merk duidelijk verschil in veergedrag ten opzichte van de Xant van mijn pa zonder hydractief. Met de hydractief Xant als winnaar overigens. Wat veert dat een partij lekker zeg . (Mijn pa is ook stinkend jaloers geloof ik )
Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005
Totaal aantal Berichten: 43324
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
PrutsyLJ schreef:
Was dat de hydractief Xant? Want ik merk duidelijk verschil in veergedrag ten opzichte van de Xant van mijn pa zonder hydractief. Met de hydractief Xant als winnaar overigens. Wat veert dat een partij lekker zeg ..
Mijn ouders hebben al jaren een 2.0i automaat van 96, met hydractief. Veert geweldig, en ligt werkelijk fantastisch op de weg.. maar….. Je MOET echt iedere 2 jaar alle bollen laten controleren en/of vullen, want zodra er ook maar ééntje een beetje minder wordt, veert ie meteen ruk!
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 8162
Geregistreerd: 15-08-2004
- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- (Grand) C4 Picasso 1.6 e-HDi
Ik snap ook niet waarom mensen dat reguliere onderhoud aan het veerssysteem niet laten doen. Het op druk brengen van bollen, het verversen van de LHM kost je echt de kop niet.
Gisteren in dat meukweer weer heel veel kilometers gemaakt in de Xantia en daar alleen maar veel plezier aan beleefd, want ze rijdt gewoon geweldig lekker.
Ik ben wel heel benieuwd naar de hydractief versie, ik geef namelijk meteen toe dat m.n. met veel wind mijn Xantia wat meer gevoleiger is voor de weersomstandigheden. Dat had ik destijds al van Vogue gehoord, die comfortbollen op zijn BX had zitten. Storend vind ik het niet, maar iemand die van een superstrak weggedrag houdt die zal de comfortbollenversie minder waarderen.
Patrick
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 3834
Geregistreerd: 08-05-2005
- CX 2200
- CX 2200
Was dat de hydractief Xant?
ja
waterman771 schreef:Mijn ouders hebben al jaren een 2.0i automaat van 96, met hydractief. Veert geweldig, en ligt werkelijk fantastisch op de weg.. maar….. Je MOET echt iedere 2 jaar alle bollen laten controleren en/of vullen, want zodra er ook maar ééntje een beetje minder wordt, veert ie meteen ruk!
De 2 bolletjes in de motorruimte zien er nog erg nieuw uit. Op de weg naar huis veerde de auto ook subliem. Ik denk dat er nog niet zo lang geleden aandacht aan is besteed. Ik hoop dat ik morgen die koppeling er onder krijg, dan ga ik eerst eens een uitgebreide testrit maken.
Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005
Even een sitrap over de Xant;
- fusees los
- aandrijfassen der uit
- alle bekabeling op de bak los
- schakelstangen los
- bak is bijna los
Als ik zo weer naar buiten ga zou de bak met 10-15 minuten op straat moeten liggen. Het gaat allemaal erg voorspoedig *klopt af*
Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005
Niks genieten . Een cruciale bout van de motorsteun @ versnellingsbak is nog niet los. Deze is 18 mm, 1 van de 2 bouten kon ik met de ratel en dop pakken, maar op de ander zit 1 of andere rare schotel die net overlapt. Dus had ik een steeksleutel nodig. En laat de desbetreffende ring/steeksleutel nou in mijn pa’s auto liggen, die aan het werk is . Als die bout los is, is het een kwestie van bak opzij trekken en hij lazert er af.
Het ging vanmorgen ook allemaal weer veels te voorspoedig…..
Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005
PrutsyLJ schreef:
Het ging vanmorgen ook allemaal weer veels te voorspoedig…..
dat had je natuurlijk ook nooooooit hardop moeten zeggen.
Succes kerel!