3 van de 12
 < Vorige 1 2 3 4 5 Volgende >  Laatste »
   
PrutsyLJ zijn Xantia 2.0 16v break - Nu met brandschade!
PrutsyLJ
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3107
Geregistreerd: 17-12-2005

- C1 1.0 5 drs
Gepost: 29 september 2007 05:16 PM
  [ # 31 ]

[stookmodus]Ik denk dat ik de BX maar weg doe. Dom levensgevaarlijk hok, welke gek legt er nou 160 pk in een BX?[/stookmodus]

En ik zit wederom binnen wegens die smerige kutregen.

Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005

Profiel  
 
mpostma
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9231
Geregistreerd: 03-01-2004

Gepost: 29 september 2007 05:17 PM
  [ # 32 ]
PrutsyLJ schreef:

[stookmodus]Ik denk dat ik de BX maar weg doe. Dom levensgevaarlijk hok, welke gek legt er nou 160 pk in een BX?[/stookmodus]

Haha, hear hear….

Profiel  
 
PrutsyLJ
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3107
Geregistreerd: 17-12-2005

- C1 1.0 5 drs
Gepost: 29 september 2007 05:18 PM
  [ # 33 ]

Laughing

Merk ik hier enige afkeur vanuit de BX Club over mijn nieuwe kilometervreter?  Laughing

Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005

Profiel  
 
woutersmits
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3834
Geregistreerd: 08-05-2005

- CX 2200
- CX 2200
Gepost: 29 september 2007 09:06 PM
  [ # 34 ]

hee,
gefeli met de xant!
ik heb ff terug in de break van wup gereden en ik was danig onder de indruk van de xantia! heerlijk!
heel anders dan die afgetrapte diesel zonder vering waar ik een tijd terug in mee mocht rijden…
Was ook erg aan de twijfel over die rooie die hij te koop had, in een gave kleur heeft het design nog wel wat.
Toch denk ik dat ik het interieur/dash van m’n digit zou gaan missen….

Profiel  
 
mpostma
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9231
Geregistreerd: 03-01-2004

Gepost: 29 september 2007 10:01 PM
  [ # 35 ]
mssl schreef:
PrutsyLJ schreef:

Laughing

Merk ik hier enige afkeur vanuit de BX Club over mijn nieuwe kilometervreter?  Laughing

Ik denk dat het komt doordat jij je 16V aan puin rijdt nadat de Xantia thuis gearriveerd was Laughing

Ik mag toch wel de Xantia 2.0 16v hopen he? Wink Verklaar u nader.

Overigens vind ik het uitstekend dat LJ een Xantia koopt, dat mag ie helemaal zelf weten. Uiteindelijk is het alleen maar beter voor de BX als ie niet zo vaak meer wodt gebruikt en de Xantia het km-vreten overneemt. Maar natuurlijk lopen we wel te stangen…

Profiel  
 
PrutsyLJ
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3107
Geregistreerd: 17-12-2005

- C1 1.0 5 drs
Gepost: 29 september 2007 10:07 PM
  [ # 36 ]
mpostma schreef:

Ik mag toch wel de Xantia 2.0 16v hopen he? Wink Verklaar u nader.

Overigens vind ik het uitstekend dat LJ een Xantia koopt, dat mag ie helemaal zelf weten. Uiteindelijk is het alleen maar beter voor de BX als ie niet zo vaak meer wodt gebruikt en de Xantia het km-vreten overneemt. Maar natuurlijk lopen we wel te stangen…

Er zit idd een deuk in de BX, en een beste ook. Zal zo mijn topic wel ff updaten. En dat stangen vind ik wel grappig, ik doe vrolijk mee als het kan Laughing

Oh ja, en vanwege die smerige @#$&*($!&)($@&$)!&#$*($&*(!&@$*( regen ben ik totaal niet opgeschoten. Ik heb de fusees nog niet ons los Evil or Very Mad .

Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005

Profiel  
 
PrutsyLJ
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3107
Geregistreerd: 17-12-2005

- C1 1.0 5 drs
Gepost: 29 september 2007 10:48 PM
  [ # 37 ]
woutersmits schreef:

hee,
gefeli met de xant!
ik heb ff terug in de break van wup gereden en ik was danig onder de indruk van de xantia! heerlijk!
heel anders dan die afgetrapte diesel zonder vering waar ik een tijd terug in mee mocht rijden…
Was ook erg aan de twijfel over die rooie die hij te koop had, in een gave kleur heeft het design nog wel wat.
Toch denk ik dat ik het interieur/dash van m’n digit zou gaan missen….

Was dat de hydractief Xant? Want ik merk duidelijk verschil in veergedrag ten opzichte van de Xant van mijn pa zonder hydractief. Met de hydractief Xant als winnaar overigens. Wat veert dat een partij lekker zeg Shocked . (Mijn pa is ook stinkend jaloers geloof ik Twisted Evil )

Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005

Profiel  
 
stoterstangen90
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2230
Geregistreerd: 30-06-2005

Gepost: 30 september 2007 12:14 PM
  [ # 38 ]

 
Mooi stuur. Zit alleen in de verkeerde auto Laughing

<————mag de 130 niet staan…...........
John Blauw, de man met de gouden praatjes.

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43324
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 30 september 2007 12:18 PM
  [ # 39 ]
PrutsyLJ schreef:

Was dat de hydractief Xant? Want ik merk duidelijk verschil in veergedrag ten opzichte van de Xant van mijn pa zonder hydractief. Met de hydractief Xant als winnaar overigens. Wat veert dat een partij lekker zeg ..

Mijn ouders hebben al jaren een 2.0i automaat van 96, met hydractief. Veert geweldig, en ligt werkelijk fantastisch op de weg.. maar….. Je MOET echt iedere 2 jaar alle bollen laten controleren en/of vullen, want zodra er ook maar ééntje een beetje minder wordt, veert ie meteen ruk!

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
hogervp
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8162
Geregistreerd: 15-08-2004

- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- (Grand) C4 Picasso 1.6 e-HDi
Gepost: 30 september 2007 02:42 PM
  [ # 40 ]

Ik snap ook niet waarom mensen dat reguliere onderhoud aan het veerssysteem niet laten doen. Het op druk brengen van bollen, het verversen van de LHM kost je echt de kop niet.

Gisteren in dat meukweer weer heel veel kilometers gemaakt in de Xantia en daar alleen maar veel plezier aan beleefd, want ze rijdt gewoon geweldig lekker.
Ik ben wel heel benieuwd naar de hydractief versie, ik geef namelijk meteen toe dat m.n. met veel wind mijn Xantia wat meer gevoleiger is voor de weersomstandigheden. Dat had ik destijds al van Vogue gehoord, die comfortbollen op zijn BX had zitten. Storend vind ik het niet, maar iemand die van een superstrak weggedrag houdt die zal de comfortbollenversie minder waarderen.

Patrick

Iemand nog doneren?

Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
woutersmits
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3834
Geregistreerd: 08-05-2005

- CX 2200
- CX 2200
Gepost: 30 september 2007 04:23 PM
  [ # 41 ]

Was dat de hydractief Xant?

ja

Profiel  
 
PrutsyLJ
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3107
Geregistreerd: 17-12-2005

- C1 1.0 5 drs
Gepost: 30 september 2007 11:24 PM
  [ # 42 ]
waterman771 schreef:

Mijn ouders hebben al jaren een 2.0i automaat van 96, met hydractief. Veert geweldig, en ligt werkelijk fantastisch op de weg.. maar….. Je MOET echt iedere 2 jaar alle bollen laten controleren en/of vullen, want zodra er ook maar ééntje een beetje minder wordt, veert ie meteen ruk!

De 2 bolletjes in de motorruimte zien er nog erg nieuw uit. Op de weg naar huis veerde de auto ook subliem. Ik denk dat er nog niet zo lang geleden aandacht aan is besteed. Ik hoop dat ik morgen die koppeling er onder krijg, dan ga ik eerst eens een uitgebreide testrit maken.

Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005

Profiel  
 
PrutsyLJ
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3107
Geregistreerd: 17-12-2005

- C1 1.0 5 drs
Gepost: 01 oktober 2007 03:49 PM
  [ # 43 ]

Even een sitrap over de Xant;

- fusees los
- aandrijfassen der uit
- alle bekabeling op de bak los
- schakelstangen los
- bak is bijna los

Als ik zo weer naar buiten ga zou de bak met 10-15 minuten op straat moeten liggen. Het gaat allemaal erg voorspoedig *klopt af*

Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005

Profiel  
 
PrutsyLJ
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3107
Geregistreerd: 17-12-2005

- C1 1.0 5 drs
Gepost: 01 oktober 2007 08:31 PM
  [ # 44 ]

Niks genieten Evil or Very Mad . Een cruciale bout van de motorsteun @ versnellingsbak is nog niet los. Deze is 18 mm, 1 van de 2 bouten kon ik met de ratel en dop pakken, maar op de ander zit 1 of andere rare schotel die net overlapt. Dus had ik een steeksleutel nodig. En laat de desbetreffende ring/steeksleutel nou in mijn pa’s auto liggen, die aan het werk is Evil or Very Mad . Als die bout los is, is het een kwestie van bak opzij trekken en hij lazert er af.

Het ging vanmorgen ook allemaal weer veels te voorspoedig…..

Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005

Profiel  
 
mpostma
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9231
Geregistreerd: 03-01-2004

Gepost: 01 oktober 2007 08:33 PM
  [ # 45 ]
PrutsyLJ schreef:

Het ging vanmorgen ook allemaal weer veels te voorspoedig…..

dat had je natuurlijk ook nooooooit hardop moeten zeggen. Wink

Succes kerel!

Profiel  
 
 
3 van de 12
 < Vorige 1 2 3 4 5 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook