4 van de 12
« Eerste  < Vorige 2 3 4 5 6 Volgende >  Laatste »
   
PrutsyLJ zijn Xantia 2.0 16v break - Nu met brandschade!
PrutsyLJ
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3107
Geregistreerd: 17-12-2005

- C1 1.0 5 drs
Gepost: 01 oktober 2007 08:34 PM
  [ # 46 ]

En ik heb nog wel afgeklopt Laughing

Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005

Profiel  
 
mpostma
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9231
Geregistreerd: 03-01-2004

Gepost: 01 oktober 2007 08:35 PM
  [ # 47 ]
PrutsyLJ schreef:

En ik heb nog wel afgeklopt Laughing

Zie je gelijk hoe onzinnig dat is Very Happy

Profiel  
 
PrutsyLJ
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3107
Geregistreerd: 17-12-2005

- C1 1.0 5 drs
Gepost: 01 oktober 2007 08:41 PM
  [ # 48 ]

Heerlijk kansloos weer idd Laughing

Afijn, zometeen na het eten maar even de bak er af roppen en de plaat + drukgroep (met vast druklager) monteren. Met een beetje geluk kan ik samen met mijn pa de bak nog terughangen. Maar ik ben erg sceptisch na eerdere uitspraken van mij Laughing

Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005

Profiel  
 
JanS
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 309
Geregistreerd: 08-07-2004

Gepost: 01 oktober 2007 08:44 PM
  [ # 49 ]

Hallo, ik ben thuis!!!!

2CV R.I.P (1977) 
2CV R.I.P. (1980) 
BX 16rs R.I.P. (1985) 
BX 19TZI R.I.P. (1991) 
BX 16 TZI R.I.P. (1992) 
BX Chic R.I.P. (1992)
Xantia 1.8i 16V sold (1996)
Xantia 1.8i 16V R.I.P.(1997)
Xantia 2.0i 16V Break Exclusive sold (1999)
Xsara Picasso 1.8 16v (2000)

Profiel  
 
PrutsyLJ
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3107
Geregistreerd: 17-12-2005

- C1 1.0 5 drs
Gepost: 01 oktober 2007 08:44 PM
  [ # 50 ]

Fijn, kom maar op met die steeksleutel Exclamation

Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005

Profiel  
 
Status Quo
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1542
Geregistreerd: 28-07-2006

- AX GT injection ph1
Gepost: 01 oktober 2007 08:57 PM
  [ # 51 ]

vergeet nie je achteruitverlichting weer aan te sluite Razz

Profiel  
 
PrutsyLJ
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3107
Geregistreerd: 17-12-2005

- C1 1.0 5 drs
Gepost: 01 oktober 2007 09:17 PM
  [ # 52 ]

Bak is los Very Happy . Zometeen mag tie er onder vandaan. Even nieuwe drukgroep en plaat monteren, en als het lukt de bak nog terughangen. En mocht ik dan nog tijd en zin over hebben hang ik nog wat dradenzooi en dergelijk terug. Ik zie het allemaal wel.

Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005

Profiel  
 
Status Quo
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1542
Geregistreerd: 28-07-2006

- AX GT injection ph1
Gepost: 01 oktober 2007 09:23 PM
  [ # 53 ]

“gas” met die bak Razz

Profiel  
 
PrutsyLJ
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3107
Geregistreerd: 17-12-2005

- C1 1.0 5 drs
Gepost: 01 oktober 2007 10:18 PM
  [ # 54 ]

Zoh, het is hier gaan regenen. In andere woorden: GLOEIENDE GLOEIENDE. Goed, de versnellingsbak is iig los Rolling Eyes . Zij het met enkele uren vertraging. Morgen ben ik gelukkig eerder klaar met werken. Dus ik hoop dan eindelijk die rotklus af te maken.

Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27934
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 02 oktober 2007 12:17 AM
  [ # 55 ]

Ik had dit topic nog niet gezien Wink
Gefeliciteerd Cool

Straks dus 2 Citroëns met een gloednieuwe koppeling, das niet verkeerd.

Veel plezier ermee Exclamation

Profiel  
 
PrutsyLJ
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3107
Geregistreerd: 17-12-2005

- C1 1.0 5 drs
Gepost: 02 oktober 2007 10:12 PM
  [ # 56 ]

En de Xantia rijd!!!!!!!!!!

Very Happy

Zometeen even een uitgebreide update met fotoos en zo, maar eerst——> onder de douche Laughing

Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005

Profiel  
 
hogervp
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8162
Geregistreerd: 15-08-2004

- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- (Grand) C4 Picasso 1.6 e-HDi
Gepost: 02 oktober 2007 10:32 PM
  [ # 57 ]

Goed zeg, snel werk geleverd ondanks al die regen onderbrekingen.
Genieten maar!

wat heb jij nou weer voor kansloze opmerking Mossel:?:  Wink
Patrick

Iemand nog doneren?

Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
PrutsyLJ
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3107
Geregistreerd: 17-12-2005

- C1 1.0 5 drs
Gepost: 02 oktober 2007 11:00 PM
  [ # 58 ]

Zoh, nu even het uitgebreide verhaal. Omdat ik vandaag al om kwart voor 7 ben begonnen op mijn werk, kon ik ook om half 1 richting huis. Erg fijn, mijn pa was namelijk ook vrij. Dus hebben we gezellig samen aan de Xant geklust.
De bak was er zo onder vandaan, en toen kwam de oorzaak aan het licht. De koppelingsplaat was compleet vergruist Shocked . Er was echt alleen nog maar stof van over. Enkel de stalen vingers waar de plaat op vast zit waren er nog. Zie:

Gruis 1
Grijs 2
Oud/nieuw
Plaat close-up
Drukgroep oud
Drukgroep oud/nieuw

Zoals je kan zien is er van de plaat werkelijk waar niks meer over Shocked . Ook de drukgroep is ingesleten. Geen wonder dat de auto geen meter vooruit kwam. Nou ja, nadat we over onze verbazing heen waren, hebben we met het gebruikelijke “zonder brug een koppeling doen” gekloot de versnellingsbak terug gewurmt, en toen kon het fijne monteren beginnen.
De reden dat de auto zo brak op LPG liep bleek een gat in de luchtslang te zijn. Ergens in zijn leven heeft de auto een goede backfire gehad. De luchtslang word dan ook met tape bij elkaar gehouden en staat bovenaan het lijstje om vervangen te worden. Verder rijd de auto echt perfect nu! Ik had verwacht dat hij zo traag als dikke shit op LPG zou zijn vanwege de wat simpele LPG instalatie, maar het tegendeel is waar. Het ding is lekker vlot op LPG super dus Very Happy .
De hydractief vering is ook geweldig. De auto blijft mooi stabiel en onder de 60 km/u deint de auto heerlijk Laughing. Ook het bochtenwerk is genieten. De auto blijft mooi vlak en onderstuurd niet snel. Ik ben dus supertevreden, en vind dat ik dan ook wel een Cattamaran verdient heb Laughing

Nog wat laatste foto’s:
klik
klik
klik

En de 16v stilletjes alleen op de oprit: klik

En de beide neusjes tegen elkaar: klik

Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005

Profiel  
 
mpostma
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9231
Geregistreerd: 03-01-2004

Gepost: 02 oktober 2007 11:21 PM
  [ # 59 ]

@LJ en Pa:
heel netjes. Die koppeling was wel mooi zuunig tot de laatste draad opgemaakt. Zo zien we dat natuurlijk graag!

Ik heb eens met een Xantia 2.0 8v op lpg gereden en hoewel dat verder best een aftands en kansloos barrel was, reed ie toch nog redelijk vlot. Een 16v moet natuurlijk beter gaan.

En nou wel die Xantia gaan gebruiken om deuken te rijden en niet meer de BX Wink

Profiel  
 
GWHENDRIKS2
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5488
Geregistreerd: 01-07-2007

- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Gepost: 03 oktober 2007 12:33 AM
  [ # 60 ]

Goh met die ouwe koppeling kon je nog jaren mee vooruit! Wink

Goed werk zeg, Lijk me een .... karwei om dat te doen?
Zeker automonteur, of door veel te oefenen met de Bx?

Leuke auto alleen nog Activia-velgen eronder! (ik noem ze zo, omdat de activia-uitvoering mooie velgen eronder heeft toen der tijd!)

Mzzll gert Cool  Cool  Cool

Profiel  
 
 
4 van de 12
« Eerste  < Vorige 2 3 4 5 6 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook