De koelwaterslangen van m’n tzd turbo zijn erg slecht…..
Van de kleine garages begrijp ik dat die enkel nieuw te bestellen bij de dealer….. die reageren echter niet snel met een prijsopgaaf.
*weet iemand ongeveer wat dat kost?
*weet iemand een andere oplossing?
*heeft iemand wellicht een setje liggen?
Ze zijn erg uitgedroogd en bij sommige laat de buitenste laag los… Als ik dan toc heen berg geld in die auto ga stoppen om ‘em technisch goed te maken moet ik dit ook maar aanpakken.
groeten,
Daan
Dat de filosofie van citroen was dat een auto pas perfect is als je alles wat je niet nodig hebt eraf "designed" wil toch niet zeggen dat alles er vervolgens maar vanaf mag vallen?
Voor een prijsindicatie kun je even kijken in hbase . Veel dealers en materialenhandels leveren voor ongeveer deze prijs, er kan natuurlijk wat verschil in zitten, en niet alles staat erop…
Gorgelt u ook al met LHM?
Totaal aantal Berichten: 2999
Geregistreerd: 20-07-2007
- C5 Break 2.0i 16v Exclusive
Als er geen al te moeilijke bochten in zitten gewoon vanaf de rol kopen bij Brezan oid. Scheelt klauwen met geld en zijn dikker/beter dan de originele. Stuk oude slang meenemen od diameter opmeten.
The_Ghost schreef:Voor een prijsindicatie kun je even kijken in hbase . Veel dealers en materialenhandels leveren voor ongeveer deze prijs, er kan natuurlijk wat verschil in zitten, en niet alles staat erop…
Slangen en dat soort spul kun je vergeten bij de aftermarket leveranciers. Het is allemaal voorgevormd type specifiek spul. Ik heb ook wel eens geprobeerd dat soort dingen te bestellen via alternatieve kanalen, maar die verwijzen je allemaal terug naar de dealer.
Als deze dealer traag is kun je beter bij een andere dealer navraag doen. Heb je dit telefonisch of per mail of in persoon opgevraagd?
mpostma schreef:The_Ghost schreef:Voor een prijsindicatie kun je even kijken in hbase . Veel dealers en materialenhandels leveren voor ongeveer deze prijs, er kan natuurlijk wat verschil in zitten, en niet alles staat erop…
Slangen en dat soort spul kun je vergeten bij de aftermarket leveranciers. Het is allemaal voorgevormd type specifiek spul. Ik heb ook wel eens geprobeerd dat soort dingen te bestellen via alternatieve kanalen, maar die verwijzen je allemaal terug naar de dealer.
Als deze dealer traag is kun je beter bij een andere dealer navraag doen. Heb je dit telefonisch of per mail of in persoon opgevraagd?
Cornelis had op zijn witte tzd turbo nieuwe slangen laten zetten. Dat ging voor zover ik weet wel om een paar honderd euro…
Citroën dealer Noordegraaf in Waddinxveen heeft een BX Sport rijder als magazijnman (Arno), die moet je vast wel wat serieuzer te woord kunnen staan.
Ich bin ein Breaker
iemand tips waar je koperen/RVS bochten vandaan kunt toveren, beetje de maat van de koelwaterslangen zeg maar….. ‘k vrees dat ‘t zelf bochtjes knutselen wordt…..
“D’n Dealer” zegt dat het allemaal niet meer leverbaar is…. Ik mag langskomen om te kijken of er nog iets ligt wat past…. maar da’s duur inderdaad, “sommige slangen zijn 100 euro per stuk”...... Vandaag een dikke bestelling bij IDDStechnique gedaan; dus ik doe maar even rustig aan… (‘k moest wel van spoelolie bleken de dealers ook allemaal niet te hebben….... )
Dat de filosofie van citroen was dat een auto pas perfect is als je alles wat je niet nodig hebt eraf "designed" wil toch niet zeggen dat alles er vervolgens maar vanaf mag vallen?
Totaal aantal Berichten: 2999
Geregistreerd: 20-07-2007
- C5 Break 2.0i 16v Exclusive
Nogmaals: de manier waarop Citroen van A naar B gaat is vaak wel de fraaiste maar niet de enigste, dus met slang van de rol kun je vaak ook wel van A naar B komen zonder al te veel haakse bochten..
Dit heb ik laatst ook gedaan met de XM nadat ik één slang van 70 euro bij de dealer kocht en een paar dagen later een andere slang kapot ging.
Toen heb ik de stoute schoenen aangetrokken en zelf een route gefabriceerd met een slang van een paar tientjes (als ik me goed herinner) van veel betere kwaliteit….
Ik heb gezegd, ugh, en zal je verder niet lastig vallen.
haha, maar ik ben je wel dankbaar voor je tips hoor!
Binnenkort maar eens een zooi slangen halen en eens goed uitdokteren hoe ‘k t op ga lossen…..t.z.t. is ook m’n spoelolie,nieuwe bollen, verse LHM binnen….. dan de witte godin maar eens van nieuw slangenwerk en sapjes voorzien.
‘k vind wel dat je bij zo’n Turbodiesel overal verdomd slecht bij kunt, in vergelijking met de gewonde diesel…... daar kun je naast de motor gaan staan…..
Dat de filosofie van citroen was dat een auto pas perfect is als je alles wat je niet nodig hebt eraf "designed" wil toch niet zeggen dat alles er vervolgens maar vanaf mag vallen?
Totaal aantal Berichten: 2999
Geregistreerd: 20-07-2007
- C5 Break 2.0i 16v Exclusive
Jij durft, een BX een godin noemen, dat durf ik mijn XM niet eens te noemen in het openbaar…
ambijajance schreef:Jij durft, een BX een godin noemen, dat durf ik mijn XM niet eens te noemen in het openbaar…
Moet je nagaan hoe fijn een BX is.
Test
ambijajance schreef:Jij durft, een BX een godin noemen, dat durf ik mijn XM niet eens te noemen in het openbaar…
tja, ok…. ‘t ziet eruit als Patty Brard vanwege alle butsen en krassen…..... so I agree!
Maar ‘t blijft een fijne wagen…... ookal moet er veel aan gebeuren om d’r echt 100% goed te maken qua techniek…. maar goed, van m’n vriendin clearance gekregen er nog een flink aantal honderden euro’s aan preventief onderhoud tegenaan te pleuren (lees: al het waterslangenwerk,bollen,hydrauliek spoelen en verversen,octopussen en zelf ander subframe eronder stampen)
‘k moet wel toegeven dat een bx ‘t echt niet haalt bij een XM….dat zijn echt uberg^&%e bakken….
Dat de filosofie van citroen was dat een auto pas perfect is als je alles wat je niet nodig hebt eraf "designed" wil toch niet zeggen dat alles er vervolgens maar vanaf mag vallen?
DaanDus schreef:iemand tips waar je koperen/RVS bochten vandaan kunt toveren, beetje de maat van de koelwaterslangen zeg maar….. ‘k vrees dat ‘t zelf bochtjes knutselen wordt…..
Bij de bouwmarkten zoals Praxis en Gamma, ijzerhandel, etc.
Kun je het beste messing of nog goedkoper gietijzer nemen, koper en RVS is best wel aan de prijs als je een berg van die dingen gaat gebruiken. Persoonlijk zeg ik, is prima voor tijdelijk of als nood, voor de lange termijn en betrouwbaarheid, gewoon het originele spul erop. Bij de betrere automaterialen zaak is dat spul ook te bestellen en veel goedkoper dan bij de dealer.
Je kan het best aan elkaar klooien met stukjes verlengpijp maar ik kan je (ik ken de turbodiesel vrij goed) garanderen dat het een ramp wordt. Sommige slangen (vooral die van het waterpompverzamelhuis naar het expasietankje en de andere achter het blok die naar het kachelhuis gaan zijn ook nog eens gewapend tegen hitten en echt bewust in allerlei bochten gelegd zodat ze netjes gerout liggen en niet ergens tegenaan schuren.
Die slangen zijn idd duur en als je dealer zegt dat ze niet leverbaar zijn, probeer maar eens een andere, want met alle respect kan ik me dan niet voorstellen dat ie zijn best doet. De magazijnman kan zo in het systeem zien of de slang nog leverbaar is. Natuurlijk niet in het magazijn bij de dealer, maar wel bij het distributiecentrum in Oosterhout. Het is wel zo dat het behoorlijk prijzig spul is. Kijk niet gek op als je idd een paar 100 EUR lichter wordt.
Maar op de langere termijn tast aan elkaar klooien met pijpjes de betrouwbaarheid behoorlijk aan. Elke slangklemverbinding extra is weer een risicofactor die kan gaan lekken. Dat kun je makkelijk opvatten, maar ik heb met mijn blok waarbij ik dingen aan elkaar heb moeten klooien wel ervaren dat alles wat niet perfect zit op den duur gaat lekken.
Overigens kun je met stalen verwarmingspijp (22 mm or 15 mm standaard radiatorbuis) al best een hoop dingen namaken. Nadeel is dat het niet flexibel is en je dus weer rubber nodig hebt voor bepaalde verbindingen. Verder zul je het spanningsvrij op het blok moeten bevestigen, dat het nergens hard tegenaan kan rammelen anders kan ik je melden dat je echt overal contactresonanties krijgt.
Totaal aantal Berichten: 2999
Geregistreerd: 20-07-2007
- C5 Break 2.0i 16v Exclusive
‘k moet wel toegeven dat een bx ‘t echt niet haalt bij een XM….dat zijn echt uberg^&%e bakken….
Wat een uberg^&%e se bak is weet ik niet, maar ik heb ooit eens een hele mooie BX Chic ingeruild tegen wat later bleek een hele slechte basis XM, en werd daar niet blij van. Alles is tegen een prijs weer goed gekomen, maar ik verlangde een hele tijd mooi naar mijn BXje terug….
DaanDus schreef:
‘k moet wel toegeven dat een bx ‘t echt niet haalt bij een XM….dat zijn echt uberg^&%e bakken….
Ik vond jouw witte pracht anders helemaal niet vervelend rijden….
Ich bin ein Breaker
Totaal aantal Berichten: 367
Geregistreerd: 20-10-2005
- LN/LNA 11 RE Cannelle
- Xantia Turbo CT VSX break
Van de AX weet ik dat koelslangen bij de Peu dealer echt aanzienlijk goedkoper zijn dan de Citroën dealer.
Als dit blok ook in een peu geleverd is misschien ook voor de jouwe?
En anders bij slopertjes gaan kijken. Mijn reservesetje koelslangen komt ook uit een slopertje, en die zijn nog erg netjes.
Groet, Rogier