2 van de 2
 < Vorige 1 2
   
buitensporig hoog brandstofverbruik ZX 1.4i
gompy58
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 6206
Geregistreerd: 30-04-2004

Gepost: 30 september 2007 01:53 AM
  [ # 16 ]

daar ben ik het wel mee eens. Het zal niet de eerste keer zijn dat ze het wel fijn op je rekening zetten, met een serieus gezicht roepen dat het gedaan is maar ondertussen…

Profiel  
 
Erik Janszen
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 509
Geregistreerd: 23-09-2006

Gepost: 30 september 2007 02:11 PM
  [ # 17 ]

Het kan best gewoon aan de omstandigheden liggen,mijn verbruik wisselt tussen 1:11,5 en 1:16 (meestal 1:13 en een beetje) en dit is toch altijd seizoens/weer en afstand gebonden.

m.n. korte stukken wordt ie dorstiger,naar werk en winkel zijn dit ritjes van 3 tot 7 km.

Waarom ik Frans rijd?

Waarom niet?

Profiel  
 
The Hans Identity
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 473
Geregistreerd: 19-04-2007

Gepost: 30 september 2007 03:11 PM
  [ # 18 ]

we zullen zien, ik rijd 400km met deze tank en dan bereken ik het verbruik, moet verschil in zitten, zo niet, dan moet de garage em maar nakijken, we wachten (in spanning) af Smile

Profiel  
 
The Hans Identity
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 473
Geregistreerd: 19-04-2007

Gepost: 13 oktober 2007 08:37 PM
  [ # 19 ]

nou, deze tank kwam uit op 1:13, oftewel, weer min-of-meer terug op het normale verbruik bij mij rijstijl Laughing

Profiel  
 
sitroune
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 12
Geregistreerd: 10-01-2007

Gepost: 04 november 2007 06:38 PM
  [ # 20 ]

Re: buitensporig hoog brandstofverbruik ZX 1.4i

enige tips als het een 14i is
Bij een goedkope pomp getankt?
luchtfilter vervuilt?
bougies met vier electroden monteren
lage temperatuur en korte stukjes gereden?
zit de slang aan het hitteschild en aan het luchtfilter en gaat de klep in de aanvoer buis ook open
na een stuk rijden even de dop van de tank of er erg veel druk op staat.
keer een tank vol euro 98 en dan even nauwkeurig meten.

The Hans Identity schreef:

dag mensen,

afgelopen tank heb ik ineens slechts 1: 11.3 gereden, ik heb niet anders gereden dan anders en normaal gesproken is mijn verbruik niet laag, maar zeker niet zo hoog, zelfs de eerste tank toen ik nog moest wennen aan mn auto was het verbruik “slechts” 1:13. iemand enig idee hoe dit komt?

enige aanwijsbare reden die er is, is dat ik de auto stationair heb moeten laten draaien om te ontwazemen, wat overigens niet erg best gaat, maargoed, zoveel zou mijn auto niet moeten verbruiken stationair draaiend.

hier zijn de statistieken van meerdere tanks over de volledige duur dat ik de auto heb (februari)

depressed

Profiel  
 
JaapJ
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2999
Geregistreerd: 20-07-2007

- C5 Break 2.0i 16v Exclusive
Gepost: 04 november 2007 07:07 PM
  [ # 21 ]

enige aanwijsbare reden die er is, is dat ik de auto stationair heb moeten laten draaien om te ontwazemen, wat overigens niet erg best gaat, maargoed…..,


vervang je thermostaat maar eens, als ontwaseming niet goed gaat is de kans groot dat die open blijft staan en je moter niet/nooit goed warm wordt, dus hoog verbruik.
Je bent niet de enige op het forum momenteel…. Wink

Profiel  
 
 
2 van de 2
 < Vorige 1 2
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook