Hallo, heeft er hier iemand ervaring met een FlashLube i.c.m. een gas installatie ?
Wat is FlashLube:
Flashlube klepsmering is een hightech loodvervanger ontworpen voor extra bescherming van de klepzittingen en kleppen. Flashlube zorgt voor een beschermende laag op de kleppen en klepzittingen waardoor “metaal op metaal contact” wordt vermeden. Ook heeft het produkt een reinigende werking op de kleppen en de verbrandingsruimte.
http://www.vanmeenen.com/LPG-autogas-Vlaanderen/flashlube-bescherming_kleppen.htm
alvast bedankt voor de reacties!
Mijn DS—> http://www.mijnalbum.nl/Album=7MAOESVD
Wat ik hoor bij klanten van mij is dat het aardig spul is. Het heeft ook in 1 keer de markt veroverd, want ik kom het overal tegen. Het kost ook geen drol inkoop dan.
Het is weer een middel als tunap of forte, maar dan leuker geprijsd. Ben wel van mening als je knap tankt, ipv goedkope witte pomp spul, dat minder problemen zullen opspelen.
Probeer het gewoon eens, en kijk dan wat je ervan vind.
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Zonde van je geld.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Het is een product welke in de praktijk zijn effectiviteit weinig kan bewijzen. En omdat laboratoriumproeven niet voorhanden liggen, blijft het een middel waar je in moet geloven, of niet natuurlijk.
Ik ben er van overtuigd dat het wel iets positiefs zal doen, enkel heb ik GS-en, Dyane’s enzovoorts gezien die zonder dit goedje probleemloos 3 ton op LPG reden.
In mijn ogen (die sluiten als er een injectie-auto voor staat) is het vooral schadelijk als een installatie of de ontsteking niet goed afgesteld staat.
Maar ik zie geen enkele reden om het af te raden.
het zal wellicht enige positive punten hebben.
gas is nu eenmaal een droog iets, waar benzine toch wel wat smerende eigenschappen heeft.
ik heb het tot nog toe in 1 auto gezien, een TCT XM.
en daar had de inbouw specialist het aangesloten tussen een vacuumslang die zijn signaal naar de ECU gaf.
gevolg kun je raden…helemaal lekker liep hij niet meer.
ik heb hem ertussen vandaan gehaald, en de eigenaar vertelt, dat hij maar beter even weer terug kon gaan naar het inbouw station van de LPi installatie.
ik denk dat het wel nut heeft ,maar zoals Patje al aangaf,het is lastig te controleren.
meestal worden auto’s weer verkocht na enkele jaren gebruik, al dan niet op gas.
dus eigenlijk kun je het alleen testen met een auto die na 5 jaar gebruik bv 250,000 kms weg heeft gezet, de kop uit elkaar te halen,en de kleppen na te zien.
ga uit van, baad het niet, het zal zeker niet schaden.
mvgr wupke:die vanwege de twijfel en betaalbaarheid wel in zou bouwen in zn eigen auto, mocht deze op LPG/i gaan.
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Niet nodig en dus te duur.
Citroen!
Totaal aantal Berichten: 43265
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Ik heb al eerder iets over Flashlube geschreven:
Lees maar eens!
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 11737
Geregistreerd: 06-05-2007
- Xantia TD SX
Het schaadt iig de portemonnaie! Ik geloof niet zo erg in deze middelen. Maar wie ben ik…
Hoewel 1 ding heel zeker is: als je kop semi-recent gereviseerd is, zitten er dús geharde klepzetels etc. in en kan je kop (zeker qua klepzetels/schotels) dús tegen loodvrij & LPG - eerste vraag bij oude beesten als onze dames is dus: is de kop in de laatste 10, 15 jaar niet al eens gereviseerd?? Ik ken iemand na koprevisie zelfs zijn A-Ford uit 1930 op loodvrij stookt. Is géén probleem!
Derk
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
waterman771 schreef:Ik heb al eerder iets over Flashlube geschreven:
Lees maar eens!
Duidelijk , ik was ook van mening zoals meerdere personen hier dat qua geld inbouw kosten zijn dacht ik tussen de 40 en 70 euro wel meevielen, en idd. baad het niet dan schaad het niet.
Mijn ouders hebben 3 ton gereden in een Opel Kadett met gas installatie!
Dus eigenlijk conclusie NIET doen is zonde geld gewoon na x aantal km nieuwe kop erop en gaan met die banaan !
Mijn DS—> http://www.mijnalbum.nl/Album=7MAOESVD
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Een DS kop heeft af fabriek al harde zetels en als je netjes kleppen stelt gaan ze 5 ton mee.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
bogaard77 schreef:Een DS kop heeft af fabriek al harde zetels en als je netjes kleppen stelt gaan ze 5 ton mee.
Geld dat eigenlijk ook voor de oude 1911 motor/kop?
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
super.alexander schreef:bogaard77 schreef:Een DS kop heeft af fabriek al harde zetels en als je netjes kleppen stelt gaan ze 5 ton mee.
Geld dat eigenlijk ook voor de oude 1911 motor/kop?
Weet ik niet.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 11737
Geregistreerd: 06-05-2007
- Xantia TD SX
Af fabriek gehard?
Mooi. Weer een argument vóór de DS. Trouwens, de BMW M10 motoren vanaf ‘62 hebben ook consequent geharde zetels. Rijzen bij mij de vragen a) wanneer zijn ze met die grap begonnen en b) zouden moderne klepzetels dan nóg harder zijn?
Anders hebben er weet ik hoeveel mensen jaren lang voor de kat z’n viool op dure gelode benzine gereden??
Derk
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Penny Lane schreef:Anders hebben er weet ik hoeveel mensen jaren lang voor de kat z’n viool op dure gelode benzine gereden??
Derk
Juist! Ik ken er die op gelode benzine EN op LPG reden. En dan niet om de kleppen te smeren op benzine af en toe…
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Bedankt voor de reacties !.
Er rest mijn nu nog een vraag!, is het dan wel verstandig op secundair 98 te tanken?, voor het af en toe smeren .. en primair gewoon LPG?, of is 95 al afdoende?.
:: de FlashTube is voor mijn nu exit ..
Mijn DS—> http://www.mijnalbum.nl/Album=7MAOESVD
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005
- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Dat zal je eigenhandig moeten proberen.
Ik tank altijd in mij I.E. , 98 RON,aangezien ze minder rijd op 95 RON en er lichte zwarte walmpjes uit de uitlaat komen.
Maar ik denk,de carburatie modellen,dat deze best overweg kunnen met 95 RON