beste forumleden
Mijn 23 carburateur loopt nogal wisselvallig stationair. Op gas of benzine maakt vrijwel geen verschil. Ook het ontstekingstijdstip van de 123 heeft hier geen effect op. Zat zelf te denken aan valse lucht langs het inlaatspruitstuk of de voet van de carburateur, maar testen met remmenreiniger geeft geen verschil.
Ik heb wel wat speling op de gasklepas, maar die heeft hij al jaren. en dit is iets van het laatste half jaar dat geleidelijk aan erger wordt.
Hij ploft als het ware een beetje. Heeft iemand enig idee waar ik het zou moeten zoeken?
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Kleppen goed gesteld? Frisse bougies? frisse kabels? Mengsel niet te rijk op gas? Gasklepas speling niet buiten proporties geworden(zolangzamerhand)? Toerental niet te laag?
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
bedankt voor je snelle reactie bogart,
De bougies en kabels heb ik naar aanleiding hiervan vervangen, aan de afstellingen van de carburateur of de gasinstallatie leek het me niet te liggen, omdat overschakelen geen wezenlijk verschil oplevert, maar naar de kleppen heb ik nog niet gekeken.
Over de speling op die gasklepas, heb je enig idee wat acceptabel is? en zijn er oplossingen voor revisie. daar hoor of lees je weinig over terwijl er volgens mij heel wat ds en rondrijden met een versleten carburateur.
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Mag een klein beetje speling hebben, maar hoe minder hoe beter. Een goed fijnmechaniker kan het asgat uitboren en busjes erin maken.
Maar als de as slecht is, is het vlottergedeelte meestal ook gaar. Een goede gebruikte is soms simpeler te krijgen.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>