hallo,
ik heb een probleempje met de achtervering van mijn bx.
als ik de wagen start werkt de vering goed maar heb wel de indruk dat de achterkant niet helemaal op niveau staat ???
als ik op de achterbumper duw dan steekt de hydrolische pomp bij en komt de achterkant mooi omhoog maar ik heb de indruk dat de vering te soepel is.
als er iemand met de auto weg gaat zie ik dat de achterkant niet geheel op niveau staat, maar dit is niet altijd het geval.
hopelijk heb ik het een beetje goed uitgelegd
mvg
Cis
: : : :
voorraadbol .
hoevaak tikt of hoor je een tik geluid uit het voorronder?
die voorraadbol testen of vervangen.
er dient 63 BAR in die bol te zitten, alles onder de 50 is niet goed, minder dan 40 is of vullen of vernieuwen.
je rijhoogte.
je auto in de laagste stand,, voor en achter bij de dorpel de hoogte meten.
auto in de hoogste stand.. voor en achter bij de dorpel meten.
auto in rijstand,,
als het goed is staat je auto exact tussen die 2 in hoogste<>laagste..
zowel voorkant dorpel als achter, is rijhoogte gelijk…
de hoogte kun je niet verstellen zonder brug, je moet nm onder de auto de hoogte inregelen.
op de torsiestang zit een beugel met een M7 boutje, sleutelmaat 11..
die bout oplossen, zodat de klem klem/glijvast zit.
dan de klem verdraaien TOV de torsie as.
de hoogte past zich dan aan.
let wel.,het gaat per mm verplaatsen,, als ineens veel, word het puzzelen om hem weer goed te krijgen..
afstellen altijd met LOPENDE MOTOR..
mvgr wupke
Re: achtervering 1.4
cissen schreef:hallo,
ik heb een probleempje met de achtervering van mijn bx.
als ik de wagen start werkt de vering goed maar heb wel de indruk dat de achterkant niet helemaal op niveau staat ???
als ik op de achterbumper duw dan steekt de hydrolische pomp bij en komt de achterkant mooi omhoog maar ik heb de indruk dat de vering te soepel is.
als er iemand met de auto weg gaat zie ik dat de achterkant niet geheel op niveau staat, maar dit is niet altijd het geval.
hopelijk heb ik het een beetje goed uitgelegd
mvg
Cis
: : : :
Ik zou eerst eens zorgen voor verse LHM en het doorspoelen van het systeem; dit soort problemen wordt vaak veroorzaakt door vuile LHM.
Ich bin ein Breaker