Hallo,
nieuw hier op dit forum. Morgen haal ik mijn nieuwe Citroen C4 op. Het is een berline uitvoering, met het Ligne Business optie pakket.
Zijn er nog dingen die ik moet controleren/vragen? Is er bijvoorbeeld recentelijk een software update geweest waar ik naar moet vragen of die er in zit (lees hier op het forum iets over airco software)? Terug roep acties (kan ik weinig recentelijks van vinden alhier), andere punten die weleens mis gaan bij aflevering?
Verder hoop ik veel lol te hebben aan de auto. Ik ben 2 meter lang, dus heb een auto gezocht waar ik lekker in paste (binnen budget uiteraard). De citroen had lekker grote stoelen en binnen budget alles erop en eraan.
Jullie horen sowieso nog wel hoe de auto bevalt
Groeten, Walter.
Gefeliciteerd
Ben zelf ook wel benieuwd naar de antwoorden.
Nog een maandje en dan mag ik mijn C4 cooltech ophalen.
Mag ik vragen waarom je voor de ligne bussiness gekozen hebt ?
Besteld 21 juli 2007:
Citroen C4 Image Berline EB6V
met bluetooth carkit.
Geleverd 9 februari
Nijlpaard schreef:
Het alternatief was de Image (volgens mij hetzelfde als Cooltech). Het business pakket was zinniger voor mij. De interessante verschillen:
- wel tomtom bij business
- geen warmte werende voorruit bij business (op zich jammer, maar anders problemen met GPS)
- wel middenarmsteun op business: wilde ik perse hebben
- geen regensensor en lichtsensor (lichtsensor wil ik perse niet hebben, regen sensor zou ik nog mee kunnen leven)
- parkeer sensoren konden me niks boeien
- lichtmetalen velgen vondt ik wel aardig
Hoop alleen wel dat ik alle speakers in de auto krijg. Bij Image staat expliciet radio met 6 speakers. Hoop dat dat bij de mijne ook zit, anders moet ik dat achteraf weer uitbreiden.
walto schreef:Nijlpaard schreef:
Het alternatief was de Image (volgens mij hetzelfde als Cooltech). Het business pakket was zinniger voor mij. De interessante verschillen:
- wel tomtom bij business
- geen warmte werende voorruit bij business (op zich jammer, maar anders problemen met GPS)
- wel middenarmsteun op business: wilde ik perse hebben
- geen regensensor en lichtsensor (lichtsensor wil ik perse niet hebben, regen sensor zou ik nog mee kunnen leven)
- parkeer sensoren konden me niks boeien
- lichtmetalen velgen vondt ik wel aardigHoop alleen wel dat ik alle speakers in de auto krijg. Bij Image staat expliciet radio met 6 speakers. Hoop dat dat bij de mijne ook zit, anders moet ik dat achteraf weer uitbreiden.
Grappig.
Ik heb nou juist voor de Cool-tech gekozen omdat ik de bussiness het net niet vond.
Het enige echt interessante vond ik de cd-wisselaar in de middenarmsteun t.o.v de cool-tech.
Die is ook achteraf wel te plaatsen maar dan kost het minimaal 1000 euro.
Dus laat ik een standaard steun a 100 euro plaatsen. Zit toch MP3 op de radio
Die problemen met de warmtewerende vooruit zijn wel op te lossen en het scheelt enorm in de zomer. (Zeker op een hete dag in de file).
Vind het ook vreemd dat die nu juist NIET op een bussiness zit
Overigens zit er bij de cool-tech ook een TomTom
Regensensor wil ik hebben. Dat ding mis ik sinds ik mijn 206 heb in moeten leveren, die had er wel 1 en vind zo’n ding ideaal.
Waarom speciaal NIET de lichtsensor ?
Parkeersensoren achter vind ik bij de huidige auto’s gewoon een verademing. Die nieuwe wagens zijn zo bol dat je geen idee meer hebt waar ze beginnen en waar ze ophouden.
Mijn vrouw was er ook zeer blij mee trouwens
LM velgen rijd ik toch altijd krassen op. Doe mij maar wieldoppen. Die zijn goekoper om te vervangen
Je hebt trouwens gewoon radio met 6 speakers in je Ligne Bussiness
[edit]
En nog een verschil tussen ligne bussiness en CT was dat ik op de CT een bluetooth carkit kon bestellen en op de ligne bussiness niet.
Besteld 21 juli 2007:
met bluetooth carkit.
Geleverd 9 februari
Nijlpaard schreef:
Die problemen met de warmtewerende vooruit zijn wel op te lossen en het scheelt enorm in de zomer. (Zeker op een hete dag in de file).
Vind het ook vreemd dat die nu juist NIET op een bussiness zit![]()
Overigens zit er bij de cool-tech ook een TomTom
och, altijd zonder zo’n voorruit gedaan. Zelfde met parkeer sensoren. Werkt prima
Nijlpaard schreef:
Waarom speciaal NIET de lichtsensor ?
[/qoute]Omdat ik zelf besluit wanneer de lampen aangaan en dat is altijd. Dat is veiliger. Wanneer het donker wordt aan en wanneer het lichter wordt uit, dat kan zo’n sensor. Wanneer je de zon in de rug hebt, dat kan zo’n sensor niet. Als je onder bomen rijdt met tussendoor steeds lichte stukken, moeten de lampen ook aan. Kan zo’n sensor ook niet. Onveilig dus, als je op de sensor vertrouwt.
dus willik em niet. Anderen denken daar anders over, weet ik, mag ook. maar dat is waarom ik zo’n ding niet wil
Nijlpaard schreef:
Je hebt trouwens gewoon radio met 6 speakers in je Ligne Bussiness
Gelukkig. Tijdens de testrit was ik enorm te spreken over het geluid in de C4. Volgens de dealer waren dat gewoon de standaard speakers, dus da’s mooi.
Viel spaas damiet!
Ik hoop dat mijn vrouw over niet al te lange tijd ook aan de C4 gaat.
Mooie wagen, kan ik er mee rijden!
C4 Feel handgeschakeld, C5 Aircross, Voorheen C5 II 2.0 16V berline, C1, C5 Break Ligne Prestige 2.0 16V Phase I, CX Prestige, XM 2.0 16V, Xsara Break, Xantia 1.6 Tentation, 2x AX, Xantia 1.8 16V.
Hallo,
Is het niet zo dat je het licht ook handmatig kan aandoen ookal heb je een licht sensor?
Ook heb ik wel eens gehoord dat de garage de sensor zo kan instellen dat het licht aangaat wanneer je de auto start.
Groet,
Marinus
Nu Citroen C6 2.7 exclusieve en C2, gereden Saxo 1.4 en AX 11TGE
nix mis de Ligne Business trouwens. Mooie complete auto voor mooie prijs!
C4 Feel handgeschakeld, C5 Aircross, Voorheen C5 II 2.0 16V berline, C1, C5 Break Ligne Prestige 2.0 16V Phase I, CX Prestige, XM 2.0 16V, Xsara Break, Xantia 1.6 Tentation, 2x AX, Xantia 1.8 16V.

Totaal aantal Berichten: 5999
- C4 (2004-heden) berline Image
- C5 X Shine Hybrid 225
Marinus schreef:Hallo,
Is het niet zo dat je het licht ook handmatig kan aandoen ookal heb je een licht sensor?
Ook heb ik wel eens gehoord dat de garage de sensor zo kan instellen dat het licht aangaat wanneer je de auto start.
Groet,
Marinus
Natuurlijk kan je het licht handmatig bedienen.
Verder kan je door de dealer de instelling “appèlverlichting” laten activeren. Dan brand je licht altijd waneer je de auto op contact hebt en/of de motor draait.
Marinus schreef:Hallo,
Groet,
Marinus
Weet niet hoe ‘t bij een C4 is maar bij een renault megane met lichtsensor kan het in ieder geval wel, gewoon door je licht altijd aan te laten staan (gaat vanzelf uit wanneer je de auto uitzet).
tilanus schreef:
Natuurlijk kan je het licht handmatig bedienen.
Verder kan je door de dealer de instelling “appèlverlichting” laten activeren. Dan brand je licht altijd waneer je de auto op contact hebt en/of de motor draait.
Kijk en dat zijn nou zinnige tips. Want we hadden ooit een Punto en daarbij stonden de lampen altijd aan als de motor startte. Een auto als een citroen die zo vol handigheidjes en moderne dingetjes zit: ik vondt het stom dat ik de lampen nog zelf aan moest doen. En erg jammer eigenlijk ook.
dus dat ga ik zo meteen regelen dat ze dat nog even snel voor me doen. Ik heb geen lichtsensor, dus als ze gewoonj altijd aan kunnen: heerlijk.
Helaas, Ik denk dat dit alleen kan op de modellen met lichtsensor!
Marco

Totaal aantal Berichten: 5999
- C4 (2004-heden) berline Image
- C5 X Shine Hybrid 225
C4Marco schreef:Helaas, Ik denk dat dit alleen kan op de modellen met lichtsensor!
Marco
Ik dacht het ook ja….helaas
Maar misschien is er wel een mogelijkheid; Check even bij je dealer.
tilanus schreef:C4Marco schreef:Helaas, Ik denk dat dit alleen kan op de modellen met lichtsensor!
Marco
Ik dacht het ook ja….helaas
Maar misschien is er wel een mogelijkheid; Check even bij je dealer.
blijkbaar niet dus. Nouja, ook geen ramp.
Opgehaald!
Nou, ik hebbem. Auto is helemaal in orde, op 2 punten na:
- TomTom hadden ze niet, dus die wordt nagestuurd
- Er is een Nokia carkit in gebouwd. Ik had dus een Parrot ck 3200 ls color besteld. Hiervoor wordt nog een afspraak met mij gemaakt.
voor bovenstaande puntjes heb een fles wijn gekregen en als het netjes recht gezet wordt, vindt ik het verder prima.
de auto rijdt heerlijk, dus ik ben er helemaal gelukkig mee.
Gefeliciteerd en veel veilige km’s gewenst
Wat voor kleur heeft ie eigenlijk ?
Besteld 21 juli 2007:
met bluetooth carkit.
Geleverd 9 februari