Hey Walto,
Veel plezier met de Cee Vier! Welke motor heb je erin?
Heb vanaf januari een LB uitvoering, Berline 92 HDi in het zwart. Fijne auto. Ik ben 1.96 en kan er uitstekend in zitten.
ENTE schreef:Hey Walto,
Veel plezier met de Cee Vier! Welke motor heb je erin?Heb vanaf januari een LB uitvoering, Berline 92 HDi in het zwart. Fijne auto. Ik ben 1.96 en kan er uitstekend in zitten.
ik heb test gereden in de 90pk 1.6 hdi. Fijne motor, erg soepel, maar te sloom. Ik moet er bij zeggen: mijn vorige voertuig was een motor van 230 kilo en 100pk vermogen (reed ik alles op, ook in de winter), dus ik vindt iets al snel traag. De auto van mijn vriendin is een seat ibiza met een oersterke 1.9tdi met 100pk.
dus heb ik de 110pk versie besteld. En ik moet zeggen: daar heb ik absoluut geen spijt van! Ik ben hem nog aan het inrijden, dus veel gas geven doe ik absoluut niet, maar hij voelt heel sterk aan. En gisteren reed ik 100 en zette ik de cruise control op resume naar 140. Dan krijg je een hele fijn duw in de rug (en ik heb snel de cruise control er weer af gehaald en zelf naar 140 geaccelereerd, rustiger).
@Walto: da’s een fijne die 110pk! Zeker vanwege de overboost-functie!
In de praktijk mis ik de 18pk eigenlijk niet , zoals je al aangeeft is de 92 HDi erg soepel.
En met het huidige bijtellingsklimaat zijn die 2000 euro minder ook wel lekker…
Qua snelheid is het geen supersprinter maar in vergelijk met mijn vorige auto (Megane 120pk diesel) slaat de C4 verassend genoeg geen gek figuur.
Mocht ik uiteindelijk opteren voor meer power dan is een chippie natuurlijk ook mogelijk ...
Tot nu toe heb ik er een hele fijne auto aan. Zie het Review via AutoWeek:
ENTE schreef:@Walto: da’s een fijne die 110pk!
Zeker vanwege de overboost-functie!
In de praktijk mis ik de 18pk eigenlijk niet , zoals je al aangeeft is de 92 HDi erg soepel.
En met het huidige bijtellingsklimaat zijn die 2000 euro minder ook wel lekker…
Qua snelheid is het geen supersprinter maar in vergelijk met mijn vorige auto (Megane 120pk diesel) slaat de C4 verassend genoeg geen gek figuur.
overboost: heb ik 110 pk als ik de overboast functie gebruik? Of heb ik 110 pk, en met de overboast iets extra’s? En hoeveel is het verschil tussen wel / geen overboast? Ik wist overigens niet eens dat deze auto een overboast had, maargoed. Nog lang niet aan toe natuurlijk: eerst maar es inrijden.
er is overigens een groot verschil tussen motoren, veel groter dan pk’s alleen. ik had zelf een polo 1.4 tdi als voorloop, met 70pk. Goede kennis heeft een Opel Corsa met een 1.2 liter benzine, 80pk. die polo was lekker vlot, die opel corsa is de langzaamste auto waar ik ooit in gereden heb.
pk’s zeggen dus absoluut niet alles blijkt.
@Walto: normaal heeft een C4 HDi 110pk een koppel van 240 NM. Bij bijvoorbeeld inhaalmanouvres (lees: pedal to the metal) verhoogt het motor-management tijdelijk de turbodruk en krijg je een even een koppel van 260 NM ( de overboost) en dat merk je!



Totaal aantal Berichten: 243
Geregistreerd: 30-03-2007
- C3 1.4 HDI 16v exclusive
- (Grand) C4 Picasso 2.0 HDI EBV exclusive
- DS 3 1.6 THP Sport&Chic
- Xantia V6 Exclusive
de kleur is idd jaune anodisé
mvg