Hoe ziet een snoek een DS ?
bartjes
> 1400 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1452

- ID/DS DSuper LPG 5bak
- Xantia 1.8 16v Break
Gepost: 03 oktober 2007 11:42 PM

Om antwoord op deze vraag te geven, ga je met de DS op vakantie, neemt een analoog fototoestel mee (in mijn geval een Olympus OM-1 van ongeveer zo oud als de voiture), neem de standaard 50 mm lens maar dan met F1.2 en een opschroef-fisheye lens. Dit is de juiste setting als uitgangspunt :

In de La bombe stond een foto zoals de volgende als reclamefoto van die tijd :

Alleen in het clubblad reed de DS of was dit effect gecreerd. Om de foto van de folder te kunnen hebben gemaakt moet denk ik de achterklep zijn gedemonteerd en de fotograaf heeft in de kofferbak gezeten, een drager achter de DS zijn gemonteerd waarop de fotograaf de foto heeft gemaakt, maar de meest plausibele is dat eer zuignap statief is gebruikt met een draad-ontspanner.

De volgende foto zou de chef-designer van de C6 wel eens in verlegenheid kunnen brengen. Hij heeft voor het ontwerp van de voor-partij van de ^6 waarschijnlijk een dergelijke foto gemaakt, chroom iets anders ingedeeld, double chevron in de grille verwerkt en Xenon lampen toegepast.

Aan deze foto’s kun je ook zien dat onze scanner nu eigenlijk wel definitief aan een pensioen toe is, alhoewel deze nog lang niet zo oud is als auto en fototoestel….....

Groetjes, Bart

DSuper 1.9 LPG blue d’ Orient 01-1972
Het enige wat ik in een andere auto zie is de reflectie van die van mij.

Profiel  

© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook