geluid tomtom via BT carkit
mpostma
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9231

Gepost: 04 oktober 2007 06:25 PM

Ik rij al een tijdje rond met de volgende combi:
Orange SPV m700 = HTC 3600 met TomTom 5
Parrot Bluetooth CK3000 Evolution.

Het bellen met deze combi gaat prima. Met connecten van de carkit hoor je een piepje en dan gaat vervolgens het telefoongeluid via de carkit ipv via het aparaat zelf.

Nou vraag ik me af of ik de output van TomTom of Windows Media (MP3 dus) ook niet via de carkit (die dus met Bluetooth is verbonden met de PDA) zou kunnen laten horen. Met name voor de TomTom instructies zou dat prettig zijn. Ik weet dat het kan met sommige BT oortjes en ik krijg de indruk dat het puur een software matige instelling zou moeten zijn, maar ik kan het nog nergnes terugvinden. Er draait trouwens Windows Mobile op.

Natuurlijk zou je dan nog een conflict kunnen krijgen als je een Tomtom aanwijzing krijgt terwijl je net aan het bellen bent. Dat dan de instructie verloren gaat, lijkt me niet zo’n probleem.

Iemand een idee?

Profiel  

Mechuccio
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3455

- BX 16 Soupapes
- HY HY camper
- XM 2.0i 16V VSX Break
Gepost: 04 oktober 2007 06:56 PM
  [ # 1 ]

Hey Marten,

Helaas kun je niet de navi geluidjes (of andere zoals MP3) via je ck te laten lopen. Dat ondersteunt ie gewoon niet.
Dat heeft te maken met de connectie die pas écht tot stand komt bij een inkomend of uitgaand telefongesprek.

Wellicht ooit via een update, maar nu dus nog niet.

Ik krijg zelf deze week als het een beetje meezit de CK3400 (met ingebouwde GPS antenne) ben benieuwd of die het wel kan eigenlijk.

http://www.mechuccio.nl
Mijn auto’s: XM 2.0i 16V break VSX, HY Camper DA-11-30, BX 16Valve MKII 10-GB-RX
Ex: 7 BX, 1 XM, 1 ZX

Profiel  

mpostma
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9231

Gepost: 04 oktober 2007 07:34 PM
  [ # 2 ]
Mechuccio schreef:

Hey Marten,

Helaas kun je niet de navi geluidjes (of andere zoals MP3) via je ck te laten lopen. Dat ondersteunt ie gewoon niet.
Dat heeft te maken met de connectie die pas écht tot stand komt bij een inkomend of uitgaand telefongesprek.

Wellicht ooit via een update, maar nu dus nog niet.

Ik krijg zelf deze week als het een beetje meezit de CK3400 (met ingebouwde GPS antenne) ben benieuwd of die het wel kan eigenlijk.

Hmm. Ik begreep namelijk dat bij een TomTom rider (voor motorrijders) het apparaat niet eens een speaker heeft, maar gewoon via een BT oortje zijn aanwijzingen aan de toehoorder doorfluistert.

In theorie zou het met de hardware wel moeten kunnen, maar ja.. in de praktijk valt dat blijkbaar tegen.

Die 3400 is wel een stuk uitgebreider. Maar in mijn geval vond ik het niet nodig om een carkit te hebben met een uitgebreid display waar je tel. nummers kan kiezne, terwijl de PDA er pal naast zit in zijn houder. Stel dat je een klein rottelefoontje hebt dat nog in je broekzak zit, dan heeft zo’n extra display wel toegevoegde waarde.

Profiel  

Mechuccio
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3455

- BX 16 Soupapes
- HY HY camper
- XM 2.0i 16V VSX Break
Gepost: 04 oktober 2007 11:41 PM
  [ # 3 ]

in combinatie met een (bijna) willekeurig BT headsetje zul je wel de tomtom instructies via de headset kunnen beluisteren, dat is het kromme, juist bij de 3000 (en ik geloof ook de 3100 en 3200) zal hij enkel de gesprekken over de carkit gooien.
Hardware is inderdaad geschikt, maar het blijft wachten op heren parrot om de software ook geschikt te maken.

En die 3400 neem ik puur voor de “bling” waarde Laughing
Ik houd wel van TFT schermpjes en het is al lang geleden dat ik er een in de BX had Very Happy

http://www.mechuccio.nl
Mijn auto’s: XM 2.0i 16V break VSX, HY Camper DA-11-30, BX 16Valve MKII 10-GB-RX
Ex: 7 BX, 1 XM, 1 ZX

Profiel  

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook