Ruimte tussen benzinevulpijp en binnenscherm:open of dicht?
JoF
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 606

Gepost: 04 oktober 2007 07:21 PM

Dag,

heb net de kofferbak en het rechterachterscherm van mijn recent gekochte DS 21 geïnspecteerd, en dat ziet er zondermeer perfect uit. De bekleding die in de kofferbak geplakt was, heb ik er volledig uit gehaald en de lijmresten ga ik verwijderen. Daarna leg ik alleen op de bodem van de kofferbak een losse mat. Verder isoleer ik de plaat die tegen de achterbank gemonteerd is, en dat moet dan voldoende zijn, ik heb straks géén behoefte aan een constant natte kofferbak voor het geval er ergens water binnensijpelt en ik dat te laat merk.
Bij de inspectie van de buitenkant van het binnenscherm van de kofferbak (in de achterwielkast) zag ik dat er flink wat vuil opgehoopt zat tussen de benzinevulpijp en het binnenscherm (net op het bijna horizontaal lopend gedeelte), ongeveer op de plek waar de vulpijp met de beugel vastgeschroefd zit aan het binnenscherm. Is het de bedoeling dat er tussen de vulpijp en het binnenscherm over de volledige lengte van de vulpijp ruimte vrij blijft, dus dat de pijp als het ware nergens het binnenscherm raakt ? Mogelijk is er teveel tectyl gebruikt en is dat de reden van het dicht zitten. Graag jullie reactie.

Jumpy 2.0 HDi 136 PK FAP 9/2008, Buscamperuitvoering (Gris Fer Metallic)
Xsara Picasso 1.6 Image 7/2007 (Gris Aluminium)
2CV6 Spécial 6/1988 (Blanc Meije)
Renault 4 TL Savane 1990 (Rouge), in restauratie
(in verleden 2x Acadiane, 3x2CV, DS21, Visa, GSA-Break, 2xBX D, 2xXantia D, C5 HDi)

Profiel  

Egbert
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2972

Gepost: 04 oktober 2007 09:04 PM
  [ # 1 ]

Re: Ruimte tussen benzinevulpijp en binnenscherm:open of dic

JoF schreef:

Is het de bedoeling dat er tussen de vulpijp en het binnenscherm over de volledige lengte van de vulpijp ruimte vrij blijft,

De vulpijp hoort met de klemmen tegen het binnenscherm aangedrukt te zitten

Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl

Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma

Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016

Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper

Profiel  

Dirkman
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 963

Gepost: 05 oktober 2007 12:02 AM
  [ # 2 ]

er ligt altijd een hoopje zand in de goot tussen pijp en scherm. roest heb ik er niet gezien echter. goed beschermen, klaar.

.komma

Profiel  

JoF
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 606

Gepost: 05 oktober 2007 12:54 AM
  [ # 3 ]

Oké, bedankt, dan weet ik dat de bevestiging zit zoals die hoort te zijn.
Groeten, Jo F

Jumpy 2.0 HDi 136 PK FAP 9/2008, Buscamperuitvoering (Gris Fer Metallic)
Xsara Picasso 1.6 Image 7/2007 (Gris Aluminium)
2CV6 Spécial 6/1988 (Blanc Meije)
Renault 4 TL Savane 1990 (Rouge), in restauratie
(in verleden 2x Acadiane, 3x2CV, DS21, Visa, GSA-Break, 2xBX D, 2xXantia D, C5 HDi)

Profiel  

© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook