Niks meer aan toe te voegen. Ik hoop dat TS wat aan de foto’s heeft voor de beeldvorming.
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Avatar](/images/avatars/uploads/avatar_2862.jpg)
Totaal aantal Berichten: 478
Geregistreerd: 11-01-2006
- XM 2.1 TD
- C5 1.8 16v
- (Grand) C4 Picasso 1.6 HDi Fap
- XM 2.0 TurboCT
Prima foto’s hoor, zo ziet het er ook gewoon uit. Nadeel bij de XM is dat je het nooit zult zien zo. Het blok hoeft niet los, gewoon aftappen van je vloeistof en de drie bouten opzoeken. Ik meen dat onder 1 bout een klemmetje zit voor een andere leiding, zoiets.
Bij mij is de pakking met vloeibare pakking gedaan, zoals ik aangaf, ik kreeg er geen pakking bij en de vorige zat ook met vloeibare pakking. Het vergt wat geduld, want er blijft nog een tijdje koelvloeistof uit het huis lekken of uit de slang. Dus niet te snel dicht willen maken als je vloeibare pakking gebruikt. Verder was het (op een brug) appeltje eitje en was ik de meeste tijd kwijt aan vloeken en klagen.
Je moet het gewoon een keer gedaan hebben (zoals bijna alles).
Nu C5 tijger…
Nou, zoals ik het nu allemaal lees valt het best mee, beetje lastig te bereiken maar ok…
Vandaag nog even snel bij de Brezan een nieuwe thermostaat besteld. 19euro. Het water is nog keurig blauw en gloednieuw, aangelengd met Bars Leak, dus dat vang ik keurig op en ga ik hergebruiken.
Ik ga zaterdagochtend maar eens proberen of ik er met bokjes bij kan komen, die doe-het-zelf garage is superduur en hiermee ben je zowieso 2uur bezig. De grootste hoeveelheid water komt uiteindelijk toch nog uit de slang die je loshaalt, (niet uit de radiator-aftap-plug) dat is wel jammer, maar ok.
Magical box specialist! Read-out and reset your computer yourself!
@ Malle pietje.
ga eens kijken wat een plastic lekbak kost voor onder de wasmachine, die zijn erg handig met deze klusjes.
het water stroomt Nm alle kanten op, dus een groot oppervlak lekbak is reuze handig, zeker als de KV wilt hergebruiken..
Blokker/boerenbond/witgoedwinkels ed verkopen die bakken geloof ik.
mvgr wupke
kreazyV8wuppo schreef:@ Malle pietje.
ga eens kijken wat een plastic lekbak kost voor onder de wasmachine, die zijn erg handig met deze klusjes.
het water stroomt Nm alle kanten op, dus een groot oppervlak lekbak is reuze handig, zeker als de KV wilt hergebruiken..Blokker/boerenbond/witgoedwinkels ed verkopen die bakken geloof ik.
mvgr wupke
Check,da’s een goeie. Nadeel van een lage grote bak is dat je het nergens in kunt afgieten, omdat de bak zo instabiel is. Maar een hoge past weer niet onder de auto. Bij de blokker heb ik al gekeken, dus het wordt de boerenbond dit weekend….
Magical box specialist! Read-out and reset your computer yourself!
je moet ook in de grote bak een klein afwasteiltje oid zetten, waarin je de hoofdmoot opvangt.
het restant lekkage is wel goed terug te gieten in dat teiltje ,als eea uitgelekt is,en dichtgemonteerd.
daarnaast is het handig omdat je geen schroeven bouten ringen en ander freubelspul kwijt raakt tussen de stoeptegels ed..
mvgr wupke
Gisteren de thermostaat vervangen. Wat een rotklus! Eerst het systeem volledig afgetapt, met een slangetje op het tuitje onderaan de radiator kan jehet netjes opvangen. Wiel eraf, kappen eraf, en zoeken naar de boutjes. Daar kom je dus echt met geen mogelijkheid bij met een ratel, steeksleutel oid. Enfin, na een uur had ik de thermostaat eruit. Die was inderdaad aan vervanging toe. De rubberpakking heb ik opnieuw gebruikt, met wat vloeibare pakking erbij paste alles weer keurig terug.
Vandaag op en neer geweest naar Eindhoven, vanmorgen natuurlijk file gehad en vanmiddag met een gangejte van 160 terug naar Den Haag en ze heeft alles keurig ondergaan. Netjes zo rond de 85graden, in de file op 90 en bij 160 ook, dus ben zeer tevreden.
Even het niveau in de gaten houden….
Magical box specialist! Read-out and reset your computer yourself!
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Avatar](/images/avatars/uploads/avatar_4562.jpg)
Totaal aantal Berichten: 4870
Geregistreerd: 13-08-2006
- Xsara Scootertje.
Top man, je bent toch wel een handige knakker hoor.
” Citroën amateur monteur in ruste!? Mijn scootertje Kymco PeopleS 4T 50 “
eXpelliarMus schreef:Top man, je bent toch wel een handige knakker hoor.
![]()
Nou, dat heeft ook zo zn grenzen hoor!
Magical box specialist! Read-out and reset your computer yourself!
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Avatar](/images/avatars/uploads/avatar_2862.jpg)
Totaal aantal Berichten: 478
Geregistreerd: 11-01-2006
- XM 2.1 TD
- C5 1.8 16v
- (Grand) C4 Picasso 1.6 HDi Fap
- XM 2.0 TurboCT
Goed geregeld. Klopte de omschrijving een beetje ? Prima te doen en tegelijk een onmogelijke klus ?
.
Nu C5 tijger…
TCT tijger schreef:Goed geregeld. Klopte de omschrijving een beetje ? Prima te doen en tegelijk een onmogelijke klus ?
.
Ja, exact zoals je omschreef! Als je eenmaal een weg hebt ondekt hoe je de boutjes los kunt krijgen en het onder de auto schuiven gewend bent, lukt het allemaal wel. Maar voor je zover bent!
Magical box specialist! Read-out and reset your computer yourself!
ambijajance schreef:Als je smorgens ook nauwelijks warm wordt van je kachel, of je ramen zijn amper schoon te blazen, is je thermostaat vastgerot op de open stand (da’s beter dan de dichtstand trouwens.). Dat ie keurig op 90 draait overdag hoeft daar niet veel mee te maken te hebben, tijdens normaal bedrijf is je thermostaat ook (deels) open en worden er andere regelingen aangesproken om oververhitting te voorkomen (radiator fan temp. regeling bv)
Als je verbruik ook de pan uit stijgt weet je het zeker !
Check… Ik zal ff aan m’n waterslangen voelen maar zo te horen is m’n V6 ook aan de beurt. Motortemperatuur was vanmiddag na 10 km pas naar 70 graden gelopen. Na zo’n 5 minuten komt er wel warme lucht uit m’n ventilatie maar word er zelf inderdaad niet echt warm van. En ik had een verbruik van 1 op 5/6. Waterpomp uit de V graven dus?
Groetjes Erik!
Lampie schreef:ambijajance schreef:Als je smorgens ook nauwelijks warm wordt van je kachel, of je ramen zijn amper schoon te blazen, is je thermostaat vastgerot op de open stand (da’s beter dan de dichtstand trouwens.). Dat ie keurig op 90 draait overdag hoeft daar niet veel mee te maken te hebben, tijdens normaal bedrijf is je thermostaat ook (deels) open en worden er andere regelingen aangesproken om oververhitting te voorkomen (radiator fan temp. regeling bv)
Als je verbruik ook de pan uit stijgt weet je het zeker !Check… Ik zal ff aan m’n waterslangen voelen maar zo te horen is m’n V6 ook aan de beurt. Motortemperatuur was vanmiddag na 10 km pas naar 70 graden gelopen. Na zo’n 5 minuten komt er wel warme lucht uit m’n ventilatie maar word er zelf inderdaad niet echt warm van. En ik had een verbruik van 1 op 5/6. Waterpomp uit de V graven dus?
lijkt me een snaaks plan.
met en V6 heb je dat in verbruik rap terug verdiend..
mvgr wupke
Succes! Bij mij was het zoals gezegd een klote klus!
Magical box specialist! Read-out and reset your computer yourself!
ik heb dit fenomeen dus ook… De vraga is of het nu idd de thermostaat is die gewoon open blijft staan.
Hetbleek dat de sensor die de Fan laat aanslaan, die briune op je thermostaat huis, bij mij al met 80 graden aan de slag ging. Gistern hebben we ff zo’n ding uit een ander blok getrokken en toen was eht al iets beter.
Maar is het nu idd de thermostaat die open blijft staan, de fan die te vroeg aanslaat of het koude weer ? Gisteren over d eautobahn met 140 en dan kruipt de temp hooguit naar de 80 toe ( buiten 8 graden)
Ga ik 120 rijden of 100 dan zakt het naar 72-75 graden stabiel…
Andere sensor of andere thermostaat ? gelukkig is op de 2.0 16v dat ding prima te bereiken overigens