1 van de 2
 1 2 Volgende > 
   
achterwiellager
jan D super 1971
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 409
Geregistreerd: 22-06-2005

- ID/DS D super
- C1 hatchback
Gepost: 06 oktober 2007 11:58 PM

Hier ben ik weer een keer ,een vraag heeft er iemand tips voor het demonteren van een achterwiellager en het weer netjes monteren van een nieuw lager !!!!!!!

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 08 oktober 2007 01:37 PM
  [ # 1 ]

Dat is al eens beschreven. Ik kan alleen niet zo snel meer vinden waar..

Een tip: haal de conische afstands cylinder eruit en laat die weg! Nieuwe lagers zijn conisch en hebben die cylinder niet nodig.

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
ubogaart
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 280
Geregistreerd: 01-07-2005

Gepost: 08 oktober 2007 03:54 PM
  [ # 2 ]

Is er iemand die de artikelnummers (Koyo, SKF, ...) weet van de conische achterwiellagers?

Profiel  
 
jan D super 1971
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 409
Geregistreerd: 22-06-2005

- ID/DS D super
- C1 hatchback
Gepost: 08 oktober 2007 06:24 PM
  [ # 3 ]

achterwiellager

Sorry bogaart
Bedoel je met de conische afstands cylinder de buis waar je de lager op vast zet?

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 08 oktober 2007 07:15 PM
  [ # 4 ]
ubogaart schreef:

Is er iemand die de artikelnummers (Koyo, SKF, ...) weet van de conische achterwiellagers?

liggen bij chyparse in voorraad.

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 08 oktober 2007 07:17 PM
  [ # 5 ]

Re: achterwiellager

jan D super 1971 schreef:

Sorry bogaart
Bedoel je met de conische afstands cylinder de buis waar je de lager op vast zet?

Nee. Origineel zit er behalve het lager ook een buisje/cylinder en vulringen over die as geschoven. Die kan/moet je weglaten.

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
Penny Lane
> 11000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 11737
Geregistreerd: 06-05-2007

- Xantia TD SX
Gepost: 08 oktober 2007 08:15 PM
  [ # 6 ]

Lagernummer is niet zomaar op te roepen via de online catalogus van SKF. Maar: ze liggen bij Chyparse dus, en dan is het geen punt.

Maar wie meer wil weten: vaak staat er op de zijkant van het lager een typenummer van dat lager. Dat is een gestandaardiseerde waarde die voor elk merk geldig is. Zijn van die nummers/codes als 6204 RS enz. (dat is trouwens meen ik een stofdicht kogellager met metalen dichting. Maar ik kan me vergissen Razz)

Derk

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 08 oktober 2007 10:38 PM
  [ # 7 ]

Heb even in het onderdelenboek van de DS gekeken:

Binnenste lager is 25x62x17, dus 7305 BE volgens SKF (en andere lagerfabrikanten)
Buitenste lager (bij het wiel dus) is 40x80x18, dus 7208 BE.

Het zijn hoekcontactlagers, 1-rijig. Ik weet niet of er extra afdichtingen zijn. Volgens mij niet.

Lagers kunnen erg vast op de as zitten. Geen werk voor de amateur. Cool

Succes!

Citroen!

Profiel  
 
jan D super 1971
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 409
Geregistreerd: 22-06-2005

- ID/DS D super
- C1 hatchback
Gepost: 08 oktober 2007 11:57 PM
  [ # 8 ]

achterwiellager

Hallo
Bedankt weer voor jullie meningen ,ik ga maar weer eens aan de slag en houd jullie op de hoogte

Profiel  
 
DS Am(b)rulance
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 243
Geregistreerd: 29-09-2006

Gepost: 09 oktober 2007 01:13 AM
  [ # 9 ]

Tip: probeer originele lagers te vinden!!!! Jansen in Bennekom heeft er waarschijnlijk nog wel een paar op voorraad. De konische verkrijgbare variant van Japanse makelij zijn echt bedroevend slecht en een CRIME om in te bouwen. Succes
Ton

Profiel  
 
DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 09 oktober 2007 01:39 AM
  [ # 10 ]

Inderdaad, liever geen K(l)oyo-lagers. Met de nummers die ik heb opgezocht kan je zo elk merk kopen. Zou ik voor SKF gaan…

Citroen!

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 09 oktober 2007 12:34 PM
  [ # 11 ]

Achja, bij mij zitten die kloyo’s er al een hele tijd in. Geen sorus.

Originele rechte lagers moet je uitklokken en met vulringen spelingvrij maken. Lees het boek er op na en je wordt gek…

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 09 oktober 2007 12:36 PM
  [ # 12 ]

Uit en inbouwen lukt mij tot nou toe met een bijtel, een moker of hamer een bankschroef, en natuurlijk: de haakse slijper!

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 09 oktober 2007 01:22 PM
  [ # 13 ]

Garage Sanders in Lieshout gebruikt een oude torsiestaaf (uit de DS achter) als verlengstuk van de moker bij uitbouwen Smile

Citroen!

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 09 oktober 2007 01:29 PM
  [ # 14 ]
DriverD schreef:

Garage Sanders in Lieshout gebruikt een oude torsiestaaf (uit de DS achter) als verlengstuk van de moker bij uitbouwen Smile

Yes! goede oplossing!

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 09 oktober 2007 01:33 PM
  [ # 15 ]

Soms met aanloop Laughing

Citroen!

Profiel  
 
 
1 van de 2
 1 2 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook