Totaal aantal Berichten: 409
Geregistreerd: 22-06-2005
- ID/DS D super
- C1 hatchback
Hier ben ik weer een keer ,een vraag heeft er iemand tips voor het demonteren van een achterwiellager en het weer netjes monteren van een nieuw lager !!!!!!!
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Dat is al eens beschreven. Ik kan alleen niet zo snel meer vinden waar..
Een tip: haal de conische afstands cylinder eruit en laat die weg! Nieuwe lagers zijn conisch en hebben die cylinder niet nodig.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Is er iemand die de artikelnummers (Koyo, SKF, ...) weet van de conische achterwiellagers?
Totaal aantal Berichten: 409
Geregistreerd: 22-06-2005
- ID/DS D super
- C1 hatchback
achterwiellager
Sorry bogaart
Bedoel je met de conische afstands cylinder de buis waar je de lager op vast zet?
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
ubogaart schreef:Is er iemand die de artikelnummers (Koyo, SKF, ...) weet van de conische achterwiellagers?
liggen bij chyparse in voorraad.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Re: achterwiellager
jan D super 1971 schreef:Sorry bogaart
Bedoel je met de conische afstands cylinder de buis waar je de lager op vast zet?
Nee. Origineel zit er behalve het lager ook een buisje/cylinder en vulringen over die as geschoven. Die kan/moet je weglaten.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 11737
Geregistreerd: 06-05-2007
- Xantia TD SX
Lagernummer is niet zomaar op te roepen via de online catalogus van SKF. Maar: ze liggen bij Chyparse dus, en dan is het geen punt.
Maar wie meer wil weten: vaak staat er op de zijkant van het lager een typenummer van dat lager. Dat is een gestandaardiseerde waarde die voor elk merk geldig is. Zijn van die nummers/codes als 6204 RS enz. (dat is trouwens meen ik een stofdicht kogellager met metalen dichting. Maar ik kan me vergissen )
Derk
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Heb even in het onderdelenboek van de DS gekeken:
Binnenste lager is 25x62x17, dus 7305 BE volgens SKF (en andere lagerfabrikanten)
Buitenste lager (bij het wiel dus) is 40x80x18, dus 7208 BE.
Het zijn hoekcontactlagers, 1-rijig. Ik weet niet of er extra afdichtingen zijn. Volgens mij niet.
Lagers kunnen erg vast op de as zitten. Geen werk voor de amateur.
Succes!
Citroen!
Totaal aantal Berichten: 409
Geregistreerd: 22-06-2005
- ID/DS D super
- C1 hatchback
achterwiellager
Hallo
Bedankt weer voor jullie meningen ,ik ga maar weer eens aan de slag en houd jullie op de hoogte
Tip: probeer originele lagers te vinden!!!! Jansen in Bennekom heeft er waarschijnlijk nog wel een paar op voorraad. De konische verkrijgbare variant van Japanse makelij zijn echt bedroevend slecht en een CRIME om in te bouwen. Succes
Ton
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Inderdaad, liever geen K(l)oyo-lagers. Met de nummers die ik heb opgezocht kan je zo elk merk kopen. Zou ik voor SKF gaan…
Citroen!
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Achja, bij mij zitten die kloyo’s er al een hele tijd in. Geen sorus.
Originele rechte lagers moet je uitklokken en met vulringen spelingvrij maken. Lees het boek er op na en je wordt gek…
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Uit en inbouwen lukt mij tot nou toe met een bijtel, een moker of hamer een bankschroef, en natuurlijk: de haakse slijper!
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Garage Sanders in Lieshout gebruikt een oude torsiestaaf (uit de DS achter) als verlengstuk van de moker bij uitbouwen
Citroen!
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
DriverD schreef:Garage Sanders in Lieshout gebruikt een oude torsiestaaf (uit de DS achter) als verlengstuk van de moker bij uitbouwen
Yes! goede oplossing!
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Soms met aanloop
Citroen!