Hoi, Mijn 67 Ds (project ) lekt.
Er lopen enkele leidingen door de dorpel. Daar druppelt het, in het midden. Heeft iemand een idee. waar de lek precies zit? wat is een zwakke plek?
Dank!
D.
.komma
ik vermoed dat je een of doorgeschuurde leiding hebt, trilling dus.
of een veroeste leiding.
en mischien niet het antwoord wat je zocht, maar als veroest, dan vervang je toch alle leidingen die daar lopen in 1 X en dan de hele lengte?
tenmiste zo zou ik het doen.
vandaar vroeg ik mij af, wat maakt het uit waar de zwakke plek zit, is niet terzakendoende, je vervangt toch de volle lengte in 1 x?
mvgr wupke
Bij mijn cx is ook één van de leidingen naar achter lek
Tijdens slijpwerkzaamheden aan de bodem is een leiding geraakt
Kan ik hier een reparatie uitvoeren of moet ik ook de gehele leiding vernieuwen??
Hugo
je kunt er een snelkoppeling tussen zetten, maar dat is imo bagger.
snelkoppelingen werken met snijringen, en die kunnen op de duur door trillingen ed weer gaan lekken.
ik zou opteren om hem in zn geheel te vervangen.
meet hem op en je kunt ze bij de meeste bedrijven zo op maat laten maken.
ik maak ze zelf ook..en is nie zo duur , ik denk dat een snelkoppeling met al het gefrunnik duurder is dan een complete leiding..
mvgr wupke
Je kunt die platen aan de onderkant van de instapdorpel simpel loshalen met een paar schroefjes. Daarboven zitten de leidingen.
Wat veel gedaan wordt voor het beschermen van de leidingen naar achteren, is RVS Pallas-beplating monteren onder de instapdorpel. Op die manier komt er weinig tot geen opspattend water en andere drek bij je leidingen.
Animal triste post coitum
dankje voor het antwoord.
er zaten aluminium afdekplaten (zoals de rvs pallas, maar dan alu) onder. Die heb ik weg moeten halen. De opbrengst was een muisennest (inclusief 1 dode muis) en druppelnde leiding. Dat is een bosje wat van voor naart achter loopt (of van achter naar voor)
Ik wet echter niet of er een methode is om te ontdekken welke t is, en of er 1 leiding sneller verslijt.
Het lijkt er op dat ik alles los moet gaan halen… Grrrrr
Groet!
.komma
kreazyV8wuppo schreef:je kunt er een snelkoppeling tussen zetten, maar dat is imo bagger.
snelkoppelingen werken met snijringen, en die kunnen op de duur door trillingen ed weer gaan lekken.
ik zou opteren om hem in zn geheel te vervangen.
meet hem op en je kunt ze bij de meeste bedrijven zo op maat laten maken.
ik maak ze zelf ook..en is nie zo duur , ik denk dat een snelkoppeling met al het gefrunnik duurder is dan een complete leiding..mvgr wupke
Voor een eventuele tussen oplossing voordat ik de leiding geheel vervang
denk ik toch aan een snelkoppeling.
De wagen staat namelijk voor de deur op blokken, en het is zeer lastig werken onder de wagen. Maar om haar te kunnen verplaatsen moet de leiding wel dicht zijn. Dus waar kan ik deze snelkoppelingen krijgen? en wellicht een idee van de prijzen van dat spul?
Gr.
Hugo
loodgietermaterialen… dus naar je locale loodgieter installatiebedrijf gaan.
die kan ze voor je bestellen, en mischien heeft ie ze zelfs liggen..
is nm een afwijkende maat voor hun.
voor nood is wat hobbywerk maar ik heb zo eens een auto uit France midden in de nacht op weg geholpen..
ik had helaas geen brander bij maar wel campingspullen en een stukje tin bij…
zaag NIET KNIPPEN de leiding door op punt van lakkage..
neem een andere leiding die inwendig de diameter heeft van jou leiding.
schuur je leiding goed schoon en doe er wat S39 op.
schuif nu de dikkere leiding over beide uiteinden van jou leiding, en vertin beide zeide met soldeertin..
dit is zoals aangegeven een NOODOPLOSSING.. maar werkt wel..
1300 km later is er toen een nieuwe leiding onder gegaan..
mvgr wupke
kreazyV8wuppo schreef:
zaag NIET KNIPPEN de leiding door op punt van lakkage..
Ik maak wel eens koppelstukjes voor retourleiding van oude HD-leidingen; die moet je ook niet samendrukken.
Omdat ik geen goede fijne zaag heb voor dit soort klusjes doe ik dat met een kniptang die ik een aantal keren om de leiding heen draai; na een paar keer draaien zijn ze wel door en niet samengedrukt.
En het geeft wat minder zaagsel in de leiding. Door met een fijn boortje de braam uit de leiding te halen krijg je een mooier resultaat (opening wat ruimer maken) maar weer meer zooi in de leidingen.
Ich bin ein Breaker