Gisteren een nieuwe aankoop voor de winter gedaan. Ik ben de leaseibiza alweer een tijdje kwijt en voor de winter moet de CX weer naar binnen. Ik kan iedere dag met de fiets naar mn werk maar zonder auto wil ik toch niet echt.
Na een tijdje liep ik tegen een Xantia Break 1.8 16v op gas aan, deze auto stond bij van der Laan in Abbenes. Er zat wat plaatschade aan ivm een ongelukje maar het reed verder prima. Ook was de Xant sinds de vorige eigenaar haar bereden had ( aanschaf in 2004 bij 130k km ) bij van der Laan onderhouden ( aantoonbaar ) en dat was ook wel prettig.
En dus gisteren met apk tot 12-08 de auto gekocht en naar het zuiden des lands gekachelt zonder problemen.
Het is een Xantia Break 1.8 16v van 23 Mei 1997 ( Organr 7501 ) met 208000 op de teller Ze is in januari 1998 op kenteken gezet is voor iemand van Parketland. De auto heeft ABS, schuifdakje en electrische ramen voor. Geen HA of Airco maar dat boeit me ook niet zo. LPG installatie is van AG maar welk type weet ik nog niet, het gas gaat er via het spruitstuk in iig en er ligt gewoon een bom in de kofferbak. Desalniettemin is er voor mij nog ruimte genoeg.
Wat fototjes:
Ze lijkt probleemloos en ik hoop dat ze dat ook blijft. Wel zag ik een paar druppels LHM liggen net onder de HD Pomp, de dikke leiding:
Lijkt wat te zweten. Ik heb het even schoongemaakt en dan morgen nog maar eens kijken.
It’s nice to be important but it is more important to be nice.
http://www.explosionsandboobs.com/
Doneer, zo blijven we braaien!
Dat lijkt verdacht veel op een AG DGI instalatie. Dus met een injector. Leuke wagen
Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005
Die Xantia pompen zweten allemaal als ze op leeftijd komen. Zolang je er verder geen klachten aan hebt (rumoerig of zwaar lopen: wat weer een slippende multiriem veroorzaakt) zou ik er niks aan doen.
Succes ermee!
Toch gekocht zeg…
Mooie wagen hoor…
hij lijkt wel op mijn ex
Inderdaad, mooie wagen!
maarre, wat is een HA (een optie die je kennelijk niet hebt?)
Hydractive
ah, heb ‘t ook niet dus vandaar dat ik er niet op kon komen, kwam niet verder dan Half Automaat maar kon me niet aan de indruk onttrekken dat die ebv6 bak nooit in een Xantia geleverd was
Totaal aantal Berichten: 3680
Geregistreerd: 24-08-2006
- C5 2.0 16v HDi Break
voge schreef:maarre, wat is een HA (een optie die je kennelijk niet hebt?)
HA=hydractive
Maareeuh.. mooie bak hoor. Ik sta ook nog wel open voor een mooie Xantia break met een turbodieselmotor óf met een G3 gasinstallatie Jullie bofkonten, allemaal van die mooie Xantia´s tegen het lijf lopen!
Eveneens ben ik tevens ook.
thijs mooie wagen
let wel even op je verdamper die willen redelijk vaak gaan lekken na 1,5/2 ton
knäckor schreef:mooie Xantia break
knäckor schreef:voge schreef:maarre, wat is een HA (een optie die je kennelijk niet hebt?)
HA=hydractiveMaareeuh.. mooie bak hoor. Ik sta ook nog wel open voor een mooie Xantia met een turbodieselmotor Jullie bofkonten, allemaal van die mooie Xantia´s tegen het lijf lopen!
Kijk eens in ‘t aangeboden gedeelte van ‘t forum (hint.. hint…)
Ik mis toch echt een woord in die quote .
B_iks schreef:Ik mis toch echt een woord in die quote .
één woord??
Ik wel 5
Mooie bak thijs, gefeli
Arie
C5 2.0 LPG van 2005 met 235.000 km
___
Ex: C5 1.8 16V LPi van 2002 - 375.000 km
Ex: Xantia 1.8-16V SX break aug.98-LPG G3-CC-Airco- 326.000 km
Ex: Xantia 1.8-8V SX break van juni 97 LPG/G3 - cc - Airco en 295.000km
Ex: Xantia 1.8-8V SX van Okt.93 op LPG km/st 405.000
Dank dank
PrutsyLJ schreef:Dat lijkt verdacht veel op een AG DGI instalatie. Dus met een injector. Leuke wagen
Ik heb nog even gechecked en het is iig LPG injectie volgens het kastje wat de aanvoer naar het spruitstuk regelt. Morgen bij daglicht even kijken of ik het precieze type kan vinden.
mpostma schreef:Die Xantia pompen zweten allemaal als ze op leeftijd komen. Zolang je er verder geen klachten aan hebt (rumoerig of zwaar lopen: wat weer een slippende multiriem veroorzaakt) zou ik er niks aan doen.
Ik had de grote wartel en kleine wartel even schoongemaakt maar na een ritje staat er weer een schoon laagje LHM op. Dus als iemand weet welke rubbertje daar voor nodig is, dan houd ik me aanbevolen.
Verder rijdt het een beetje suf ten opzichte van de CX, maar wel comfortabel en relatief stil. Op het todo lijstje staat nu:
- mattenset
- lichtschakelaar lv deur ff fixen
- setje wintersloffen op staal
Ik hoef me in ieder geval geen zorgen te maken over roest, dat is echt een hele opluchting En als ik nu bij mn ouders ben is het een enorm Citroen bastion.
It’s nice to be important but it is more important to be nice.
http://www.explosionsandboobs.com/
Doneer, zo blijven we braaien!
Totaal aantal Berichten: 3680
Geregistreerd: 24-08-2006
- C5 2.0 16v HDi Break
mpostma schreef:knäckor schreef:mooie Xantia break
Sja, ik vind een Xantia break een mooie auto. Of het van binnen nou net zo goed een Astra of een Golf had kunnen zijn of niet
voge schreef:Kijk eens in ‘t aangeboden gedeelte van ‘t forum (hint.. hint…)
...Xantia break... En op het moment geen Xantia-geld.
Eveneens ben ik tevens ook.