Voor zover ik kan zien zit er geen verticale speling op en ga ik de truuk van Waterman eens proberen. Met wat smeer ik het beste in? Kogellagervet heb ik tot nu gebruikt.
It’s nice to be important but it is more important to be nice.
http://www.explosionsandboobs.com/
Doneer, zo blijven we braaien!
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
T(h)ijs schreef:Voor zover ik kan zien zit er geen verticale speling op en ga ik de truuk van Waterman eens proberen. Met wat smeer ik het beste in? Kogellagervet heb ik tot nu gebruikt.
Pennen/bouten demonteren, schuren en invetten met lagervet, terugplaatsen en klaar.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Het kan hem ook in de deurvanger zitten. Ik heb deze een keer vervangen en toen ging de deur weer veel makkelijker en zonder kraken.
Zo. Even een kleine update. De kilometerstand staat op 227.623, dit jaar dus een kleine 20.000 km gereden en het rechtvaardigd me nog steeds een LPG G3 bak.
De auto is naar Hegru geweest waar ze voorzien is van een verse APK, wat verse olie en blijkbaar was er een poreuze remslang RV. Daarnaast hebben ze me nog even de voorbollen gevuld en de achterremmen ontlucht en dat is weer zeer bevorderlijk voor de opstijgsnelheid. Sans-Pareil vind nog steeds dat ik het ding moet inruilen voor een echte auto a la CX maar ik vind het wel goed zo.
Enige kleine irritatie die ik nu heb is dat de LPG knop ergens niet lekker verbinding maakt. Ik moet af en toe even aan het kabeltje rammelen voordat het relais klikt. Een dezer dagen maar eens fixen.
It’s nice to be important but it is more important to be nice.
http://www.explosionsandboobs.com/
Doneer, zo blijven we braaien!
Hmm vanavond is de Xant even aan het spoken. Ze wil met de afstandsbediening niet op slot, en als ik dr met de sleutel op slot draai dan blijft het lampje aan de bijrijderskant branden. Omdat ik ff geen tijd heb het lampje er maar even uitgedraaid maar ik gok dat het een deursluitsensor is die niet helemaal lekker is?
It’s nice to be important but it is more important to be nice.
http://www.explosionsandboobs.com/
Doneer, zo blijven we braaien!
Afgelopen tijd even de dashboardverlichting compleet vervangen en dat ging in een type 1b best aardig met het stuur gemonteerd. Alleen is er zon debiel pinnetje van de kachelunit afgebroken dus daarvoor moet ik op zoek naar een nieuwe geloof ik.
Ander klein probleempje, soms wil de achterklep niet in het slot vallen, dan moet ik de klep een paar keer hard dichtgooien voordat hij dicht gaat. Bekend break euvel?
It’s nice to be important but it is more important to be nice.
http://www.explosionsandboobs.com/
Doneer, zo blijven we braaien!
Nou met de koude wilde de dame niet echt meer uit de veren. Bij Hegru op de brug ziet de hoogteregelaar eruit als een stuk verrotte CX. Daarom de regelaar en het mechanisme laten vervangen en weer even de bollen gedaan.
Ik heb vanmorgen de regelaar en het mechanisme bij Hegru bekeken maar het ding was echt aan vervangen toe, zelfs het stangetje wat in de regelaar zelf ging moest je met geweld erin en eruit trekken. En we tuffen vrolijk door
It’s nice to be important but it is more important to be nice.
http://www.explosionsandboobs.com/
Doneer, zo blijven we braaien!
Hmm de laatste dagen loopt ze koud op LPG niet lekker stationair (hoog-laag in de toeren). Lijkt wel of de stappenmotor niet helemaal fris is. Daarnaast ruik ik een beetje LPG nadat ze in de garage gezet is, iemand een idee? Het is een AG DGI. Op benzine loopt ze prima.
It’s nice to be important but it is more important to be nice.
http://www.explosionsandboobs.com/
Doneer, zo blijven we braaien!
Hmm net even op onderzoek geweest. De LPG slang van de verdamper naar de injector is poreus en lekt op de aansluitingen volgens mij. Althans daar sist het nog nadat de auto uitstaat en ook daar ruik ik LPG.
It’s nice to be important but it is more important to be nice.
http://www.explosionsandboobs.com/
Doneer, zo blijven we braaien!
Ik vind het wel een fijn topic dit. Het ding wil maar niet stuk .
Stukje slang is zo vervangen neem ik aan .
Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005
Ja nouja ik hoop dat dat het is. Morgen even achter een LPG slangetje van 25mm van een cm of 20 aan. Ik vraag me alleen af of dat het dansen in de toeren bij koude motor kan veroorzaken.
It’s nice to be important but it is more important to be nice.
http://www.explosionsandboobs.com/
Doneer, zo blijven we braaien!
Die kans acht ik wel groot.
Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005
Net even bij van Orsouw geweest en gratis een nieuwe slang gekregen Ik moest wel wat betalen voor twee nieuwe slangklemmen maar better safe than sorry. Vanavond eens klussen.
It’s nice to be important but it is more important to be nice.
http://www.explosionsandboobs.com/
Doneer, zo blijven we braaien!
K slangetje is vervangen. Nog eens goed geluisterd en met de plantenspuit kwam ik erachter dat er via deze twee schroefjes gas lekt:
It’s nice to be important but it is more important to be nice.
http://www.explosionsandboobs.com/
Doneer, zo blijven we braaien!
Zou wel eens kunnen dat de pakking van de verdamper een beetje stuk is dan. Mijn pa heeft een soortgelijk iets gehad, ik zal eens vragen of hij zijn oordeel hier nog over wil vellen.
Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005