Dank, ik heb ook even een mailtje met deze fotos naar Vogels Autogas in Son gestuurd en hun mening gevraagd over reviseren of een nieuwe. Een nieuwe DGI verdamper komt op ongeveer 250,- zonder inbouw had ik al gezien. Zonder op zaken vooruit te lopen weet ik nog niet of ik zin heb om daarin te investeren, een auto met airco is toch erg fijn.
It’s nice to be important but it is more important to be nice.
http://www.explosionsandboobs.com/
Doneer, zo blijven we braaien!
Overigens nog een klein vraagje, nu ze binnen staat zie ik een paar druppels olie tussen blok en schutbord vandaan op de grond druppen. Iemand een idee wat dat zou kunnen zijn? Olie lijkt weg te komen uit carter maar ook uit de bak zie ik wat komen volgens mij. Gare krukaskeerring?
It’s nice to be important but it is more important to be nice.
http://www.explosionsandboobs.com/
Doneer, zo blijven we braaien!
Nou de boutjes van de verdamper heb ik inmiddels even aan aangedraaid maar het helpt niet heel veel. Stationair blijft het ding dansen op gas en op benzine loopt het prima. Ik verdenk dus nog steeds de verdamper en de ingebouwde stappenmotor.
Ik ben met een schuin oog naar Xantia T2 Breaks op benzine aan het kijken, en om daar eventueel maar een fatsoenlijke LPG installatie in te flikkeren want bij al die 2e hands LPG modellen zit er zon bout AG installatie in.
It’s nice to be important but it is more important to be nice.
http://www.explosionsandboobs.com/
Doneer, zo blijven we braaien!
Totaal aantal Berichten: 7778
Geregistreerd: 30-11-2005
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Stiekem al op zoek naar iets nieuwers op LPG en mét airco?
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
DigiDaan schreef:Stiekem al op zoek naar iets nieuwers op LPG en mét airco?
Zie mn edited post Ik wil perse een Break met airco en de Phase2 C5’s zijn me nog net wat te duur. Maarja ik neem altijd lastig beslissingen in dit soort dingen, dat blijkt wel weer.
It’s nice to be important but it is more important to be nice.
http://www.explosionsandboobs.com/
Doneer, zo blijven we braaien!
Waarom geen ph1 C5 dan?
Die zijn niet slecht hoor.
T(h)ijs schreef:Nou de boutjes van de verdamper heb ik inmiddels even aan aangedraaid maar het helpt niet heel veel. Stationair blijft het ding dansen op gas en op benzine loopt het prima. Ik verdenk dus nog steeds de verdamper en de ingebouwde stappenmotor.
Ik ben met een schuin oog naar Xantia T2 Breaks op benzine aan het kijken, en om daar eventueel maar een fatsoenlijke LPG installatie in te flikkeren want bij al die 2e hands LPG modellen zit er zon bout AG installatie in.
Bij de modellen vanaf eind 98 zitten welis waar AG installatie’s in echter die zijn totaal anders en zeer betrouwbaar.
De door mij pas aanschafte 2.0 16v van september 98 rijdt als een zonnetje.
Citroen c32 Hilton XLS
Rene schreef:Waarom geen ph1 C5 dan?
Die zijn niet slecht hoor.
Omdat ik ze eigenlijk best lelijk vind. En ik ben enigzins bevooroordeeld omdat de 2002’er van mn vader best wat problemen had. Maarja ik zit ook nog te dubben over LPG, ik zit nog maar op maximaal 10k-15k kilometer per jaar dus misschien loont LPG zich wel helemaal niet meer.
It’s nice to be important but it is more important to be nice.
http://www.explosionsandboobs.com/
Doneer, zo blijven we braaien!
Ach, ik ken een paar C5jes met problemen (hardnekkig) maar veruit de meeste ph1,s hebben niet meer problemen als een Xantia.
Ze moeten wel dealeronderhouden zijn (updates en modificaties)
T(h)ijs schreef:LPG zich wel helemaal niet meer.
HDi dan?
Die rijden fantastisch!
Rene schreef:
HDi dan?
Die rijden fantastisch!
Ja maar daar maak ik helemaal niet genoeg km’s voor denk ik.
geoarthc35 schreef:Bij de modellen vanaf eind 98 zitten welis waar AG installatie’s in echter die zijn totaal anders en zeer betrouwbaar.
De door mij pas aanschafte 2.0 16v van september 98 rijdt als een zonnetje.
Wat voor merk/type zit er bij jou in dan als ik vragen mag?
It’s nice to be important but it is more important to be nice.
http://www.explosionsandboobs.com/
Doneer, zo blijven we braaien!
T(h)ijs schreef:Rene schreef:
HDi dan?
Die rijden fantastisch!
Ja maar daar maak ik helemaal niet genoeg km’s voor denk ik.
geoarthc35 schreef:Bij de modellen vanaf eind 98 zitten welis waar AG installatie’s in echter die zijn totaal anders en zeer betrouwbaar.
De door mij pas aanschafte 2.0 16v van september 98 rijdt als een zonnetje.
Wat voor merk/type zit er bij jou in dan als ik vragen mag?
Bij mij zit er een AG in alleen het type moet ik nog achterhalen hoor je zo snel mogelijk.
Maar nogmaals dat ding rijdt super en er zijn in de historie, die grotendeels bekend is, geen problemen met de lpg installatie geweest..
ik stuur je wel een foto van het motor gedeelte dan zie ook direct het verschil.
En bij nadere informatie bij diverse gasboeren wordt ook gezegd dat de installatie’s van eind 98 begin 99 aanzienlijk verbeterd zijn.
En ter info type2 heeft standaard airco.
Citroen c32 Hilton XLS
Ah nu snap ik wat je bedoeld. In die zin is mijn installatie ook probleemloos hoor het is een AG DGI installatie. Maar voor de verdamper leveren ze alleen nieuwe verdampers en geen revisieexemplaren. Die komen met inbouw op 400,- inc btw. Daar zijn andere leveranciers handiger in volgens mij.
Dat i.c.m. de distriwissel die eraan zit te komen en het feit dat airco ontbreekt in dit appraat doet mij denken wat anders te kopen.
It’s nice to be important but it is more important to be nice.
http://www.explosionsandboobs.com/
Doneer, zo blijven we braaien!
Totaal aantal Berichten: 7778
Geregistreerd: 30-11-2005
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Rene schreef:HDi dan?
Die rijden fantastisch!
HDi’s rijden inderdaad heerlijk. Houd alleen wel vast rekening met honderd euro wegenbelasting per maand. Of je uiteindelijk goedkoper uit bent hangt denk ik in grote mate af van de afschrijvingskosten die je hanteert. Als dit nauwelijks een rol speelt denk ik dat het omslagpunt vrij laag ligt.
Neemt niet weg dat in mijn geval LPG verreweg de goedkoopste optie zou zijn. Maar ik heb geen zin meer in gedoe met gasinstallaties en om de 400 kilometer tanken. Bovendien zou ik het koppel van de diesel niet meer willen missen. Daar heb ik dan graag wat extra’s voor over.
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
T(h)ijs schreef:Ah nu snap ik wat je bedoeld. In die zin is mijn installatie ook probleemloos hoor het is een AG DGI installatie. Maar voor de verdamper leveren ze alleen nieuwe verdampers en geen revisieexemplaren. Die komen met inbouw op 400,- inc btw. Daar zijn andere leveranciers handiger in volgens mij.
Dat i.c.m. de distriwissel die eraan zit te komen en het feit dat airco ontbreekt in dit appraat doet mij denken wat anders te kopen.
Worden er genoeg aangeboden momenteel.
Als je je oude inruilt ben die je die ook kwijt.
Deze bijvoorbeeld
http://link.marktplaats.nl/243188278
Dat is de combinatie 2.0 16v en automaat want dat rijdt wel zo comfortabel.
Citroen c32 Hilton XLS