geoarthc35 schreef:Deze bijvoorbeeld
http://link.marktplaats.nl/243188278
Dat is de combinatie 2.0 16v en automaat want dat rijdt wel zo comfortabel.
Ja maar 4000,- voor een Xantia met 3 ton de teller is wel heel erg optimistisch
It’s nice to be important but it is more important to be nice.
http://www.explosionsandboobs.com/
Doneer, zo blijven we braaien!
Totaal aantal Berichten: 2529
Geregistreerd: 02-08-2007
- C35 Hilton XLS
T(h)ijs schreef:geoarthc35 schreef:Deze bijvoorbeeld
http://link.marktplaats.nl/243188278
Dat is de combinatie 2.0 16v en automaat want dat rijdt wel zo comfortabel.Ja maar 4000,- voor een Xantia met 3 ton de teller is wel heel erg optimistisch
Het was ook maar een indicatie betreft type.
voor bijna de helft vind je ze wel hoor.
En je hoeft niet altijd huiverig te zijn voor hoge kilometerstanden althans voor die 2.0 niet mits goed onderhouden kunnen ze wel een tijdje mee.
Citroen c32 Hilton XLS
Wat betreft de installaties van AG zijn er 3 verschillende types:
- AG DGC
- AG DGI
- AG SGI
DGC is die brakke schijtinstallatie met mengstuk. De DGI heb jij, en daarna kwam de SGI. SGI is met een verdamper en 4 losse injectoren. Die laatste is eigenlijk een prima installatie waar ik nooit echt negatieve verhalen over heb gehoord. En ach, na 2,5 ton een verdampertje vervangen, als dat alles is….
Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005
PrutsyLJ schreef:En ach, na 2,5 ton een verdampertje vervangen, als dat alles is….
Nou je blijft ook zitten met een dubieuze DGI injector die eens stuk zal gaan. Ook die is wel te fixen maar zo is alles te fixen natuurlijk. Ik had ook geinformeerd naar ombouw naar SGI, dat kwam op ongeveer 1100,- volgens de beste man.
Ik denk nog steeds dat het beste is om gewoon een benzine Xant met weinig kms te kopen en daar een nieuwe OMVL of Landi installatie in te pleuren.
It’s nice to be important but it is more important to be nice.
http://www.explosionsandboobs.com/
Doneer, zo blijven we braaien!
Nou ik moest vanmorgen naar Apeldoorn. Ging allemaal goed tot de aansluiting van de A73 op de A50. Daar begon de motor warm te lopen en moest ik naar de kant. Na inspectie van de zekeringen kon ik niks vinden, de twee zekeringen onder de motorkap waren heel en overbruggen van het thermocontact gaf geen soelaas. Aangezien ik verder niets bij me had de ANWB maar gebeld en die kwam na een dik uurtje op locatie. Gelukkig had ik de digitale versie van de Haynes bij me en daarin stond dat de fan bij overbrugging van het thermocontact gewoon moest gaan lopen. Nadat de uiterst aardige ANWB meneer gemeten had bleek er geen 12v op de voeding naar het thermocontact te staan. De massa was wel prima maarja daar gaat een fan niet van draaien. Als tijdelijke oplossing maar even een directe 12v als overbrugging op het thermcontact stekkertje gezet en ik kon weer verder.
Maar nu, volgens sans-pareil zit er een relais tussen de voeding en het thermocontact. Zou die aan de krek kunnen zijn? En verklaart dat dat ook dat het thermocontact geen 12v aangevoerd krijgt?
It’s nice to be important but it is more important to be nice.
http://www.explosionsandboobs.com/
Doneer, zo blijven we braaien!
Totaal aantal Berichten: 43317
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
De xantia heeft 3 relais, die in een doosje tussen de beide fans zitten op een extreme r*kplek… het kan heel goed dat er daar ook een relais of een pootje is weggefikt…
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
waterman771 schreef:De xantia heeft 3 relais, die in een doosje tussen de beide fans zitten op een extreme r*kplek… het kan heel goed dat er daar ook een relais of een pootje is weggefikt…
Hmm ja maar ik heb maar 1 fan dus dat scheelt dan al. Ik heb wel gezien dat er een relais in het zekeringhuis onder de motorkap zit waar twee blauwe draden in gaan. Die volgens mij van en naar het thermocontact gaan.
It’s nice to be important but it is more important to be nice.
http://www.explosionsandboobs.com/
Doneer, zo blijven we braaien!
Het onderste schema is volgens mij van toepassing op mijn auto:
It’s nice to be important but it is more important to be nice.
http://www.explosionsandboobs.com/
Doneer, zo blijven we braaien!
Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
T(h)ijs schreef:Als tijdelijke oplossing maar even een directe 12v als overbrugging op het thermcontact stekkertje gezet en ik kon weer verder.
Heb je daar patent op? Dat heeft je CX toch ook?
Gisteren nog even de zekeringvoetjes onder de motorkap gecontroleerd aangezien deze schijnbaar nog wel eens willen corroderen. In de korte tijd die ik had heb ik niks meer kunnen vinden. Wat wel opvalt is dat er KVS uit blijft komen aan de onderkant van de radiateur lijkt het, ‘onder’ de vuldop wanneer de auto stilgezet wordt. Dit was zowel na de lange rit gistermiddag met de fan constant aan als na het korte ritje van gisteravond (5km) waarbij de temp niet boven de 75 is geweest.
Onder de vuldop zelf is het droog dus het komt echt ergens van de onderkant weg volgens mij. Ik heb weer wat te doen de komende avonden denk ik. Overigens heb ik het idee dat de auto wat inhoud maar kan ook zijn dat ik me dat inbeeld.
It’s nice to be important but it is more important to be nice.
http://www.explosionsandboobs.com/
Doneer, zo blijven we braaien!
T(h)ijs schreef:Onder de vuldop zelf is het droog dus het komt echt ergens van de onderkant weg volgens mij. Ik heb weer wat te doen de komende avonden denk ik. Overigens heb ik het idee dat de auto wat inhoud maar kan ook zijn dat ik me dat inbeeld.
Nou al gemeld in het Cafe maar na controle is de radiateur lek aan de onderkant. Inmiddels heb ik dus al drie problemen,
- weigerende DGI injector dus ik rijd op benzine
- geen 12v naar het thermocontact dus de fan slaat niet meer aan
- kapotte radiateur
ik ga eens iemand lief aankijken hier in huis denk ik
It’s nice to be important but it is more important to be nice.
http://www.explosionsandboobs.com/
Doneer, zo blijven we braaien!
Iemand een idee hoe ik de tank makkelijk leegkrijg? Ik heb een tuinslang maar deze gaat er niet ver genoeg in. Er lijkt wat weerstand aan het uiteinde te zitten.
It’s nice to be important but it is more important to be nice.
http://www.explosionsandboobs.com/
Doneer, zo blijven we braaien!
T(h)ijs schreef:Iemand een idee hoe ik de tank makkelijk leegkrijg? Ik heb een tuinslang maar deze gaat er niet ver genoeg in. Er lijkt wat weerstand aan het uiteinde te zitten.
Slang los trekken bij de injectorrail of onder de auto. Tuin slang daar aan beunen en in een jerrycan stoppen. Vervolgens het relais van de brandstofpomp bekrachtigen.
Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005
Totaal aantal Berichten: 7810
Geregistreerd: 30-11-2005
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Ik krijg de indruk dat LJ vaker met dat bijltje heeft gehakt..
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Nope, gewoon even in beunfilosofie denken .
Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005