xantia - XUD9 en Boschpomp
soapwater
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 243

Gepost: 03 oktober 2007 06:03 PM

Omdat ik mij langzaamaan ga voorbereiden op het verzamelen van goed plaatwerk en het spuitklaar maken daarvan, ook maar even gelijk een duik in de diepte.

Mijn ID is van origine voorzien van de bordeauxrode AC421. Dit is aan de binnenzijde van de portieren nog goed te zien. De een of andere waslap heeft hem daarna laten spuiten op zeer abominabele wijze door de één of andere onverlaat die voor weinig geld, zeer wel bereid was om hier en daar uit te schieten over rubbers en wasbordjes.
Plamuur werd voorgeprogrammeerd tot een acuut loslaten na 2 jaar denk ik en dus is mijn dame aan een nieuwe jas toe.

De onverlaat heeft een eigen receptuur losgelaten op het mengsysteem van de plaatselijke verfboer en het is vermoedelijk een AC426 Rouge de Grenade geworden. Nou is dat ook best een mooie kleur, dus ik sla zo een ander nummer in het typeplaatje…..... Laughing

Maar waar ik niet uitkom….vermoedelijk is de AC421 geen metallic lak en dus makkelijker bij te werken en van de AC426 weet ik dat niet. Ik kan er geen kaas van maken. De huidige kleur heeft wel een zeer chique uitstraling, maar lijkt erg veel op een standaard RAL 3005 of 3007. Dus als het géén metallic is, kan het marginale verschil met de standaard RAL wel opgevangen worden. Ik las op een franse nuancier site dat die rode kleuren van tijd tot tijd erg van intonatie konden verschillen ofschoon ze hetzelfde nummer hadden.

Lang verhaal kort: is AC426 nou metallic of niet?

Citroen C15D (RIP)
Xsara 2 1.9D break rijdt op plantenolie
Berlingo Multispace 1.4i
http://www.ppo.nu

Profiel  

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook