wagen te stug… veerbollen kapot?
nafanja
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 28

Gepost: 08 oktober 2007 03:15 AM

Beste mensen,

ik heb nog een vraag:
Ik heb C5 van 2002 met H3+ veersysteem en 235 dkm op de teller. Helaas wordt mijn auto sinds een maand of 4 steeds stugger. Nadat de wagen door een dealer was nagekeken, heeft men de conclusie getroken, dat dat aan de stugheidsregelaar achterin ligt (zo’n ding met de derde bol erin, dat tussen de wielen zit).
Eerste poggint tot revalidatie was gewoon LDS olie te verversen… “Er kwam klonterig en stroebel iets uit…” zei degene die dat voor mij heeft gedaan. Het werd een tikje beter, maar niet voor lang.
Twede pogging was het vervangen van stugheidsregelaar zelf, met de bol daarbij, en nog eens verse olie… Het werd weer een kleine stukje beter, maar helaas…
Op vrijdag heb ik de hoogtesensor achterin vervangen, het veert nu veel beter, maar toch niet zoals ik het had.

In het najaar is ook een van de veercilinders vervangen geweest…

Verschijnselen zijn als volgt, als je op een drempel op- of afrijdt, dan vangt de voorkant het redelijk goed op(toch ook iets stugger dan voorheen) en de achterkant vangt het heel hard op, alsof b.v. een oude BX met kapotte veerbollen.

Heeft iemand toevalleg al zoiets gehad, of gehoord/gereparreerd Confused:
Zijn dat de veerbollen die stuk zijn of is dat nog iets anders Confused:

Is het dan ook mogelijk om de werking van de hoogtesensoren, bollen en die stugheidsregelaars te controlleren Confused:

Idea Mijn indruk is dat het iig niet aan de veercilinders ligt, want de wagen veert. Als b.v. iemand in- of uitstapt, of je legt iets in de kofferbak dan gaat ie keurig omhoog of omlaag… Idea

Help Exclamation mijn vrouw is hoogzwanger Very Happy maar, na 3 jaar genieten van de wagen, heeft zij nu de hekel aan Sad

C5 >> C6

Profiel  

Citrophile
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1649

- XM PRV V6.24 Exclusive serie1
- DS 3 Racing 207pk
Gepost: 08 oktober 2007 08:33 PM
  [ # 1 ]

Bij de garage waar ik op zaterdags werk, heb ik gehoord dat bij de C5 serie1 wel eens de veerbollen plotseling stuk gaan. Het is niet met elke C5 maar het komt voor helaas.

Citroën is een beetje vreemd huh , maar wel lekker Mr. Green !

Profiel  

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook