Totaal aantal Berichten: 27927
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Oke, dat is direct het laatste over deze discussie
Nu weer over de TZD Turbo van Daan anders gaat de bezem er doorheen.
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005
- BX Sport MK2
- AX GT chic
vandaag slangen gedemonteerd! het is wel duidelijk waar die lek was
Maaruh…. foto`s komen nog
Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005
- BX Sport MK2
- AX GT chic
Gister ben ik dus bezig geweest met de Bx TZD. Ik ga maandag even nieuwe onderdelen scoren. (2 kvs slangen en een thermostaat)
Waarschijnlijk heb ik niet direct de 2 slangen dus daar zal ik even op moeten wachten.
De thermostaat moet ook vervangen worden aangezien de radiateur na een rit van 40km nog koud was! (en de slang erheen ook!) (kortom leek alsof de thermostaat niet opengaat!) (ik ga als de thermostaat eruit is nog controleren of die idd kapot was. (maar ik kan me niet voorstellen van niet).
Vraagje voor de experts: “als de waterpomp niet goed functioneerd blijft de radiateur dan ook nog koud?”. Het lijkt mij namelijk dat wanneer de thermostaat open is de warmte wel door de kvs gaat en dus wel een keer in de radiateur zal komen. Dit gaat dan alleen niet met sneltrein vaart.
nouja tijd voor foto`s:
KVS aftappen middels dikke slang eraf pielen:
Handig zoon kofferbakmat! niet zo koud op een betonnenvloer!
Druk bezig met verwijderen van de radiateur:
versmeerd stekkertje waar ik niet van weet waar die voor dient:
ps foto is op de kop
Lijkt me duidelijk dat hij lek was:
Gevolg van de slangenklemmen te strak aandraaien leek mij.
Kaal:
Schoon thermostaathuis, lijkt mij niks mis mee
ook de KVS (kraanwater) zag er nog schoon uit
En er zat 5L in de emmer (overige 2 lag naast de emmer , vandaar ook al de vlas rond de emmer)
Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!
dat 5 liter in de emmer en 2 naast, komt me heeeeel bekend voor
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005
- BX Sport MK2
- AX GT chic
“i had a dog one`s and his name was…. BINGO!”
Vandaag de thermostaat maar is gekookt
Dus pannetje op fornhuis van moeders en een pannetje van moeders. Water aan de kook brengen met een thermostaat erin.
Toen het water bijna kookte toen ging de thermostaat welliswaar heel iets open. Maar toen ik er een Ax thermostaatje bij in gooide zag ik meteen dat die wel goed was .
Door de kleine Ax thermostaat zou meer water doorgelaten worden dan door zijn grotere broer van de BX.
Kortom Thermostaat is kaduuk of gaat te laat open.
Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!
Nou, die slang is wel door. Maar of het komt door te strak aandraaien van slangklemmen? Ze gaan daar meestal kapot.
Die thermostaat zou ik ook maar mooi vervangen. Als de radiateur niet koel wordt zegt t al wel genoeg.
Die slang is duidelijk suf geworden van een oliebadje teveel. Het gat lijkt mij eerder een kwestie van iets wat er tegenaan getrild heeft ofzo, een slang, een leiding, wat dan ook.
En fijn dat je in ieder geval de bron van alle ellende gevonden lijkt te hebben!
Ich bin ein Breaker
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005
- BX Sport MK2
- AX GT chic
mpostma schreef:
Die thermostaat zou ik ook maar mooi vervangen. Als de radiateur niet koel wordt zegt t al wel genoeg.
Hij werdt niet eens warm Tja en ik weet nu waar het aan ligt gelukkig iets kleins
karel schreef:Die slang is duidelijk suf geworden van een oliebadje teveel. Het gat lijkt mij eerder een kwestie van iets wat er tegenaan getrild heeft ofzo, een slang, een leiding, wat dan ook.
En fijn dat je in ieder geval de bron van alle ellende gevonden lijkt te hebben!
Ik hoop het want die KVS slang was nieuw niet erg schappelijk 50 euro voor 30cm rubber
Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!
McDean schreef:mpostma schreef:
Die thermostaat zou ik ook maar mooi vervangen. Als de radiateur niet koel wordt zegt t al wel genoeg.
Hij werdt niet eens warm Tja en ik weet nu waar het aan ligt gelukkig iets kleins
karel schreef:Die slang is duidelijk suf geworden van een oliebadje teveel. Het gat lijkt mij eerder een kwestie van iets wat er tegenaan getrild heeft ofzo, een slang, een leiding, wat dan ook.
En fijn dat je in ieder geval de bron van alle ellende gevonden lijkt te hebben!
Ik hoop het want die KVS slang was nieuw niet erg schappelijk 50 euro voor 30cm rubber
Dan is ie nog goedkoper dan dat lullige knie-stukje aan de carterventilatie van de 1900 D motor wat amper 9 cm is en 60 eur kost….
Ich bin ein Breaker
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005
- BX Sport MK2
- AX GT chic
karel schreef:McDean schreef:mpostma schreef:
Die thermostaat zou ik ook maar mooi vervangen. Als de radiateur niet koel wordt zegt t al wel genoeg.
Hij werdt niet eens warm Tja en ik weet nu waar het aan ligt gelukkig iets kleins
karel schreef:Die slang is duidelijk suf geworden van een oliebadje teveel. Het gat lijkt mij eerder een kwestie van iets wat er tegenaan getrild heeft ofzo, een slang, een leiding, wat dan ook.
En fijn dat je in ieder geval de bron van alle ellende gevonden lijkt te hebben!
Ik hoop het want die KVS slang was nieuw niet erg schappelijk 50 euro voor 30cm rubber
Dan is ie nog goedkoper dan dat lullige knie-stukje aan de carterventilatie van de 1900 D motor wat amper 9 cm is en 60 eur kost….
Schandalig
Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005
- BX Sport MK2
- AX GT chic
wat is dat???:
Een donker Bx met een trailer?? zou die dan weer goed zijn? JAH hij doet het weer !!
ps… daarachter een GT daarachter een ZX 14 en onder de carport mijn Bx 14Sport
2 slangen en een thermostaat later . (en 130 euro armer )
Ondertussen al meer dan 150 km diesel plezier gehad! (gister was die al klaar maar na 10km proefrijden moest hij al voor de trailer om te kunnen verhuizen een goede test!)
Nog even een mooie foto van de diesel met de trailer (met een stiekum kijkende GT op de achtergrond )
Todo lijstje:
- blower kan alleen nog VOL aan of uit.. (iemand suggestie wat dat kan zijn?)
- mistlampjes inbouwen
- bumperlippie scoren
- winterbanden monteren
- wassen, heel goed wassen
- wellicht spatlapjes voor
- speakers in de hoedenplank
- massa achterlichten
- knipperlicht (zijkant linksvoor)
- v snaar keertje spannen (slipt bij stationair)
- lampjes dash vervangen (paar kappotte)
- rondje bollen
Dat was het denk ik wel , valt nog wel mee veel kleine dingetjes.
heeft nog iemand een bumperlipje liggen??
ps voor diegene die altijd zeggen dat Xantia de oplossing is voor alle Bx problemen.. jullie hebben gelijk:
Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!
tof dat ie weer rijdt daan
wbt de blower is dat niet gewoon een versleten printje in het kachelpaneel?
Thijs heeft laatst ergens iets geschreven over de printplaat van de blower. Zal het zo even opzoeken.
En wat betreft die thermostaat: ik zei het toch
Schijt aan originaliteit.
Gevonden: http://www.citroen-forum.nl/viewtopic.php?t=179415&highlight=kachel
Schijt aan originaliteit.
McDean schreef:
ps voor diegene die altijd zeggen dat Xantia de oplossing is voor alle Bx problemen.. jullie hebben gelijk:
Helemaal niet. waarschijnlijk is deze dynamo al een keer vanuit een BX in een Xantia beland. En die is gesloopt [terecht], en nu kan de dynamo weer doen waar hij voor bedoeld is: Een accu in een BX volhouden.
Test