9 van de 13
« Eerste  < Vorige 7 8 9 10 11 Volgende >  Laatste »

McDean zijn Bx een TZD Turbo (slooprijp, fout woord!)
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 27927

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 18 oktober 2007 10:31 PM
  [ # 121 ]

Oke, dat is direct het laatste over deze discussie Exclamation

Nu weer over de TZD Turbo van Daan anders gaat de bezem er doorheen.

Profiel  

McDean
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 7072

- BX Sport MK2
- AX GT chic
Gepost: 20 oktober 2007 05:08 PM
  [ # 122 ]

vandaag slangen gedemonteerd! het is wel duidelijk waar die lek was Laughing

Maaruh….  foto`s komen nog Cool

Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!

Profiel  

McDean
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank

- BX Sport MK2
- AX GT chic
Gepost: 21 oktober 2007 04:53 PM
  [ # 123 ]

Gister ben ik dus bezig geweest met de Bx TZD. Ik ga maandag even nieuwe onderdelen scoren. (2 kvs slangen en een thermostaat)

Waarschijnlijk heb ik niet direct de 2 slangen dus daar zal ik even op moeten wachten.

De thermostaat moet ook vervangen worden aangezien de radiateur na een rit van 40km nog koud was! (en de slang erheen ook!) (kortom leek alsof de thermostaat niet opengaat!) (ik ga als de thermostaat eruit is nog controleren of die idd kapot was. (maar ik kan me niet voorstellen van niet).

Vraagje voor de experts: “als de waterpomp niet goed functioneerd blijft de radiateur dan ook nog koud?”. Het lijkt mij namelijk dat wanneer de thermostaat open is de warmte wel door de kvs gaat en dus wel een keer in de radiateur zal komen. Dit gaat dan alleen niet met sneltrein vaart.

nouja tijd voor foto`s:

KVS aftappen middels dikke slang eraf pielen:

Handig zoon kofferbakmat! niet zo koud op een betonnenvloer! Laughing

Druk bezig met verwijderen van de radiateur:

versmeerd stekkertje waar ik niet van weet waar die voor dient:

ps foto is op de kop Rolling Eyes

Lijkt me duidelijk dat hij lek was:

Gevolg van de slangenklemmen te strak aandraaien leek mij.

Kaal:

Schoon thermostaathuis, lijkt mij niks mis mee Cool

ook de KVS (kraanwater) zag er nog schoon uit Cool

En er zat 5L in de emmer Rolling Eyes  (overige 2 lag naast de emmer Laughing, vandaar ook al de vlas rond de emmer)

Profiel  

MaartenH
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2953

- C35 2.0 benzine
Gepost: 21 oktober 2007 05:41 PM
  [ # 124 ]

dat 5 liter in de emmer en 2 naast, komt me heeeeel bekend voor Laughing

Profiel  

McDean
> 7000 berichten

- BX Sport MK2
- AX GT chic
Gepost: 22 oktober 2007 11:38 PM
  [ # 125 ]

“i had a dog one`s and his name was…. BINGO!”

Vandaag de thermostaat maar is gekookt Laughing
Dus pannetje op fornhuis van moeders en een pannetje van moeders. Water aan de kook brengen met een thermostaat erin.

Toen het water bijna kookte toen ging de thermostaat welliswaar heel iets open. Maar toen ik er een Ax thermostaatje bij in gooide zag ik meteen dat die wel goed was Laughing .

Door de kleine Ax thermostaat zou meer water doorgelaten worden dan door zijn grotere broer van de BX.

Kortom Thermostaat is kaduuk of gaat te laat open.  Cool

Profiel  

mpostma
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9231

Gepost: 22 oktober 2007 11:46 PM
  [ # 126 ]

Nou, die slang is wel door. Maar of het komt door te strak aandraaien van slangklemmen? Ze gaan daar meestal kapot.

Die thermostaat zou ik ook maar mooi vervangen. Als de radiateur niet koel wordt zegt t al wel genoeg.

Profiel  

karel
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5738

Gepost: 22 oktober 2007 11:47 PM
  [ # 127 ]

Die slang is duidelijk suf geworden van een oliebadje teveel. Het gat lijkt mij eerder een kwestie van iets wat er tegenaan getrild heeft ofzo, een slang, een leiding, wat dan ook.

En fijn dat je in ieder geval de bron van alle ellende gevonden lijkt te hebben!

Ich bin ein Breaker

Profiel  

McDean
> 7000 berichten

- BX Sport MK2
- AX GT chic
Gepost: 22 oktober 2007 11:51 PM
  [ # 128 ]
mpostma schreef:

Die thermostaat zou ik ook maar mooi vervangen. Als de radiateur niet koel wordt zegt t al wel genoeg.

Hij werdt niet eens warm Laughing Tja en ik weet nu waar het aan ligt gelukkig iets kleins Cool

karel schreef:

Die slang is duidelijk suf geworden van een oliebadje teveel. Het gat lijkt mij eerder een kwestie van iets wat er tegenaan getrild heeft ofzo, een slang, een leiding, wat dan ook.

En fijn dat je in ieder geval de bron van alle ellende gevonden lijkt te hebben!

Ik hoop het want die KVS slang was nieuw niet erg schappelijk Rolling Eyes  50 euro voor 30cm rubber Confused

Profiel  

karel
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5738

Gepost: 23 oktober 2007 12:02 AM
  [ # 129 ]
McDean schreef:
mpostma schreef:

Hij werdt niet eens warm Laughing Tja en ik weet nu waar het aan ligt gelukkig iets kleins Cool

karel schreef:

Ik hoop het want die KVS slang was nieuw niet erg schappelijk Rolling Eyes  50 euro voor 30cm rubber Confused

Dan is ie nog goedkoper dan dat lullige knie-stukje aan de carterventilatie van de 1900 D motor wat amper 9 cm is en 60 eur kost….

Ich bin ein Breaker

Profiel  

McDean
> 7000 berichten

- BX Sport MK2
- AX GT chic
Gepost: 23 oktober 2007 12:05 AM
  [ # 130 ]
karel schreef:
McDean schreef:
mpostma schreef:

karel schreef:

Dan is ie nog goedkoper dan dat lullige knie-stukje aan de carterventilatie van de 1900 D motor wat amper 9 cm is en 60 eur kost….

Schandalig   Shocked

Profiel  

McDean
> 7000 berichten

- BX Sport MK2
- AX GT chic
Gepost: 27 oktober 2007 10:22 PM
  [ # 131 ]

wat is dat???:

Een donker Bx met een trailer?? zou die dan weer goed zijn? JAH hij doet het weer !!  banana

ps… daarachter een GT daarachter een ZX 14 en onder de carport mijn Bx 14Sport Cool

2 slangen en een thermostaat later Wink.  (en 130 euro armer Rolling Eyes)
Ondertussen al meer dan 150 km diesel plezier gehad! (gister was die al klaar maar na 10km proefrijden moest hij al voor de trailer om te kunnen verhuizen Laughing  een goede test!)

Nog even een mooie foto van de diesel met de trailer (met een stiekum kijkende GT op de achtergrond Laughing )

Todo lijstje:
- blower kan alleen nog VOL aan of uit.. (iemand suggestie wat dat kan zijn?)
- mistlampjes inbouwen
- bumperlippie scoren
- winterbanden monteren
- wassen, heel goed wassen Laughing
- wellicht spatlapjes voor
- speakers in de hoedenplank
- massa achterlichten
- knipperlicht (zijkant linksvoor)
- v snaar keertje spannen (slipt bij stationair)
- lampjes dash vervangen (paar kappotte)
- rondje bollen Rolling Eyes

Dat was het denk ik wel Laughing , valt nog wel mee veel kleine dingetjes.

heeft nog iemand een bumperlipje liggen??  Cool

ps voor diegene die altijd zeggen dat Xantia de oplossing is voor alle Bx problemen.. jullie hebben gelijk:

Laughing

Profiel  

Jdt
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 819

Gepost: 27 oktober 2007 10:28 PM
  [ # 132 ]

tof dat ie weer rijdt daan Very Happy
wbt de blower is dat niet gewoon een versleten printje in het kachelpaneel?

Profiel  

Lelijke Eend
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9801

Gepost: 27 oktober 2007 10:41 PM
  [ # 133 ]

Thijs heeft laatst ergens iets geschreven over de printplaat van de blower. Zal het zo even opzoeken.

En wat betreft die thermostaat: ik zei het toch Wink

Schijt aan originaliteit.

Profiel  

Lelijke Eend
> 9000 berichten
Totaal aantal Berichten: 9801

Gepost: 27 oktober 2007 10:46 PM
  [ # 134 ]
Profiel  

Thijsvandebles
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2963

Gepost: 27 oktober 2007 10:49 PM
  [ # 135 ]
McDean schreef:

ps voor diegene die altijd zeggen dat Xantia de oplossing is voor alle Bx problemen.. jullie hebben gelijk:

Helemaal niet. waarschijnlijk is deze dynamo al een keer vanuit een BX in een Xantia beland. En die is gesloopt [terecht], en nu kan de dynamo weer doen waar hij voor bedoeld is: Een accu in een BX volhouden.

Test

Profiel  

9 van de 13
« Eerste  < Vorige 7 8 9 10 11 Volgende >  Laatste »

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook