Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005
- BX Sport MK2
- AX GT chic
stan schreef:hele nette kar hoor heb je bij de deze ook nog onderdelen wensen????
ahum ops: jullie kennen mij ops: ..
Maar voorlopig laat ik hem zo (mischien ff middenarmsteuntje maken)
Geen geld voor. Maar zelf dacht ik alla Ourane
Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!
macnail schreef:voge schreef:macnail schreef:
ik vind trouwens 1:18 wel wat aan de positieve kant. Gemiddeld rijd ik zo’n 1:16, maar dat is dan wel lekker doorrijden.
1 : 18 haalde ik zelfs met de TZD T Break!
Knap, dat is me de afgelopen 100.000km alleen gelukt op de lange baan richting Frankrijk. Voor de rest ligt het zo tussen de 1:15/1:16.
Misschien ligt ‘t aan de afstelling of aan het merk van de brandstofpomp?
Bij mij lukte ‘t alleen de laatste 5.000km niet meer, verder elke tank (overige 50.000) rond de 1 : 18
voge schreef:macnail schreef:voge schreef:macnail schreef:
ik vind trouwens 1:18 wel wat aan de positieve kant. Gemiddeld rijd ik zo’n 1:16, maar dat is dan wel lekker doorrijden.
1 : 18 haalde ik zelfs met de TZD T Break!
Knap, dat is me de afgelopen 100.000km alleen gelukt op de lange baan richting Frankrijk. Voor de rest ligt het zo tussen de 1:15/1:16.
Misschien ligt ‘t aan de afstelling of aan het merk van de brandstofpomp?
Bij mij lukte ‘t alleen de laatste 5.000km niet meer, verder elke tank (overige 50.000) rond de 1 : 18
De pomp is van Lucas en de BX pluimt ook niet. De K-waardes waren altijd heel ver onder de norm. Bij verhoogd verbruik zou dit hier ook merkbaar moeten zijn, denk ik.
Zal wel wat steviger rijden dan de andere Turbodieselaars.
11x BX/ 1x 2CV6/ 3x Xantia/ 3x ZX en nog heel veel andere merken.
Nu Xsara Break Phase 2 1.6 16V “Comfort” en Honda VF1000 Interceptor 1985.
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005
- BX Sport MK2
- AX GT chic
bartus schreef:Ourane dat is toch de mooiste bx ooit maybe.. zou wel gaaf zijn daan..
om alvast te kwijlen
Maja aangezien aan een ourane interieru toch niet te komen is zou ik dan gewoon blauwe intereiru + dash houden. Dus dan is het een kwestie van bumpers spuiten+ mk2 spoiler + GTI velgen en bumperlip
Maar nu geen geld voor
Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!
McDean schreef:bartus schreef:Ourane dat is toch de mooiste bx ooit maybe.. zou wel gaaf zijn daan..
om alvast te kwijlen
Maja aangezien aan een ourane interieru toch niet te komen is zou ik dan gewoon blauwe intereiru + dash houden. Dus dan is het een kwestie van bumpers spuiten+ mk2 spoiler + GTI velgen en bumperlip
Maar nu geen geld voor
In het groen issie nog veel mooier!!!
11x BX/ 1x 2CV6/ 3x Xantia/ 3x ZX en nog heel veel andere merken.
Nu Xsara Break Phase 2 1.6 16V “Comfort” en Honda VF1000 Interceptor 1985.
macnail schreef:
Zal wel wat steviger rijden dan de andere Turbodieselaars.
Dat zou kunnen, op mijn gebruikelijke woon-werk route is het in de meeste gevallen niet mogelijk om in te halen, waardoor je al snel tussen de 80 en 100km/u rijdt. Niet leuk, wel zuinig.
Totaal aantal Berichten: 27898
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Geen enkele auto is in het groen mooier
Ach, over smaak valt niet te twisten
Totaal aantal Berichten: 3680
Geregistreerd: 24-08-2006
- C5 2.0 16v HDi Break
macnail schreef:voge schreef:1 : 18 haalde ik zelfs met de TZD T Break!
Knap, dat is me de afgelopen 100.000km alleen gelukt op de lange baan richting Frankrijk. Voor de rest ligt het zo tussen de 1:15/1:16.
Bij mij ook; ik zit eigenlijk altijd rond de 1:16, soms 1:17 met een mix tussen stadsverkeer en snelwegverkeer. Naar Parijs heen en weer heb ik 1:18,5 gereden. Desalniettemin vind ik het een heerlijke auto.
Eveneens ben ik tevens ook.
voge schreef:macnail schreef:
Zal wel wat steviger rijden dan de andere Turbodieselaars.
Dat zou kunnen, op mijn gebruikelijke woon-werk route is het in de meeste gevallen niet mogelijk om in te halen, waardoor je al snel tussen de 80 en 100km/u rijdt. Niet leuk, wel zuinig.
Rechte einden scheelt ook heeeeeel veel. Ik werd altijd behoorlijk gefrustreerd door de verbruikscijfers van anderen. Ik heb wel eens een auto met verbruiksmeter te leen gehad; en sindsdien snap ik waarom ik nooit aan (of zelfs maar in de buurt van) die 1:16 kwam met de turbod.
Zelfs met de 19TGD haal ik dat amper. Over de snelweg (als ie leeg is) rij ik dan weer 1:17 met de 19TGD. Ja, ok, ik rij dan wel door, anders ging ik wel met de bus, of binnendoor.
Ich bin ein Breaker
Totaal aantal Berichten: 1349
Geregistreerd: 14-02-2005
- BX SPORT
- 2CV Special
In het groen kom je hem vaak tegen, maar in dat grijs niet vaak gezien.
Dagelijks vervoer: Peugeot 308 sw style 2015 rouge rubi
Hobby: 2cv special 1986 bleu celeste, BX sport rouge
1 op 18 vind ik ook wel wat optimistisch. Dat haalt alleen mijn moeder (en die laat de turbo zelden fluiten). Ik denk dat je voornamelijk naar de optimisten hebt geluisterd.
1 op 18 haal je voornamelijk als je wat langere afstanden rijdt en je tevens rustig aan doet. Korte stukken en/of stevig doorrijden doet het verbruik al snel kelderen. 1 op 16 gemiddeld is dan wel weer goed te doen.
ik heb nog een mooie groene bumperlip liggen
Citroen saxo 1.4 vts asics
citroen xsara picasso caractere
Arjan Verkade schreef:Geen enkele auto is in het groen mooier
Ach, over smaak valt niet te twisten
1: ik vind groen niks, maar de Ourane is toch wel een aardige verschijning, ondanks de kleur (vaak groen). Zilvergrijze Ouranes zie je ook wel maar vind iks toch net wat minder indrukwekkend.
2: volgens mij lukt dat prima!
Ich bin ein Breaker
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005
- BX Sport MK2
- AX GT chic
groene bumperlip? denk (blauwe auto)
1 op 16 is ook wel goed
Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!
ach groen/blauw, zie je niks meer van als je je zonnebril opzet