4 van de 13
« Eerste  < Vorige 2 3 4 5 6 Volgende >  Laatste »

McDean zijn Bx een TZD Turbo (slooprijp, fout woord!)
stan
> 1800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1865

Gepost: 11 oktober 2007 09:39 PM
  [ # 46 ]

FU

Citroen saxo 1.4 vts asics
citroen xsara picasso caractere

Profiel  

McDean
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 7072

- BX Sport MK2
- AX GT chic
Gepost: 14 oktober 2007 06:18 PM
  [ # 47 ]

Gister hebben we hem opgehaald. Wat een avontuur!

Na 5 km konden we al stoppen (kvs peil te laag!)
Na 3 km (8 totaal) wederom stoppen! (kvs peil te laag!)

Gloeiende gloeiende ik kreeg al spijt van me aankoop!
Afijn kraanwater erin een doorkachelen!.

Wederom 4 km later WEER stoppen (kvs peil te laag) Ik had al goed de pest in deze auto want we moesten nog 110 km Evil or Very Mad We zouden eerst binnendoor naar tiel gaan en dan de snelweg op maar we hebben gekozen voor binnendoor naar nijmegen!.

De 3de keer stoppen dacht ik ik flikker er wel een busje stop a leak in!. Dat werkte het lekken werd minder! Nu konden we al 15km rijden!  Shocked . Gelukkig had ik gereedschap en een draad meegenomen dus ik heb de Fans bij de koplampen aan gelust

Ik had zo de pest al in de wagen dat ik nog maar een busje stop a leak heb gekocht en er WEER in had gemikt (halve)(kon mij toch wat schelen als ik maar thuis kom dacht ik!) (eerste busje was ook voor koelsysthemen tot 3L dus dat schoot ook niet erg op)

We reden door! het lekken werd nog minder en we konden dus eindelijk een beetje doorrijden (hoop gehobbel want hij veert nog als een golf)
Bij puifdijk werdt de motor te warm! Wat bleek nou? de ventilatoren sloegen niet aan Shocked  Rolling Eyes . Je raad het nooit! het werkte!  Laughing

Dus we konden weer verder… Maar door nijmegen met een al te warme motor die niet goed kon koelen schoot niet erg op! Toen we in Arnhem aankwamen weer et warm! (ik dacht al SHIT als het blok maar niet verstopt is van dat vieze STOP a leak Confused . Half uurtje gewacht even pauze gehouden en weer verder gereden naar huis! van Arnhem naar huis ging zoals ik verwacht had voor ik de auto zou ophalen!

Ik kon doorrijden zonder problemen! ( Arnhem - Borculo = 70 km) Onderweg 1 keer gestopt om even water te controleren (toen mocht er ook wel een scheut weer in!).

Maar ik was thuis! ik was blij dat ik thuis was!!!!!
Een ritje , de heen weg was 1 uur en 40 min, de terugweg 4,5 uur!.

Nu thuis alles wat beter bekeken en kom tot de volgende gebreken:
- KVS lekkage (echt? ja echt) komt net boven het oliefilter weg (daar zitten volgens mij 2 aansluitingen van koelslangen? Wie meer weet of een ander idee heeft laat uw horen!)
- iets olie lekkage bij de nokkenaskeering
- turbo schakelt pas bij de 3000 toeren echt in (je voelt hem dan komen en blazen Shocked (opzicht wel leuk maar volgens mij moet hij al eerder komen? (achterkant staat trouwens ook TZD ipv TZD turbo anders uitgevoerd blok/ turbo?)
- rechts achterdeur gaat niet mee met CV
- voorbanden versleten
- hobbelt als een gek! (bollen en te hoog afgesteld denk ik)
- klokje werkt niet   Laughing
- mechaniek van bestuurdersraam niet al te best (speling)

Verder een goede auto! alles werkt en weinig roest! Blokje loopt ook gewoon mooi! olie schoon. (maar af en toe een blauw pluimpje uit de uitlaat Rolling Eyes .

Ik denk dat er van deze auto nog wel wat te maken valt ! als eerst maar is de KVS lekkage voorbij is! Van de week maar meer na kijken. Als iemand daar nog ideeen over heeft?

Ps foto`s volgen !  Cool

Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!

Profiel  

Bart1989
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3180

Gepost: 14 oktober 2007 06:29 PM
  [ # 48 ]

Wat een avontuur zeg, ‘k word er bang van,!

Komt vast wel goed Daan!

Profiel  

Thijsvandebles
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2963

Gepost: 14 oktober 2007 07:41 PM
  [ # 49 ]
McDean schreef:

Nu thuis alles wat beter bekeken en kom tot de volgende gebreken:
- KVS lekkage (echt? ja echt) komt net boven het oliefilter weg (daar zitten volgens mij 2 aansluitingen van koelslangen? Wie meer weet of een ander idee heeft laat uw horen!)

Die ene koelslang zit aan die onderste dikke koelslang van radiateur naar de waterpomp. Die andere gaat ergens achterop het blok er weer in.
Dat ding waar ze aan vast zitten is de oliekoeler. Waarscijnlijk zijn de uiteindjes ingescheurt, en simpel wat ‘op’ te snijden.

McDean schreef:

- iets olie lekkage bij de nokkenaskeering

Sowiezo is het niet onverstandig bij een diesel om er een nieuwe D-riem op te leggen als er geen gegevens van bekend zijn. Als dat in jou geval zo is kun je gelijk de nokkenaskeering meenemen.

McDean schreef:

- turbo schakelt pas bij de 3000 toeren echt in (je voelt hem dan komen en blazen Shocked (opzicht wel leuk maar volgens mij moet hij al eerder komen? (achterkant staat trouwens ook TZD ipv TZD turbo anders uitgevoerd blok/ turbo?)

Zou inderdaat wel ietsje eerder mogen, maar ik denk niet dat er heel erg iets fout is dat je de turbo dan pas voelt. Rij er eerst een poosje mee, keertje verse olie erin. Blokje moet misschien weer even loskomen.

McDean schreef:

- rechts achterdeur gaat niet mee met CV

Draadbreukje, of servo kapot.

McDean schreef:

- voorbanden versleten

Nieuwe banden (ik ben ook zo technisch)

McDean schreef:

- hobbelt als een gek! (bollen en te hoog afgesteld denk ik)

Je geeft je eigen antwoord al

McDean schreef:

- klokje werkt niet   Laughing

Da’s standaart

McDean schreef:

- mechaniek van bestuurdersraam niet al te best (speling)

Komt vaker voor, is dus ook redelijk standaart

McDean schreef:

Verder een goede auto! alles werkt en weinig roest! Blokje loopt ook gewoon mooi! olie schoon. (maar af en toe een blauw pluimpje uit de uitlaat Rolling Eyes .

Een pluimpje mag een turbodiesel best doen, dat is karakter.

Voor de rest klinkt het niet onaardig. Enne, je bent lid van de BX club, dus voor onderdelen kun je daar terecht.

Test

Profiel  

McDean
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank

- BX Sport MK2
- AX GT chic
Gepost: 14 oktober 2007 07:45 PM
  [ # 50 ]

ok bedantk thijs!!! ik zal kijken naar de KVS slangen !

D riem is volgens mij bij 320 vervangen maar is nooit verkeerd Rolling Eyes (in ieder geval is nader bekijken)

Rest van de “problemen” komen helemaal goed Laughing
(heb ik nog liggen) maar mocht ik wat nodig hebben dan hoor je het snel!

klokje is wel vaag bezig Laughing  telt de min als seconden Rolling Eyes  En de uren blijven op 1 staan Laughing

Profiel  

Lelijke Eend
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9801

Gepost: 14 oktober 2007 07:49 PM
  [ # 51 ]

Ik weet niet hoe laat je waar was, maar als je mij even gebeld had, had ik je wellicht kunnen slepen. Ik zat toch ... eh ... Overal in Nederland Wink

Maar natuurlijk gefeliciteerd met de aankoop !

Schijt aan originaliteit.

Profiel  

McDean
> 7000 berichten

- BX Sport MK2
- AX GT chic
Gepost: 14 oktober 2007 07:52 PM
  [ # 52 ]

ik ben rijdend thuis gekomen Laughing En ik hadje nummer niet bij me Rolling Eyes +

Profiel  

Lelijke Eend
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank

Gepost: 14 oktober 2007 07:54 PM
  [ # 53 ]

Ik heb je die dag wel 75 keer gebeld anders ... Dan komt m’n nummer ook in je display te staan ?

Profiel  

Lelijke Eend
> 9000 berichten

Gepost: 14 oktober 2007 07:55 PM
  [ # 54 ]

Overigens had ik ook 2 bussen anti-lek-zooi voor het koelsysteem achterin liggen Wink

Profiel  

stan
> 1800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1865

Gepost: 14 oktober 2007 08:07 PM
  [ # 55 ]

nou dat was echt een dolle rit dan, hoeveel biertjes heb je op de thuiskomst gedronken Grin dat zal je wel nodig hebben gehad!!!

Citroen saxo 1.4 vts asics
citroen xsara picasso caractere

Profiel  

Thijsvandebles
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank

Gepost: 14 oktober 2007 08:32 PM
  [ # 56 ]
Lelijke Eend schreef:

ik je wellicht kunnen slepen

Het slepen van een BX gaat niet zomaar. De motor zal moeten draaien, of ten minste 20 seconden per 2 minuten, om voldoende veer maar vooral remdruk te houden.

Test

Profiel  

Lelijke Eend
> 9000 berichten

Gepost: 14 oktober 2007 08:39 PM
  [ # 57 ]

Versnellingsbak in z’n 2 zetten en zo met de wielen de hele rattaplan aandrijven ?

Profiel  

Thijsvandebles
> 2000 berichten

Gepost: 14 oktober 2007 09:18 PM
  [ # 58 ]

Ja dat kan. Zo heb ik een keer een 1400 100 km naar huis gesleept. Was in de winter, en de kachel werd nog goed warm ook.
Maar met een lekke koppakking kan er water in de olie, en olie in het water terechtkomen, en dat wil je toch niet eindeloos door je blok laten malen.

Test

Profiel  

Lelijke Eend
> 9000 berichten

Gepost: 14 oktober 2007 09:22 PM
  [ # 59 ]

Daar zit wat in ...

Profiel  

mpostma
> 9000 berichten
Totaal aantal Berichten: 9231

Gepost: 14 oktober 2007 09:29 PM
  [ # 60 ]
Thijsvandebles schreef:

Die ene koelslang zit aan die onderste dikke koelslang van radiateur naar de waterpomp. Die andere gaat ergens achterop het blok er weer in.
Dat ding waar ze aan vast zitten is de oliekoeler. Waarscijnlijk zijn de uiteindjes ingescheurt, en simpel wat ‘op’ te snijden.

Bij een turbodiesel gaat de ene slang van de oliewarmtewisselaar naar het thermostaathuis, de andere gaat naar de radiateur. Bij een turbodiesel heeft de radiateur een apart pijpje hiervoor. Bij een normale diesel zit er idd wel een t stuk in de onderste dikke radiateurbuis.

@Daan: ik had die auto persoonlijk gelijk teruggereden naar de verkoper. Of je hebt er bijna niks voor betaald..  Wink Ik hoop dat je weet waar je aan begint. Een turbodiesel met veel achterstallig onderhoud is ECHT niet economischer dan een Sport.

De turbo hoort er toch wel rond de 2200 tpm stevig in te komen. Als het een KKK turbo is, iets eerder, bij een Garret turbo wat later. 3000 is echt veel te laat.

Profiel  

4 van de 13
« Eerste  < Vorige 2 3 4 5 6 Volgende >  Laatste »

© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook